PRAKTYKI ZAWODOWE informacje organizacyjne Joanna Mateusiak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

dr Agnieszka Maciejewska-Karłowska
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Zasady odbywania praktyk
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
W jakim terminie możesz odbywać praktyki?
INFORMACJE OGÓLNE Praktyki są obowiązkowe i stanowią integralną część procesu kształcenia Zaliczenie praktyki jest warunkiem ukończenia studiów Zaliczenia.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Prowadzenie dokumentacji
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
Kto? Studenci po III roku studiów dziennych i wieczorowych
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Dr Jerzy Zamojski Kielce 2013
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Przewodnik po zasadach odbywania praktyk w Instytucie Polityki Społecznej Październik 2013 CC-BY-ND Ł. Szewczyk.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Dr Jerzy Zamojski Kielce 2014/2015
Informator dla studentów prawa WZPINOS KUL w Stalowej Woli
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla urzędów oraz jednostek podległych i nadzorowanych.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla uczelni
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Praktyki w programie studiów prawniczych
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
UKSW, 3 grudnia 2009 r. Zasady studiowania w ramach Programu MOST - warsztaty dla pracowników dziekanatów.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Erasmus+ spotkanie organizacyjne ETAP 2 – PRZED WYJAZDEM – Zgłoszenie się do uczelni zagranicznej - formularz aplikacyjny dostępny na stronie.
Dr Jerzy Zamojski Kielce 2015/2016
Praktyki zawodowe w 5 krokach
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Spotkanie informacyjne
Praktyki w programie studiów prawniczych
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Opiekunowie roczników
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Kierunek lekarski, lekarsko-dentystyczny i dietetyka
Specjalność Handel zagraniczny
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Przewodnik krok po kroku
Specjalność Handel zagraniczny
Przewodnik stażysty.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Specjalność Handel Zagraniczny
PRAKTYKI STUDENCKIE podstawowe informacje
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
dr Bożena Czech-Jezierska
dla studentów I roku studiów dziennych I stopnia
Podyplomowe Studia Ochrony Środowiska
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

PRAKTYKI ZAWODOWE informacje organizacyjne Joanna Mateusiak Koordynator Wydziałowy ds. Praktyk Psychologicznych Instytut Psychologii UŚ PRAKTYKI ZAWODOWE informacje organizacyjne KONTAKT: joanna.mateusiak@us.edu.pl

Praktyki – wymogi wynikające z siatki zajęć Studenci zobowiązani są do odbycia 2 tygodni(80 godzin) praktyk po III i kolejnych 2 tygodni po IV roku studiów. Za odbytą praktykę student otrzymuje 3 punkty ECTS (zarówno po III jak i po IV roku). Studenci odbywają praktykę zawodową, zgodną ze specyfiką wybranych przez siebie ścieżek zawodowych (praktyka w danym roku akademickim powinna być zgodna ze specyfiką jednej, a w kolejnym roku – drugiej, wybranej przez studenta, ścieżki). Kolejność realizacji praktyk na poszczególnych latach ustalana jest przed rozpoczęciem praktyki przez koordynatora ds. praktyk psychologicznych.

Gdzie znaleźć informacje o praktykach? STRONA: ip.us.edu.pl DZIAŁ: KSZTAŁCENIE ZAKŁADKA: PRAKTYKI

Co można znaleźć na stronie? Informacje ogólne dotyczące sposobu organizacji i zaliczania praktyk; Regulamin praktyk dla studentów psychologii; Efekty kształcenia dla praktyk; Wykazy studentów zobligowanych do realizacji praktyk po III i IV roku studiów; Wykaz opiekunów praktyk dla kolejnych roczników; Dokumenty wymagane przez placówki przyjmujące na praktyki; Dokumenty wymagane do uzyskania zaliczenia praktyk.

Czas realizacji praktyk Wakacje: czerwiec – wrzesień Przykładowo: 10 dni roboczych x 8 godzin = 80 godzin lub 20 dni po 4 godziny = 80 godzin; Możliwa jest realizacja praktyki w innym terminie po wcześniejszej akceptacji kolejno: opiekuna praktyk, koordynatora praktyk i uzyskaniu zgody właściwego prodziekana; Możliwe jest zwolnienie z praktyk na zasadach określonych w Regulaminie Praktyk.

Opiekunowie praktyk dr Michał Brol – sekr. 329 Psychologia Pracy i Organizacji - sekretariat: pok. 326 dr Michał Brol – sekr. 329 Psychologia Sądowa – sekretariat: pok. 320 dr Wiola Friedrich – sekr. . 439 Psychologia Zdrowia i Jakości Życia - sekretariat: pok. 320 mgr Anna Pyszkowska – sekr. pok. 239 Psychologia Kliniczna Człowieka Dorosłego - sekretariat: pok. 320 mgr J. Sikora – pok. 439 Psychologia Rozwoju Człowieka i Rodziny w Cyklu Życia - sekretariat: pok. 437 mgr A. Brandt-Salmeri – pok. 237 Blok Kształcenia Nauczycieli – sekretariat: pok. 326 dr Joanna Kucharewicz – pok. 234

Dokumentacja praktyk 2 egzemplarze porozumienia z zakładem pracy - do pobrania ze strony; Uwaga! Od 1 XI obowiązują inne wzory porozumień (nie ma na nich imienia i nazwiska studenta). Skierowanie na praktyki; Na skierowaniu powinien być czytelny podpis opiekuna praktyk; skierowanie dodatkowo będzie zatwierdzane przez koordynatora praktyk. Raport ogólny z przebiegu praktyki; Uwaga! Raport musi być podpisany przez psychologa zatrudnionego w miejscu, gdzie student odbywa praktykę oraz potwierdzony pieczęcią Zakładu Pracy - bez tego zaliczenie praktyki będzie niemożliwe. Raport szczegółowy z przebiegu praktyki oraz esej - zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi w dokumencie: Efekty kształcenia dla praktyk oraz szczegółowymi informacjami zawartymi w sylabusach praktyk zawodowych.

Spotkania z opiekunami Spotkania z opiekunami praktyk zapowiedziane zostaną na stronie IP w dziale AKTUALNOŚCI, terminarz spotkań z poszczególnymi opiekunami zostanie zamieszczony w dziale KSZTAŁECNIE -> w zakładce PRAKTYKI. Spotkania z opiekunami odbędą się najpóźniej w marcu 2019 r. Obecność na spotkaniu wszystkich studentów zobowiązanych do realizacji praktyk w określonym roku akademickim jest obowiązkowa (w tym roku w spotkaniach muszą uczestniczyć tylko studenci przydzieleni do praktyk po III roku, w kolejnym – po IV). Listy studentów zobowiązanych do odbycia praktyk po III i IV roku zamieszczone są w zakładce PRAKTYKI (hasło otwarcia pliku zostało podane na spotkaniu informacyjnym w sprawie praktyk). Wszelkie zauważone nieścisłości w podziale na grupy jak również wnioski o zmianę grupy (możliwe na zasadzie zamiany 1:1) można zgłaszać mailowo do 22.12 na adres: joanna.mateusiak@us.edu.pl. Do 11.01. ostateczne listy zostaną zamieszczone na stronie IP. Po 11.01. uruchomiona zostanie rejestracja potwierdzająca w systemie usos.

Obieg dokumentów Przed rozpoczęciem praktyki student oddaje poprawnie wypełnione porozumienie (2 egzemplarze) oraz skierowanie na praktykę opiekunowi praktyk – terminy składania porozumień i skierowań ustalają opiekunowie. Na skierowaniu powinien uzyskać czytelny podpis opiekuna praktyk. Po uzyskaniu podpisu od opiekuna porozumienia i skierowanie powinny zostać złożone w sekretariacie Instytutu (pok. 320), gdzie zostają zaparafowane przez koordynatora praktyk i skierowane do podpisu przez dziekana. Podpisane dokumenty trafiają do opiekunów (przez sekretariaty – pok. 326 – praktyka ze ścieżki ps. pracy oraz rozwoju, pozostałe 320, a następnie do studentów). Podpisane przez prodziekana porozumienia student przekazuje do podpisu przez osobę upoważnioną w miejscu odbywania praktyki – jeden egzemplarz porozumienia i skierowanie zostaje w placówce, w której student odbywa praktykę, drugi po zakończeniu praktyki wraz z innymi dokumentami zostaje przekazana opiekunowi stanowiącymi PODSTAWĘ ZALICZENIA PRAKTYKI.

Warunki uzyskania zaliczenia praktyk Spełnienie wymogów określonych w sylabusie praktyki; Zrealizowanie praktyki w placówce zaakceptowanej przez opiekuna praktyki; Odbycie praktyki w placówce zatrudniającej psychologa lub współpracującej z psychologiem; Odbycie praktyki w wymaganym terminie; Przedłożenie kompletnej dokumentacji opiekunowi po zakończonej praktyce.

Zaliczanie praktyk Praktyka zaliczana jest na ocenę. Zaliczenie praktyki jest możliwe wyłącznie przy spełnieniu wymaganych terminów oraz po przedłożeniu opiekunowi następujących dokumentów: Porozumienie (akceptowane są tylko wzory porozumień UŚ); Raport ogólny (musi być podpisany przez osobę z dyplomem psychologa i potwierdzony pieczęcią placówki, w której realizowana jest praktyka); UWAGA! Na raporcie powinna być wyszczególniona liczba godzin zrealizowanych praktyk. Raport szczegółowy; Esej. UWAGA! Inne formularze porozumień z Sądem Okręgowym w Katowicach i placówkach mu podległych (informacje -> praktyki SĄD) Szczegółowe wymagania odnośnie raportu szczegółowego i eseju zostaną podane przez opiekunów; wytyczne są też zamieszczone w dokumentach: EFEKTY KSZTAŁCENIA DLA PRAKTYK I W SYLABUSACH PRAKTYK. Wraz z w/w dokumentacją student jest zobowiązany do oddania opiekunowi praktyk wypełnionej ankiety satysfakcji z praktyk studenckich.

Terminy Dokumentację z przebiegu praktyk (porozumienie, raporty, esej) można składać opiekunom do 4.10. 2019 r. – niezłożenie dokumentów w terminie skutkuje koniecznością przedłużania sesji. Zaliczenie praktyki przez opiekuna w indeksie i na karcie zaliczeniowej musi mieć miejsce najpóźniej do 11.10.2019 r. Osoby, które zamierzają się ubiegać o stypendium naukowe powinny zaliczyć praktykę w terminie umożliwiającym złożenie wniosku o stypendium. Przy składaniu wniosku o przedłużenie sesji z powodu niezaliczenia praktyki w w/w terminie należy wskazać ścieżkę, w ramach której praktyka powinna być zrealizowana i opiekuna praktyk, który powinien praktykę zaliczyć. Wnioski o możliwość przedłużenia sesji z powodu niezaliczenia praktyki nie będą opiniowane pozytywnie, jeśli wskazany termin rozliczenia praktyki będzie późniejszy niż 15.11.2019r.

Wcześniejsze odbywanie praktyk Jest możliwe, jeżeli do właściwego prodziekana zostanie złożone podanie z prośbą o możliwość realizacji praktyki w innym terminie niż wakacje i wskazaniu powodu. Na podaniu powinna znaleźć się informacja, że wcześniejsza realizacja praktyki nie będzie kolidowała z zajęciami i/lub egzaminami. Do prośby można od razu dołączyć dwa egzemplarze porozumień i skierowanie na praktyki. Podanie powinno być zaopiniowane pozytywnie przez opiekuna praktyki i złożone w sekretariacie Instytutu Psychologii (pok. 320). Z sekretariatu pismo przekazywane jest do Koordynatora a następnie właściwego dziekanatu i to właśnie w dziekanacie lub w sekretariacie właściwym dla danego opiekuna (326 – ścieżka ps. pracy i ps. rozwoju lub 437 - pozostałe ścieżki) należy dowiadywać się, jaka decyzja została podjęta.

Praktyki w Bloku Kształcenia Nauczycielskiego Studenci realizujący program BKN-u mają do zaliczenia: Praktykę psychologiczno-pedagogiczną (30 godzin) – 2. semestr BKN-u Praktykę nauczycielską w szkole podstawowej (60 godzin)- 3. semestr BKN-u Praktykę nauczycielską w szkolnictwie ponadpodstawowym (60 godzin) – 4 semestr BKN-u

Jak łączyć zaliczenie praktyk kierunkowych z praktykami w BKN-ie? Praktyki w szkołach i poradniach psychologiczno- pedagogicznych mogą być zaliczone w poczet praktyk zawodowych i praktyk BKN-u. Praktyka kierunkowa zrealizowana w PPP pozwala zwolnić studenta z realizacji 30 godzin praktyki psychologiczno- pedagogicznej. Praktyka zrealizowana w szkołach podstawowych, liceach, technikach, szkołach branżowych etc. pozwala zwolnić studenta z 30 godzin praktyki psychologiczno- pedagogicznej oraz z praktyk nauczycielskich w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej (ale, żeby zgadzały się godziny należy w danym typie szkoły wypracować 90 godzin praktyk, a nie jak to jest wymagane przy praktykach kierunkowych – 80 godzin).

Warto pamiętać! Przed złożeniem do podpisu porozumień i skierowań sprawdzić na stronie, czy nie zmieniły się wzory. Na stronie zamieszczane są najnowsze wzory obowiązujących dokumentów. Przed podpisaniem dokumentów upewnić się, kto jest osobą upoważnioną w zakładzie pracy/firmie do podpisywania porozumień, a także, czy placówka przyjmująca studenta na praktykę zaakceptuje porozumienie w brzmieniu proponowanym przez uczelnię. Uczelnia nie podpisuje porozumień o innej treści. Jeżeli praktyka ma być realizowana w wakacje, POROZUMIENIA powinny być podpisane najpóźniej w lipcu (w sierpniu sekretariaty są nieczynne). Z uwagi na urlopy najbezpieczniej uzyskać podpisy przed 12 lipca.

UWAGA/PROŚBA/APEL Drukujmy porozumienia dwustronnie! Jeśli nie żal nam lasów zszywajmy je! Dwa egzemplarze porozumień i skierowania spinajmy razem (koszulki się nie sprawdzają).

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!