Warsztaty PODN Wodzisław Śląski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Gry i zabawy matematyczne
Koncepcja rozwoju intelektualnego Jeana Piageta
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Dojrzałość szkolna dziecka
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Jak pomagać dziecku w nauce?
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Matematyka w centrum uwagi. Jak możemy pomóc dziecku w uczeniu się?
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Programowanie dla każdego
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Warsztaty PODN Wodzisław Śląski Jak urozmaicić lekcję matematyki? Gry i zabawy matematyczne -praca w sieci 7.03.2018r. Warsztaty PODN Wodzisław Śląski

O czym będziemy mówić? O stosowaniu gier i zabaw w nauczaniu matematyki O wartościowych grach i zabawach O pomocach przydatnych na lekcjach O programach komputerowych i aplikacjach O filmach i inny multimediach

Plan spotkania: Uatrakcyjniacze analogowe Ewa Karwot Uatrakcyjniacze multimedialne Małgorzata Chodura

   Matematyka przypomina grę, która bawi dopóki się w niej wygrywa, zbyt prosta lub zbyt trudna zniechęca. Matematyka nie może być skarbnicą szablonowej wiedzy, zbiorem reguł i definicji.

   Najlepszy nauczyciel i najlepsze pomoce dydaktyczne nie spełnią swojej roli, gdy uczeń będzie stroną bierną. Doskonałą okazją do pobudzania aktywności dzieci są gry i zabawy dydaktyczne.

Co mówi literatura o grach i zabawach dydaktycznych? Zabawa dydaktyczna to taka zabawa, która prowadzi do rozwiązania założonego w niej zadania. Natomiast gra dydaktyczna to odmiana zabawy polegająca na respektowaniu ustalonych reguł, wymagająca wysiłku myślowego. W. Okoń – Słownik Pedagogiczny

E. Talarczyk Zbiór gier i zabaw matematycznych Zabawa dydaktyczna to zabawa, która bazuje na podstawowej funkcji psychiki dziecka, na potrzebie zabawy – wywiera świadomie wpływ na jego czynności umysłowe. E. Talarczyk Zbiór gier i zabaw matematycznych

Pamiętaj o zasadach stosowania gier: Dostosuj je do możliwości dziecka. Określ jasne, jednoznaczne i łatwe do zapamiętania reguły. Stosuj je tam, gdzie zachodzi potrzeba przyswojenia, utrwalenia wiadomości.

4. Nie rozciągaj gry w czasie. 6. Pozwól każdemu wziąć w niej udział. 7. Stwórz estetyczne pomoce. 8. Nie podsycaj indywidualnego współzawodnictwa.

Funkcje gier i zabaw dydaktycznych Aktywizują dzieci nieśmiałe lub przekonane o swoim braku zdolności matematycznych. Pozwalają przezwyciężyć lęk przed włączeniem się do wspólnego działania. Prowadzone są między uczniami, a nie w relacji uczeń – nauczyciel. Dają lepsze wyniki w zapamiętywaniu i uczeniu się niż metody tradycyjne.

Zalety gier: Zabawę tematyczną lub konstrukcyjną uczeń może realizować sam lub w grupie. Grę można zastosować jako zadanie domowe.

Jak pomóc uczniom w nauce? Sięgajmy w procesie kształcenia po sytuacje bliskie i zrozumiałe dla dzieci. Odwołujmy się jak najczęściej do doświadczeń uczniów i ich wiedzy pozaszkolnej. Starajmy się, aby działanie i rysunek poprzedzały symbole i im towarzyszyły.

Używajmy języka potocznego, stopniowo wzbogacając go tylko o te symbole, których sens jest już dzieciom znany. Twórzmy okazję do dziecięcych doświadczeń i eksperymentów. Zachęcajmy dzieci do budowania oraz stosowania własnych strategii. Chwalmy za kreatywność.

Dajmy dzieciom czas na myślenie. Pozwólmy im opowiadać i rozmawiać na temat swoich spostrzeżeń i odkryć, ale także trudności i wątpliwości. Zawsze bardzo uważnie ich słuchajmy. Wprowadźmy element, który je zainspiruje. Dajmy dzieciom czas na myślenie.

   Wszystkie dzieci przechodzą przez etapy rozwojowe w jednakowej kolejności, ale występują w rozwoju różnice czasowe.

Literatura: • Kruszewski K., Gry dydaktyczne – zarys tematu, Kwartalnik Pedagogiczny 2/1984 • Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki t. 3, WSiP, Warszawa 1977 • Okoń W., Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa 1975 • Semadeni Z., Nauczanie początkowe matematyki, WSiiP, Warszawa 1991 Opracowanie w oparciu o artykuł mgr Artura Zaremby – Świdnica 2006 r.

Jak uatrakcyjnić lekcję? •Korzystaj z materiałów przygotowanych przez wydawnictwa i innych nauczycieli. https://gwo.pl/matematyka-na-faktach-2017-p4314 https://matlandiajunior.gwo.pl/users/myGwo/tab:my_apps/subtab:8

Jak uatrakcyjnić lekcję? •Korzystaj z programów komputerowych oraz aplikacji. SketchUp-zastosowanie: rysowanie figur płaskich i przestrzennych oglądanie budynków w 3 D https://www.sketchup.com/download/make

Jak uatrakcyjnić lekcję? •Korzystaj ze stron przygotowanych przez fachowców np. http://www.matematyka.wroc.pl/matematykawsztuce/matematyczne-lakocie

Jak uatrakcyjnić lekcję? •Korzystaj z programów komputerowych oraz aplikacji. Kahoot- film instruktażowy https://www.youtube.com/watch?v=RBs340oUf2w Tworzenie testów https://kahoot.com/welcomeback/

Jak uatrakcyjnić lekcję? •Korzystaj z programów komputerowych oraz aplikacji. Geogebra https://www.dobreprogramy.pl/GeoGebra,Program,Windows,24054.html

Kształcenie umiejętności matematycznych. •Poproś o współpracę wychowawcę klasy oraz innych nauczycieli. Gry matematyczne mogą być stosowane na innych lekcjach. Włącz w edukację matematyczną rodziców-poleć im dobre gry i aplikacje: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nebulabytes.mathpieces&rdid=com.nebulabytes.mathpieces Korelacja międzyprzedmiotowa

Powodzenia Powodzenia