Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Sześciolatek idzie do szkoły
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
System akredytacji AKSES
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Programy nauczania.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Zadania realizowane przez MCDN we współpracy z beneficjentami projektów konkursowych w ramach projektu Małopolskie Talenty Kraków,12 października 2017.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Model przedsięwzięcia
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
REKRUTACJA „Małopolskie Talenty – I etap edukacyjny - Powiat Gorlicki” (kl. IV – VI) „Małopolskie Talenty – II etap edukacyjny - Powiat Gorlicki” (kl.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Małopolskie Talenty - zakres wsparcia projektów konkursowych przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli nauczyciele, uczniowie, realizatorzy.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych

Model przedsięwzięcia CENTRUM WSPARCIA UCZNIÓW ZDOLNYCH Zajęcia w CWUZ z kompetencji kluczowych System wsparcia kadry nauczycielskiej (sieci współpracy i samokształcenia, wizyty wspomagające, konsultacje) Programy zajęć dla CWUZ Diagnoza uzdolnień uczniów Akredytacja CWUZ Szczegółowo w Opisie założeń wsparcia uczniów na stronie www.malopolskietalenty.pl Szkolenia kadry nauczycielskiej Letnia Szkoła Młodych Talentów Forum Młodych Talentów Konkursy

Jak powstaje Centrum Wsparcia Uczniów Zdolnych Ogłoszenie konkursu przez MCP na tworzenie CWUZ 29.09.2018 r. (dzień otwarcia naboru) Zapoznanie się z zasadami konkursu dostępnymi na stronie MCP i projektu Wybór szkół/szkoły diagnoza potrzeb szkoły (diagnoza m.in. potrzeba doposażenie szkoły/szkół) . Złożenie wniosku o dofinansowanie projektu do 7 listopada 2018 r do godz. 15:00 Podpisanie umowy na utworzenie CWUZ Organizacja zajęć w CWUZ wrzesień 2019 r. Ocena wniosków przez MCP - termin rozstrzygnięcia konkursu marzec 2019 r.

Jak działa Centrum Wsparcia Uczniów Zdolnych Zanim pojawiły się CWUZ Powstały programy dla ucznia i nauczyciela// przygotowane zostały testy do diagnozy uzdolnień//przeprowadzono szkolenia dla edukatorów z kompetencji przedmiotowych, społecznych i uczenia się ORGANIZACJA TECHNICZNA sala dydaktyczna, stoliki, krzesła, tablice flipchart, miejsce dla materiałów, sala komputerowa na zajęcia z TIK, pozostałe kompetencje sale z dostępem do Internetu z komputerem, rzutnikiem, kserokopiarka/drukarka Organizacja CWUZ KADRA bezpłatne szkolenia dla nauczycieli –realizator MCDN Kwalifikacje z zakresu kompetencji kluczowych przedmiotowych- kwalifikacje do nauczania przedmiotu adekwatnie do obszaru zajęć w CWU z zakresu kompetencji kluczowych ponadprzedmiotowych kwalifikacje do nauczania dowolnego przedmiotu lub pracownik pedagogiczny zatrudniony w szkole. UCZNIOWIE nominacja nauczycielsko-rodzicielska, diagnoza uzdolnień uczniów

Jak działa Centrum Wsparcia Uczniów Zdolnych WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI ZAJĘCIA W CWUZ AKREDYTACJA Zajęcia w grupie od 8-20 uczniów- wskazanie we wniosku Spotkania wspomagające Wymiana doświadczeń Indywidualne konsultacje Sieci współpracy Potwierdzenie jakości prowadzonych zajęć Konkursy dla CWUZ-ów Forum Młodych Talentów rozstrzygnięcia konkursów, prezentacja CWUZ-ów, spotkania z ciekawymi ludźmi Letnia Szkoła Młodych Talentów dla najbardziej uzdolnionych uczniów Seminarium podsumowujące projekt 60 h 20 h

Zasady aplikowania O dofinansowanie w konkursie mogą ubiegać się: Organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, gimnazjalne, ponadgimnazjalne i ponadpodstawowe oraz placówki systemu oświaty prowadzące kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół zawodowych) Inne podmioty w przypadku projektów, które są kontynuacją wsparcia w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych utworzonych w ramach konkursów RPMP.10.01.05-IP.01-12-063/16 lub RPMP.10.01.05-IP.01-12-027/17 tj. projekt będzie realizowany przez tego samego beneficjenta. CWUZ powinien obejmować co najmniej jeden etap edukacyjny. Wsparcie powinno być skierowane do uczniów: I etap edukacyjny – szkoły podstawowe uczniowie szkoły/ szkół klas 5-6 II etap edukacyjny – uczniowie klasy/klas gimnazjalnych i szkoły/szkół podstawowych kl. 7-8 III etap edukacyjny – uczniowie szkoły/szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą i ponadpodstawowych kończących się maturą

Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie Tworzenie CWUZ Udział w projekcie każdej ze szkół musi wynikać z indywidualnej diagnozy zapotrzebowania szkoły. Diagnoza powinna być przygotowana i przeprowadzona przez szkołę, placówkę systemu oświaty lub inny podmiot prowadzący działalność o charakterze edukacyjnym lub badawczym oraz zatwierdzona przez organ prowadzący bądź osobę upoważnioną do podejmowania decyzji. Z diagnozy powinno wynikać: sposób identyfikacji problemów – wskazanie źródeł danych, zastosowanych metod i narzędzi badawczych wskazanie obszarów problemowych w danej szkole związanych ze wsparciem ucznia zdolnego z zakresu kompetencji kluczowych dane liczbowe oraz analizę jakościową w odniesieniu do zidentyfikowanych obszarów problemowych potrzeba doposażenie szkoły/szkół Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie i uruchomieniem CWUZ

Rekrutacja uczniów na zajęcia w CWUZ Diagnoza uzdolnień uczniów Tworzenie CWUZ c.d. Wnioskodawca będzie zobligowany do przeprowadzenia rekrutacji wśród uczniów szkół wykazanych we wniosku o dofinansowanie Rekrutacja będzie polegała na nominacji nauczycielsko-rodzicielskiej ucznia w ramach jednego etapu edukacyjnego, wyłącznie z jednej z wybranych kompetencji kluczowych przedmiotowych tj.: języka angielskiego, nauk matematycznych, przedsiębiorczości, TIK (liczba zrekrutowanych uczniów musi być większa niż liczba uczniów uczestniczących w zajęciach CWUZ, liczba uczniów uzależniona od liczby tworzonych grup zajęciowych) Uczeń może przystąpić do diagnozy uzdolnień z danej kompetencji kluczowej tylko do jednej edycji zajęć w CWUZ na danym etapie edukacyjnym. Uczeń może przystąpić do diagnozy uzdolnień w ramach kolejnej edycji zajęć w CWUZ z innej kompetencji kluczowej. Uczeń może przystąpić do diagnozy uzdolnień z tej samej kompetencji kluczowej dopiero na kolejnym etapie edukacyjnym Diagnoza uzdolnień uczniów odbywać się będzie corocznie w zakresie kompetencji kluczowych przedmiotowych w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny zajęć CWUZ tj. II/III kwartał roku 2019,2020,2021 Wnioskodawca będzie zobligowany do współuczestnictwa w prowadzonej diagnozie uzdolnień uczniów z realizatorem projektu koordynacyjnego głównie poprzez przeprowadzenie testu uzdolnień w szkołach Rekrutacja uczniów na zajęcia w CWUZ i Diagnoza uzdolnień uczniów

Realizacja zajęć pozaszkolnych w CWUZ Funkcjonowanie CWUZ CWUZ realizuje zajęcia dla uczniów zdolnych na podstawie programów zajęć przekazanych przez realizatora projektu koordynacyjnego Zajęcia w CWUZ są prowadzone z zakresu kompetencji kluczowych: przedmiotowych: język angielski, nauki matematyczno-przyrodnicze, przedsiębiorczość, TIK (60 h) ponadprzedmiotowych: kompetencje społeczne i umiejętność uczenia się (20 h) Beneficjent projektu konkursowego musi realizować projekt uwzględniający minimalnie jedną edycję zajęć dla uczniów w CWUZ, maksymalnie trzy edycje zajęć dla uczniów rozpoczynająca się co do zasady od początku roku szkolnego Beneficjent projektu konkursowego uruchamia w każdej edycji zajęcia z wybranej/wybranych kompetencji przedmiotowych CWUZ może mieścić się w więcej niż jednej lokalizacji CWUZ gwarantuje zapewnienie niezbędnego zaplecza technicznego do prowadzenia zajęć Realizacja zajęć pozaszkolnych w CWUZ

Funkcjonowanie CWUZ c.d. Warunkiem uruchomienia CWUZ jest dysponowanie przeszkoloną w projekcie koordynacyjnym kadrą nauczycieli Beneficjent projektu konkursowego wytypuje i skieruje nauczycieli na szkolenie, którzy następnie przystąpią do realizacji zajęć Nauczyciele będą posiadać odpowiednie kwalifikacje do nauczania przedmiotu, adekwatnie do obszaru zajęć w CWUZ Szkolenia nauczycieli będą odbywały się sukcesywnie w trakcie trwania projektu koordynacyjnego Kadra CWUZ

Funkcjonowanie CWUZ c.d. Wsparcie merytoryczno - metodyczne dla nauczycieli w postaci: sieci współpracy i samokształcenia wizyt wspomagających metodyczne i merytoryczne aspekty prowadzenia zajęć konsultacji indywidualnych Akredytacja CWUZ Współpraca międzyprojektowa – sieci CWUZ Warunki zapewnienia jakości CWUZ

Więcej informacji na stronie internetowej projektu Dziękuję za uwagę Więcej informacji na stronie internetowej projektu www.malopolskietalenty.pl Małgorzata Palimąka Kierownik Zespołu ds. Rozwoju Kapitału Intelektualnego EK