Książki naszych marzeń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Rządowy program wspierania w latach organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół.
Województwo Podkarpackie
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Jakie warunki pracy nauczyciela? Warszawa, 4 październik 2010 r.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Darmowy podręcznik –zadania nauczyciela bibliotekarza
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Książki naszych marzeń
Zapewnienie uczniom podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych (dotacja celowa) Maj 2015 r.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Priorytet 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Dr Katarzyna Kopyściańska.  Samorządowy zakład budżetowy otrzymał dotację celową na realizację zadania finansowanego z Funduszu Spójności w kwocie 1.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
l Projekty zmian rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Kształcenie dualne.
Działania MEN na rzecz podnoszenia kompetencji cyfrowych uczniów
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w ramowych statutach: 1
Priorytet 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” na lata PRIORYTET 3: ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW PRZEZ PROMOWANIE I WSPIERANIE ROZWOJU CZYTELNICTWA.
Przykładowy model podziału środków
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

Książki naszych marzeń

Podstawy prawne Rada Ministrów 26 maja 2015 r. podjęła uchwałę w sprawie Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń” Aktem wykonawczym jest przyjęte Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń”

Cele programu Program „Książki naszych marzeń” ma wspierać organy prowadzące szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, przez zakup do bibliotek szkolnych książek: - książek o tematyce bliskiej współczesnym doświadczeniom uczniów; - książek niebędących podręcznikami, które są chętnie czytane i jednocześnie rozwijają kompetencje, zainteresowania i uzdolnienia dzieci i młodzieży. Program ma promować czytelnictwo wśród uczniów szkół podstawowych. Wybrane książki mają rozbudzać ciekawość ucznia. Mają uczyć czytania. O wyborze książek do bibliotek szkolnych mają współdecydować uczniowie i rodzice.

Efekty programu Zakładamy, że wykorzystane z programu środki finansowe będą miały pozytywny wpływ na: upowszechnienie edukacji czytelniczej i medialnej wzrost czytelnictwa wśród uczniów wspieranie bibliotek szkolnych w zakupie książek które będą rozwijały zainteresowania dzieci i młodzieży promocję czytelnictwa

Beneficjenci programu Organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe oraz szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej Jednostki samorządu terytorialnego Osoby prawne niebędące jst Osoby fizyczne Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Maksymalna wysokość wsparcia na zakup książek Dla bibliotek szkolnych w szkołach, w których liczba uczniów wynosi do 70: 1 000 zł w których liczba uczniów wynosi od 71 do 170 : 1 300 zł w których liczba uczniów wynosi więcej niż 170: 2 170 zł

Założenia programu Organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe oraz szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej szkoły podstawowe otrzymają z budżetu państwa wsparcie finansowe na zakup książek niebędących podręcznikami do szkolnych bibliotek. Wsparcia finansowego udziela się w formie dotacji dla organów prowadzących oraz w formie dofinansowania dla Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia finansowego udziela się pod warunkiem zapewnienia przez organ prowadzący szkołę finansowego wkładu własnego w wysokości co najmniej 20% kwoty kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.

Zadania organów prowadzących Organy prowadzące, które uzyskały wsparcie finansowe, są zobowiązane: 1) Pomóc szkołom w nawiązaniu współpracy z bibliotekami publicznymi i publicznymi bibliotekami pedagogicznymi w zakresie: konsultowania planowanych zakupów książek, wymiany informacji o imprezach promujących czytelnictwo. 2) Zapewnić organizację co najmniej dwóch wydarzeń promujących czytelnictwo z udziałem uczniów. 3) Uwzględnić tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami. 4) Wesprzeć realizację co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej. 4) Wspierać organizację pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów, w tym przez umożliwienie im wypożyczania książek również na okres ferii zimowych i letnich.

Zasady wsparcia finansowego Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania Wojewodowie Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Organy prowadzące Dyrektorzy szkół Dyrektorzy szkół

Zasady wsparcia finansowego Dyrektor szkoły – z własnej inicjatywy, na wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców lub samorządu uczniowskiego – składa do organu prowadzącego szkołę wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na zakup książek do biblioteki szkolnej, z uwzględnieniem potrzeb uczniów niepełnosprawnych. Wniosek powinien zawierać następujące dane dotyczące szkoły: 1) nazwę i adres szkoły; 2) numer REGON szkoły; 3) liczbę uczniów; 4) zwięzły opis dotyczący aktualnego wyposażenia biblioteki szkolnej; 5) kalkulację kosztów zakupu książek; 6) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup książek. Do wniosku dyrektor szkoły dołącza opinie rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, dotyczące planowanego zakupu książek.

Zasady wsparcia finansowego Z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego na zakup książek: 1) organ prowadzący szkołę występuje do wojewody; 2) szkoła artystyczna, dla której organem prowadzącym jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, występuje do tego ministra. Wniosek organu prowadzącego szkołę do wojewody powinien zawierać: 1) nazwę i adres organu prowadzącego szkołę; 2) liczbę szkół wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego; 3) numery REGON szkół wnioskujących o uzyskanie wsparcia finansowego; 4) zwięzły opis aktualnego wyposażenia bibliotek szkół wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego; 5) zbiorczą kalkulację kosztów zakupu książek; 6) wnioskowaną, łączną kwotę wsparcia finansowego na zakup książek; 7) informację o finansowym wkładzie własnym.

Zadania wojewodów i ministrów Wojewoda oraz minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego przekazują ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania zbiorczą informację o wysokości wnioskowanych przez organy prowadzące szkoły kwot wsparcia finansowego, bądź zbiorczą informację o wysokości wnioskowanych kwot przez szkoły. Wnioski o udzielenie wsparcia finansowego weryfikują pod względem formalnym zespoły powołane odpowiednio przez wojewodę oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. Zespół składa się z co najmniej czterech osób, w tym  co najmniej jednego przedstawiciela kuratora oświaty, a w przypadku zespołu powołanego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, co najmniej jednego przedstawiciela specjalistycznej jednostki nadzoru Wojewoda i minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego zapewniają warunki pracy zespołu.

Zadania wojewodów i ministrów Z przeprowadzonej weryfikacji wniosków zespół sporządza protokół i przekazuje - odpowiednio wojewodzie albo ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. Wojewoda, na podstawie weryfikacji formalnej, w ramach kwoty środków budżetu państwa przypadających na dane województwo, podejmuje decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego organom prowadzącym szkoły. Wojewoda podaje do publicznej wiadomości listę organów prowadzących szkoły, którym zostało udzielone wsparcie finansowe, wraz z podaniem wysokości kwot tego wsparcia. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego podejmuje decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego szkołom i podaje do publicznej wiadomości listę szkół, którym zostało udzielone wsparcie finansowe, wraz z podaniem wysokości kwot tego wsparcia.

Zadania wojewodów i ministrów Przekazanie przez wojewodę organom prowadzącym szkoły środków budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego na zakup książek następuje na podstawie umowy zawartej między wojewodą a organem prowadzącym szkołę. Zawarcie umowy powinno nastąpić niezwłocznie po zwiększeniu budżetu wojewodów przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych. Przekazanie przez wojewodę organom prowadzącym szkoły środków budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego na zakup książek następuje w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego przekazuje szkołom środki otrzymane w formie dofinansowania na zakup książek, w terminach uzgodnionych z tymi szkołami.

Sprawozdania Organy prowadzące szkoły przekażą wojewodzie sprawozdanie z realizacji programu, w tym: 1) zestawienie ilościowo–wartościowe wydatków dokonanych w ramach programu oraz informację o zrealizowanych działaniach 2) wnioski z realizacji programu. Wojewoda dokona oceny efektów realizacji programu na terenie województwa oraz przekaże ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdanie z realizacji programu, zawierające: 1) zestawienie ilościowo–wartościowe wydatków dokonanych w ramach programu na terenie województwa;

Sprawozdania Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego dokona oceny efektów realizacji programu w prowadzonych przez siebie szkołach oraz przekaże ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdanie z realizacji programu, w tym: 1) zestawienie ilościowo–wartościowe wydatków dokonanych w ramach programu przez szkoły prowadzone przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego oraz informację o zrealizowanych działaniach; 2) wnioski z realizacji programu. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania dokona analizy i oceny realizacji programu na terenie kraju i przedłoży Radzie Ministrów sprawozdanie.

Harmonogram realizacji programu Lp. Zadanie Termin realizacji 1. Poinformowanie organów prowadzących szkoły przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania o programie rządowym i sposobie jego realizacji. – do 1 tygodnia od dnia przyjęcia programu   2. Złożenie przez dyrektorów szkół wniosków do organów prowadzących o udzielenie wsparcia finansowego na zakup książek do biblioteki szkolnej. – do dnia 24 czerwca 2015 r. 3. Złożenie przez organy prowadzące szkoły, będące jednostkami samorządu terytorialnego, osobami prawnymi innymi niż jednostki samorządu terytorialnego lub osobami fizycznymi, wniosków do wojewodów o udzielenie wsparcia finansowego. – do dnia 8 lipca 2015 r. 4. Przekazanie przez wojewodów oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania informacji o łącznej wysokości wnioskowanych kwot wsparcia finansowego. – do dnia 24 lipca 2015 r.

Harmonogram realizacji programu 5. Wystąpienie przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do ministra właściwego do spraw finansów publicznych z wnioskiem o uruchomienie środków dla poszczególnych wojewodów oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. – do dnia 31 lipca 2015 r.  6. Dokonanie przez wojewodów i ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego weryfikacji wniosków i podziału środków. – do dnia 7 sierpnia 2015 r. 7. Przekazanie przez wojewodę organom prowadzącym, będącym jednostkami samorządu terytorialnego, osobami prawnymi innymi niż jednostki samorządu terytorialnego lub osobami fizycznymi, środków budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego na zakup książek. – 14 dni od dnia podpisania umowy 8. Przekazanie przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego prowadzonym szkołom artystycznym środków budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego na zakup książek. – w terminach uzgodnionych z dyrektorami szkół

Harmonogram realizacji programu 9. Wykorzystanie przez organy prowadzące wsparcia finansowego. – do dnia 31 grudnia  2015 r.   10. Przekazanie wojewodzie przez organy prowadzące szkoły, będące jednostkami samorządu terytorialnego, osobami prawnymi innymi niż jednostki samorządu terytorialnego lub osobami fizycznymi, sprawozdań z realizacji programu rządowego. – do dnia 15 czerwca 2016 r. 11. Przekazanie ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdań z realizacji programu rządowego przez wojewodów oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. – do dnia  30 lipca 2016 r. 12. Dokonanie analizy i oceny realizacji programu rządowego  na terenie kraju przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i przedłożenie sprawozdania w tej sprawie Radzie Ministrów. – do dnia 15 września 2016 r.

Dziękuję za uwagę