Egzamin ósmoklasisty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprawdzenie, w jakim stopniu absolwent spe ł nia wymagania ustalone w podstawie programowej kszta ł cenia ogólnego, okre ś lonej w przepisach w sprawie.
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
1 Przygotowanie egzaminu maturalnego Konferencja dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych Kraków, Rzeszów, Lublin, październik 2007 roku.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku.
zmiany od września w naszych placówkach
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Sześciolatek idzie do szkoły
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
Egzamin ósmoklasisty.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
REFORMA EDUKACJI
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Reforma Edukacji
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
SPOTKANIE Z RODZICAMI klasy siódmej SP w Marianowie
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Egzamin ósmoklasisty 2019.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
MATURA 2018.
Egzamin gimnazjalny Rok szkolny 2018/2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty
CV Liceum Ogólnokształcące
MATURA 2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Informacje dla rodziców o egzaminie ósmoklasisty 2019
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

Egzamin ósmoklasisty

Harmonogram zmian w systemie oświaty 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022 2022/2023 2023/2024 język polski matematyka język obcy nowożytny przedmiot do wyboru: biologia, chemia, fizyka, geografia, historia język polski matematyka język obcy nowożytny Egzamin ósmoklasisty: pełni dwie zasadnicze funkcje: określa poziom wykształcenia ogólnego w zakresie przedmiotów egzaminacyjnych zastępuje egzaminy wstępne do szkół ponadpodstawowych jest obowiązkowy – uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę. nie ma progu „zaliczenia” – egzaminu nie można „nie zdać” jest przeprowadzany w formie pisemnej jest przeprowadzany w kwietniu (w czerwcu sesja dodatkowa) trwa 3 dni (1. dnia – język polski, 2. dnia – matematyka, 3. dnia – język obcy, a od 2022 r. – również przedmiot dodatkowy).

Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny   Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny Z jakich przedmiotów jest przeprowadzany egzamin? W latach 2019–2021: z języka polskiego z matematyki z języka obcego (jednego z dwóch nauczanych w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych) Od roku 2022: z jednego przedmiotu do wyboru spośród przedmiotów: biologia, chemia, fizyka, geografia lub historia. Przedmiot do wyboru jest wprowadzony od 2022 r., ponieważ wówczas w VIII klasie będą dzieci, które w szkole podstawowej uczestniczyły w całym cyklu kształcenia w zakresie danego przedmiotu. W latach 2012–2019: z historii i wiedzy o społeczeństwie z przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki, geografii z języka obcego nowożytnego (jednego z dwóch nauczanych w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych) – na poziomie podstawowym (obowiązkowy dla wszystkich) i na poziomie rozszerzonym (obowiązkowy dla osób zdających egzamin z języka, którego naukę rozpoczęły w szkole podstawowej i kontynuowały w gimnazjum)

Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny   Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny Ile trwa egzamin z poszczególnych przedmiotów? język polski – 120 minut matematyka – 100 minut język obcy – 90 minut Czas trwania egzaminu może być wydłużony w przypadku uczniów korzystających z dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu. historia i wiedza o społeczeństwie – 60 minut język polski – 90 minut przedmioty przyrodnicze – 60 minut matematyka – 90 minut język obcy na poziomie podstawowym – 60 minut język obcy na poziomie rozszerzonym – 60 minut

Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny   Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny Jak wyglądają arkusze egzaminacyjne? historia i wiedza o społeczeństwie – ok. 24 zadań zamkniętych (wyboru wielokrotnego, prawda/fałsz, na dobieranie), w tym ok. 20 zadań z historii i ok. 4 zadań z wos język polski – 17–26 zadań, w tym 5–9 zadań otwartych (zadania z luką, zadania krótkiej odpowiedzi oraz zadanie rozszerzonej odpowiedzi - wypracowanie); zadania dotyczą dwóch tekstów zamieszczonych w arkuszu; wypracowanie – uczeń wybiera jeden temat z dwóch (twórczy / argumentacyjny); każdy temat wymaga odwołania się do obowiązkowej lektury szkolnej ORAZ/LUB do utworu bądź utworów samodzielnie wybranych przez ucznia; udział % punktów za rozwiązanie zadań otwartych – ok. 70% język polski – 22 zadania, w tym: 20 zadań zamkniętych (wyboru wielokrotnego, prawda/fałsz, na dobieranie) i 2 zadania otwarte – jedno krótkiej odpowiedzi i jedno wypracowanie (jeden temat, bez możliwości wyboru); zadania dotyczą 3–4 tekstów zamieszczonych w arkuszu; udział % punktów za rozwiązanie zadań otwartych – ok. 35%

Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny   Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny Jak wyglądają arkusze egzaminacyjne? przedmioty przyrodnicze – ok. 24 zadań zamkniętych (wyboru wielokrotnego, prawda/fałsz, na dobieranie), po ok. 6 zadań z każdego z czterech przedmiotów matematyka – 19–23 zadania, w tym 5–7 zadań otwartych; udział % punktów za rozwiązanie zadań otwartych – ok. 50% matematyka – 23 zadania, w tym: 20 zadań zamkniętych (wyboru wielokrotnego, prawda/fałsz, na dobieranie) i 3 zadania otwarte; udział % punktów za rozwiązanie zadań otwartych – ok. 30%

Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny   Egzamin ósmoklasisty Egzamin gimnazjalny Jak wyglądają arkusze egzaminacyjne? język obcy – 45–55 zadań, w tym ok. 20 zadań otwartych; zadania dotyczą tekstów zamieszczonych w arkuszu lub odtworzonych z płyty CD; udział % punktów za rozwiązanie zadań otwartych – ok. 50% język obcy na poziomie podstawowym – 40 zadań zamkniętych (wyboru wielokrotnego, prawda/fałsz, na dobieranie), zadania dotyczą tekstów zamieszczonych w arkuszu lub odtworzonych z płyty CD język obcy na poziomie rozszerzonym – 31 zadań, w tym: 20 zadań zamkniętych (wyboru wielokrotnego, prawda/fałsz, na dobieranie), 10 zadań otwartych krótkiej odpowiedzi i 1 zadanie otwarte dłuższej odpowiedzi (krótka forma użytkowa, np. e-mail, notatka); udział % punktów za rozwiązanie zadań otwartych – ok. 50%

W porównaniu do egzaminu gimnazjalnego, w egzaminie ósmoklasisty: będzie mniej arkuszy każdy uczeń przystąpi do egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych (wspólnych z egzaminem maturalnym) i jednego przedmiotu dodatkowego w każdym arkuszu będzie więcej zadań otwartych, tzn. takich, w których zdający przedstawia pełny tok rozumowania, tworzy własną wypowiedź, samodzielnie tworzy znaczenia większą wagę będzie przywiązywać się do sprawdzenia znajomości obowiązkowych lektur szkolnych.

Badanie diagnostyczne CKE i OKE będą przeprowadzały badanie diagnostyczne w zakresie wybranych przedmiotów dodatkowych. 2019 r. – fizyka, chemia, historia 2020 r. – biologia, geografia, historia lata kolejne – 2 albo 3 przedmioty z puli przedmiotów dodatkowych badanie na próbie ok. 4 000 uczniów

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty od 1 września 2017 r. informatory o egzaminie ósmoklasisty z: języka polskiego, matematyki i języków obcych nowożytnych od 18 grudnia 2017 r. przykładowe arkusze egzaminacyjne z: języka polskiego, matematyki i języków obcych nowożytnych od 21 grudnia 2018 r. arkusze egzaminu próbnego z: języka polskiego, matematyki i języków obcych nowożytnych od końca kwietnia 2019 arkusze egzaminacyjne wykorzystane do przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów w kolejnych latach od 1 września 2020 r. informatory o egzaminie ósmoklasisty z: biologii, chemii, fizyki, geografii i historii od 18 grudnia 2020 r. przykładowe arkusze egzaminacyjne z: biologii, chemii, fizyki, geografii i historii od 20 grudnia 2021 r. arkusze egzaminu próbnego z: biologii, chemii, fizyki, geografii i historii.

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty Próbny egzamin ósmoklasisty Od 18 do 20 grudnia br. Termin właściwego egzaminu ósmoklasisty Od 15 do 17 kwietnia 2019 r.

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty Szkolenia egzaminatorów Dane liczbowe dotyczące liczby egzaminatorów, którzy są już przeszkoleni lub będą jeszcze przeszkoleni do końca 2018 r.: język polski – 7 026 osób, matematyka – 2 950 osób, język angielski – 3 082 osoby, język niemiecki – 282 osoby, język rosyjski – 52 osoby, pozostałe języki obce – 37 osób.   Ogółem do sprawdzania prac do końca 2018 r. zostanie przygotowanych 13 429 osób. Jest to liczba, która pozwoli na sprawne przeprowadzenie  oceniania egzaminacyjnego. Należy zaznaczyć, że szkolenia będą nadal prowadzone  w 1. kwartale 2019 r.

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty Egzamin ósmoklasisty. Vademecum nauczyciela JĘZYK POLSKI - MATEMATYKA JĘZYKI OBCE Dystrybucja 154403 egzemplarzy czterech publikacji do 15216 odbiorców w tym: 14801 szkół podstawowych w całej Polsce; 246 Bibliotek pedagogicznych; 95 publicznych placówek doskonalenia nauczycieli; 73 kuratoriów oświaty wraz z delegaturami;

Dostosowania egzaminu ósmoklasisty Wszystkie Informatory, arkusze pokazowe, arkusze egzaminu próbnego (XII 2018 r.) oraz arkusze egzaminacyjne są (po uwzględnieniu zapotrzebowania) przygotowywane dla uczniów: z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera słabowidzących (w dwóch wersjach) niewidomych słabosłyszących i niesłyszących z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim z mózgowym porażeniem dziecięcym którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu. Przygotowywane są również dokumenty i informacje: w językach mniejszości narodowych, tj. białoruskim, hebrajskim, litewskim, niemieckim, ormiańskim, słowackim, ukraińskim w języku mniejszości etnicznej, tj. łemkowskim w języku regionalnym, tj. kaszubskim.

Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego Charakterystyka Krytyczna analiza źródeł

Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego Charakterystyka Dwa tematy wypracowań: o charakterze argumentacyjnym i twórczym

Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego Charakterystyka większa liczba zadań otwartych udział % zadań otwartych w wyniku sumarycznym – ok. 70% zadania sprawdzające umiejętności retoryczne, m.in. związane z argumentowaniem, wnioskowaniem, formułowaniem opinii zadania sprawdzające znajomość lektury obowiązkowej sprawdzanie interpretacji utworów na poziomie znaczeń przenośnych sprawdzanie rozumienia tekstów ikonicznych dwa tematy wypracowania do wyboru: temat argumentacyjny oraz twórczy zadania kładą nacisk na samodzielność, twórcze działanie, rozwiązywanie problemów

Egzamin ósmoklasisty z matematyki Charakterystyka więcej zadań w kontekście praktycznym

Egzamin ósmoklasisty z matematyki Charakterystyka większa liczba zadań otwartych uczeń musi przedstawić pełny tok rozumowania udział % zadań otwartych w wyniku sumarycznym – ok. 50% więcej zadań w kontekście praktycznym Podstawa programowa wskazuje treści nieobowiązujące na egzaminie – egzamin nie kończy procesu kształcenia zadania zamknięte i otwarte o różnym stopniu trudności pełna akceptacja dla rozwiązań nietypowych, rozwiązań metodą prób i błędów, rozwiązań „opartych” o pomysł / właściwą intuicję – wpisuje się to w koncepcję nowej podstawy programowej

Egzamin ósmoklasisty z języka obcego

Egzamin ósmoklasisty z języka obcego Charakterystyka każdy uczeń rozwiązuje zadania otwarte, w tym pisze krótki tekst udział % zadań otwartych w wyniku sumarycznym – ok. 50% zadania sprawdzające większość umiejętności określonych w podstawie (w tym przetwarzanie językowe) zadania sprawdzające znajomość funkcji językowych – kluczowych dla sprawnej komunikacji zadania zamknięte i otwarte o różnym stopniu trudności pełna akceptacja dla rozwiązań nietypowych wynik egzaminu ma znaczenie rekrutacyjne

Uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele mogą nieodpłatnie pobrać informatory o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/informatory oraz przykładowe arkusze egzaminacyjne z poszczególnych przedmiotów https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/arkusze-pokazowe-grudzien2017  

Szczegółowe informacje o egzaminie ósmoklasisty dostępne są na stronach internetowych www.cke.gov.pl oraz www.oke.poznan.pl