Prezentację opracowano na podstawie materiałów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Promująca Zdrowie
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
w nowej podstawie programowej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja Szkoły Promującej Zdrowie
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Szkoła Promująca Zdrowie
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Szkoła Promująca Zdrowie
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie. KONCEPCJA SZKO Ł Y Koncepcja szkoły promującej zdrowie wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia. Ze względu na bardzo.
Nasze przedszkole jest znane z dokonań w zakresie promocji zdrowia. *od 1999 roku realizujemy projekt Szkoły Promującej Zdrowie * latach 2003 i 2006 w.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Miejska Sieć Szkół Promujących Zdrowie Miasta Lublin przykładem dobrej praktyki wspierania rozwoju Sieci Szkół Promujących Zdrowie.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Promująca Zdrowie.
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Projekt Promocja zdrowia pracowników szkoły Realizacja w latach
Przedszkole Promujące Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
PROGRAM SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
PRZEDSZKOLE NR 7 im „ SKARBNIKOWA WILLA” Ubiegające się o Krajowy Certyfikat Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
Zapis prezentacji:

Prezentację opracowano na podstawie materiałów Prezentację opracowano na podstawie materiałów „Przedszkole Promujące Zdrowie”. Poradnik dla przedszkoli i osób wspierających ich działania w zakresie promocji zdrowia” M. Woynarowskiej- Sołdan, B.Woynarowskiej..

Definicja Zdrowia Zdrowie = stan pełnego fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu (dobrego samopoczucia), a nie tylko całkowity brak choroby czy niepełnosprawności. W ostatnich latach definicja została uzupełniona o sprawność do „prowadzenia produktywnego życia społecznego i ekonomicznego” a także o wymiar duchowy.  

Definicja Przedszkola Promującego zdrowie Przedszkole promujące zdrowie podejmuje działania, które sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności przedszkola (dzieci, pracowników i rodziców dzieci), podejmowaniu przez członków społeczności aktualnie i w przyszłości działań na rzecz zdrowia własnego i innych ludzi oraz tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu.

Koncepcja W promocji zdrowia wykorzystuje się specyficzne podejścia : Podejście siedliskowe – zdrowie jest tworzone i doświadczane przez ludzi, w miejscach w których uczą się, pracują, bawią, odpoczywają, kochają. Podejście „od ludzi do problemu” – ludzie w danym siedlisku identyfikują własne problemy zdrowotne po to aby je usunąć, zredukować Tworzenie sieci – siedlisk/organizacji realizujących projekty promocji zdrowia w celu wymiany doświadczeń Długotrwałość działań i systemowe podejście do planowania – ewaluacja jako podstawowe warunki skuteczności podejmowanych działań.

Koncepcja Przedszkole jest siedliskiem społecznym, w którym żyje i realizuje różne zadania społeczność tzn. dzieci, pracownicy przedszkola, rodzice dzieci. Dzieci – wychowankowie przedszkola : w promocji zdrowia oraz edukacji zdrowotnej w przedszkolach należy wziąć pod uwagę właściwości rozwoju jego wychowanków. Dzieci mają ograniczone możliwości i zdolność do współdecydowania, jednak powinny być włączane do działań, zaprogramowanych i organizowanych przez dorosłych jako aktywni uczestnicy.

Koncepcja Pracownicy pedagogiczni oraz pracownicy niepedagogiczni. Kluczowym zadaniem w PPZ jest inwestycja w zdrowie jego pracowników. Uświadomienie sobie wartości zdrowia dla jednostki Podejmowanie korzystnych dla zdrowia zmian w swoim stylu życia Zrozumienie koncepcji i promocji zdrowia w PPZ Doskonalenie umiejętności w zakresie prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci.

Koncepcja Rodzice dzieci Rodzice są pierwszymi i najważniejszymi edukatorami do zdrowia swoich dzieci. Pozyskiwanie rodziców i wspieranie ich w rozwoju kompetencji wychowawczych i w zakresie dbałości o zdrowie jest podstawowym warunkiem skuteczności edukacji zdrowotnej dzieci. Partnerami przedszkola mogą być także dziadkowie i babcie. Ważne jest budowanie wspólnego frontu, czyli zgodności co do metod wychowania. Pozyskać rodziców do współpracy w tworzeniu PPZ na zasadzie partnerstwa Pomóc rodzicom w uświadamianiu sobie wartości zdrowia, rozwijaniu kompetencji wychowawczych, identyfikacji czynników wpływających na zdrowie Zachęcać do podejmowania korzystnych dla zdrowia zmian w stylu życia

Koncepcja Działania przygotowawcze do tworzenia PPZ Poznanie i zrozumienie koncepcji PPZ Uczestnictwo i zaangażowanie pracowników przedszkola i rodziców dzieci Działalność koordynatora do spraw promocji zdrowia Planowanie działań i ich ewaluacja Dążenie do powiązania działań w zakresie promocji zdrowia z podstawowymi celami i zadaniami przedszkola Współpraca ze społecznością lokalną, innymi przedszkolami i szkołami w najbliższym otoczeniu

Koncepcja Tworzenie Przedszkola Promującego Zdrowie jest procesem długotrwałym. Rozpoczyna się od przygotowania do podjęcia działań a w kolejnych latach szkolnych realizowane są cykle składające się z czterech etapów: Diagnoza – to odpowiedź na pytanie gdzie jesteśmy? Celem jest ustalenie rzeczywistych problemów społeczności przedszkola lub różnych grup. Planowanie działań i ich ewaluacji – metoda małych kroków, plan powinien być konkretny i szczegółowy, planujemy realnie, cel powinien być osiągalny. Działania – realizacja planu – wdrażamy w życie zaplanowane działania, monitorujemy przebieg zaplanowanych działań. Ewaluacja wyników działań– ocena skuteczności działań. Dotyczy zaplanowanych celów i zadań dla ich osiągnięcia.

Koncepcja Standardy przedszkola promującego zdrowie 1. Koncepcja pracy przedszkola, jego organizacja i struktura sprzyjają realizacji długofalowych, zaplanowanych działań dla wzmocnienia zdrowia dzieci, pracowników i rodziców dzieci. 2. Klimat społeczny przedszkola sprzyja dobremu samopoczuciu i zdrowiu dzieci, pracowników i rodziców dzieci. 3. Przedszkole prowadzi edukację zdrowotną dzieci i stwarza im warunki do praktykowania w codziennym życiu zachowań prozdrowotnych. 4. Przedszkole podejmuje działania w celu zwiększenia kompetencji pracowników i rodziców dzieci w zakresie dbałości o zdrowie oraz prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci.

Koncepcja Przedszkole promujące zdrowie realizuje zadania określone obowiązujących aktach prawnych i w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, a ponadto spełnia warunki określone w czterech standardach PPZ.