Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC"— Zapis prezentacji:

1 MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Module: MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC Partner name: ARTeria – #TalentMatching G+/YouTube +TalentMatching Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

2 Mentor between teacher and friend….
Organizacja imprez: Część 1 Koncepcja czyli o planowaniu Część 2 Umowy czyli o biurokracji Część 3 Promocja czyli o informacji Część 4 Organizacja czyli o harmonogramie Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

3 PROMOCJA CZYLI O INFORMACJI
Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

4 Tworzymy plan promocji imprezy i określamy:
budżet działań promocyjnych (wpisujący się w cały budżet imprezy) czas trwania działań promocyjnych zasięg (impreza lokalna/regionalna/krajowa/międzynarodowa) metody działań promocyjnych Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

5 przykłady działań promocyjnych:
graficzne: plakaty, ulotki, billboardy media: gazety (ogłoszenia i artykuły sponsorowane), spoty radiowe, spoty TV, działania PR internet: bannery, informacje na portalach, newsletter, działania na portalach społecznościowych inne: np. tzw. reklama szeptana Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

6 Patronaty medialne: sponsorzy… gazety, radio, TV, portale internetowe
reklama + relacja, transmisja, nagranie wejścia na żywo, obsługa medialna imprezy działania PR przed imprezą: wywiady z organizatorami, konkursy, nagrody (np. bilety, zaproszenia, rabaty, spotkania z gwiazdą: dla widzów, słuchaczy, czytelników) wyłączność patronatu sponsorzy… Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

7 UMOWY SPONSORSKIE/PATRONACKIE
Kim jesteśmy? Co chcemy zrobić? Co chcemy od sponsora/patrona? Co możemy dać w zamian? . Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

8 Co możemy zaproponować sponsorowi/patronowi medialnemu?
umieszczenie logo na wszelkich materiałach promocyjnych, stronie internetowej projektu/imprezy/instytucji itp.. bannery, tablice reklamowe, roll-up, ulotki itp.. w miejscu imprezy; zaproszenia na imprezę, bilety, wejściówki możliwość dystrybucji własnych materiałów reklamowych w trakcie imprezy, itp. informację za sceny przekazana przez konferansjera o sponsorze/patronie medialnym Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

9 SPONSORING: finansowy rzeczowy usługowy
Ustawodawca stoi na stanowisku, że przekaz reklamowy musi być dla odbiorcy rozpoznawalny i odróżniać się od audycji oraz artykułów redakcyjnych (art. 16 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz ze zmianami) jako zakaz reklamy ukrytej oraz jako nakaz oddzielenia treści redakcyjnych od ogłoszeń i reklam (art. 36 ust. 3 ustawy o prawie prasowym z r. (Dz. U. z 1984 Nr 5 poz. 24 ze zmianami). Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

10 „NIETYPOWI” SPONSORZY:
1. Producent wyrobów tytoniowych jako sponsor: ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoni i wyrobów tytoniowych z r. (Dz. U. z 1996 nr 10 poz. 55 ze zmianami); 2. Sponsorowanie przez podmioty z branży alkoholowej: w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia (Dz. U. z 2002 nr 147 poz. 1231) ustawodawca wprowadził całkowity zakaz reklamy napojów alkoholowych (za wyjątkiem piwa, którego reklama po spełnieniu szeregu przesłanek jest dozwolona). Zgodnie z zapisami ustawy dozwolone jest informowanie o sponsorowaniu przez producentów czy dystrybutorów napojów alkoholowych zawierających do 18% alkoholu. Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

11 PODATKOWE ASPEKTY SPONSORINGU:
Sponsor poza możliwością upowszechnienia swojej marki czy budowania jej pozytywnego wizerunku może uzyskać bezpośrednią korzyść finansową z tytułu sponsoringu. Przepisy podatkowe dają możliwość zaliczenia wydatków poniesionych przez sponsora w związku ze wspieraniem instytucji promujących kulturę i sztukę do kosztów uzyskania przychodu. WAŻNE: prawidłowe sformułowanie umowy (to nie może być umowa darowizny), wyraźne wskazanie wzajemnych świadczeń stron umowy z naciskiem na ich ekwiwalentną wartość. Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

12 inne umowy barterowe czy o współpracy:
na przykład z firmą dysponującą słupami ogłoszeniowymi, itp. Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

13 Ważne w działaniach promocyjnych:
wskazanie osoby do kontaktu z mediami: szybki kontakt do tej osoby: jej telefon, adres owy, osoba dyspozycyjna, mająca wiedzę o wszystkich działaniach, komunikatywna, „medialna” przygotowana - ciekawa - informacja prasowa inne materiały promocyjne – (foldery, ulotki, informatory itp.) aktualizacja na bieżąco informacji o imprezie na stronie internetowej Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries

14 W projektach graficznych i pozostałych działaniach reklamowych należy wykorzystywać jedynie materiały/zdjęcia wykonawców przekazane (na przykład na podstawie odpowiednich zapisów w umowie) przez wykonawców/menadżera z prawem do ich użycia w kampanii Talent Matching – Vocational Mentoring for IVET in Europe’s Creative Industries


Pobierz ppt "MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC"

Podobne prezentacje


Reklamy Google