Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Sześciolatek idzie do szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Co to jest spacer edukacyjny?
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Nasza szkoła jest: Bezpieczna Nowoczesna Atrakcyjna Opiekuńcza.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Sześciolatek idzie do szkoły
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
dr Marzena Żylińska Łódź
TRZECIE spotkanie Zespołu
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
6-LATEK W SZKOLE.
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2 tubielewicz@womczest.edu.pl Małgorzata Tubielewicz

Kompetencje ucznia kończącego III klasę szkoły podstawowej Jakich umiejętności uczyli się uczniowie w klasach młodszych i jaką wiedzę przyswajali? Na progu lekcji ……………… w klasie IV. Nauczyciele II etapu edukacyjnego zapoznają się z podstawą programową etapu wcześniejszego, ,,swojego’’ etapu edukacyjnego i etapu następnego.

Rola wychowawcy w pokonywaniu przez uczniów progu klasy IV Rola wychowawcy w pokonywaniu przez uczniów progu klasy IV . Ustalenie z czym do nas przychodzi. Przygotowanie planu adaptacyjnego.

Uczeń ma dużo problemów wynikających z: - pojawienia się nowych nauczycieli i dostosowania się do ich nieznanych sposobów pracy; - - małej ilości czasu na indywidualny kontakt z nauczycielem podczas lekcji; - niezrozumienia ocen / inne niż ocena opisowa/ ; - tego ,że nie potrafi samodzielnie organizować sobie procesu uczenia się na lekcji i w domu;

Brak rozumienia potrzeb dziecka będzie niosło zagrożenia, które odzwierciedlają się w : - zaburzonej komunikacji między dzieckiem a nauczycielem , między klasą a nauczycielem; - trudnościach w organizacji nauki , - niezaspokojeniu potrzeby a w konsekwencji zniechęceniu do podejmowania wyzwań; - obniżonym poczuciu bezpieczeństwa; - braku wrażliwości na niskie kompetencje szkolne.

Szansą może być: - ustalenie mocnych stron zespołu ; - zainteresowanie nauczanym przedmiotem ; -dostosowanie tempa pracy do aktualnych możliwości dzieci; - uczenie dzieci ,co i dlaczego jest dla nich ważne, żeby udało się osiągnąć sukces.

Piszemy plan adaptacyjny - poznajmy podstawę programową poprzedniego etapu i zastanówmy się , które elementy wiedzy i umiejętności będą kluczowe do dalszej pracy z dzieckiem, - na podstawie oceny opisowej ,wyników badań kompetencji uczniów oraz rozmowy z nauczycielem uczącym wcześniej , dowiedzmy się , które umiejętności zostały opanowane doskonale , a z czym mogą być problemy, -przeanalizujmy wymagania opisowe w podstawie programowej drugiego etapu kształcenia i zdecydujmy ,które treści możemy realizować w klasie IV , a które w późniejszych klasach.

Piszemy plan adaptacyjny 1. Główne cele planu. 2. Realizacja planu. 3 Piszemy plan adaptacyjny 1.Główne cele planu. 2.Realizacja planu . 3.Metody i techniki wykorzystane w planie. 4. Zadania dla wychowawców. 5. Zadania nauczyciela przedmiotowego. 6. Harmonogram działań.

Bibliografia: J. Bruner. , Kultura edukacji. Universitas , Kraków 2006 Bibliografia: J. Bruner ., Kultura edukacji. Universitas , Kraków 2006. J. Bruner ., Proces kształcenia. PWN, Warszawa 1964. J. Bruner ., W poszukiwaniu teorii nauczania. PIW, Warszawa 1974. J. Piaget .,Studia z psychologii dziecka. PWN, Warszawa 2006. M. Skura. , M. Lisiecki ., Za progiem. Jak rozwija się dziecko i co z tego wynika dla nauczyciela klasy IV. ORE , Warszawa 2012. L. Wygotski ., Narzędzie i znak w rozwoju dziecka . PWN , Warszawa 1978.

Prezentacja przygotowana na podstawie szkolenia ,,Uczeń na progu II etapu edukacyjnego”, ORE, czerwiec 2013. W części I i II szkolenia ,, Uczeń na progu II etapu edukacyjnego’’ wykorzystano fragmenty książki pod redakcją Małgorzaty Skóry i Michała Lisickiego,, Za progiem. Jak rozwija się dziecko i co z tego wynika dla nauczyciela klasy IV”,ORE, Warszawa 2012r.

Małgorzata Tubielewicz Dziękuję za uwagę Małgorzata Tubielewicz tubielewicz@womczest.edu.pl