Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
Advertisements

Organizacja kształcenia zawodowego w zmienionym systemie oświaty od września 2012 r. oraz wyniki egzaminów zewnętrznych.
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
11 Modernizacja kształcenia zawodowego Minister Edukacji Narodowej powołał w czerwcu 2008 r. Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw kształcenia zawodowego,
Dyrektor Szkoły Krystyna Jarosz Cechowa Szkoła Rzemieślnicza w Gnieźnie Serdecznie witam.
1 OPTYMALIZACJA SIECI SZKOLNICTWA PONADGIMNAZJALNEGO.
GIMNAZJUM SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA LICEUMTECHNIKUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE SZKOŁA POLICEALNA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA LICENCJACKIE/INŻSTUDIA.
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE NOWĄ FORMĄ ZDOBYWANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH Opracowanie: Luiza Monika Truchel ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH im. Jana Ruszkowskiego.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Opracowanie (fragmenty) Maria Kaczmarek
Zawody wymagające wyższego wykształcenia
Akty prawne opublikowane
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
Terminy składania dokumentów przez kandydatów do klas pierwszych:

JAK WSPOMÓC NASZE DZIECKO W WYBORZE WŁAŚCIWEJ ŚCIEŻKI EDUKACYJNEJ?
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Kształcenie zawodowe (zmiany w prawie oświatowym)
MÓJ ZAWÓD.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Programy nauczania.
Zawody szkolnictwa zawodowego w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
AKTY PRAWNE ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. -
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
Szkoły Branżowe w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Wolinie
Raport badawczy „Kariera po studiach”
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
System szkolnictwa ponadpodstawowego
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Gimnazjum im. Wł. St. Reymonta w Wiączyniu Dolnym
LOSY ABSOLWENTÓW LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ym Pracodawca potrzebny od zaraz
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
(liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły branżowej I stopnia)
Zmiany w systemie szkolnym a doradztwo zawodowe
Podstawy prawne przyjmowania do szkół uczniów cudzoziemskich
ZASADY i TERMINY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo, Busko-Zdrój, ul. Rehabilitacyjna 1
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Rekrutacja do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020 m.st. Warszawa | 11 II 2019 r.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

Szkoła podstawowa i co dalej?

Źródło: http://doradztwo.ore.edu.pl/sciezka-ksztalcenia/

Informacje o szkołach ponadpodstawowych - porównanie   Liceum ogólnokształcące Technikum Branżowa szkoła I stopnia Lata nauki 4 5 3 Możliwość uzyskania świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego TAK NIE (możliwość kontynuowania kształcenia w szkołach przygotowujących do zdawania egzaminu maturalnego, tj. w branżowej szkole II stopnia, w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych)  Możliwość wyboru zawodu (z oferty zawodów zawartych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego) Nabywanie kompetencji zawodowych - w ramach wolontariatu   - w formie praktyk zawodowych w formie praktycznej nauki zawodu w ramach wolontariatu  Nauka przedmiotów zawodowych Nauka przedmiotów ogólnych w formie rozszerzonej - nauka od 2 do 3 przedmiotów w klasach I-IV  - nauka 2 przedmiotów w klasach I-V

Informacje o szkołach ponadpodstawowych – porównanie cd.   Liceum ogólnokształcące Technikum Branżowa szkoła I stopnia Możliwość uzyskania kwalifikacji zawodowych NIE (możliwość zdobycia kwalifikacji zawodowych w dalszej edukacji: w szkołach policealnych, na kwalifikacyjnych kursach zawodowych, na studiach wyższych) TAK (możliwość zdobycia dodatkowych kwalifikacji zawodowych w dalszej edukacji: w szkołach policealnych, na kwalifikacyjnych kursach zawodowych, na studiach wyższych) (możliwość zdobycia dodatkowych kwalifikacji zawodowych w dalszej edukacji: w branżowej szkole II stopnia, w szkołach policealnych, na kwalifikacyjnych kursach zawodowych, na studiach wyższych) Liczba kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie (tym samym liczba egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie do zdania) 2 1 Możliwość otrzymania dyplomu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie (pod warunkiem zdania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie i ukończenia szkoły z pozytywnym wynikiem) (pod warunkiem zdania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie i ukończenia szkoły

Informacje o szkołach ponadpodstawowych – porównanie cd.   Liceum ogólnokształcące Technikum Branżowa szkoła I stopnia Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe TAK  NIE (możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia po zdaniu egzaminu maturalnego w branżowej szkole II stopnia lub liceum ogólnokształcącym dla dorosłych) Uzyskane wykształcenie średnie zasadnicze branżowe Uzyskany tytuł po skończonej szkole   technik robotnik wykwalifikowany

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, art. 18-20, (Dz.U. 2017 poz.59). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Załącznik 4, Załącznik 5, Załącznik 7 (Dz.U. 2017 poz.703).