Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Sześciolatek idzie do szkoły
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Co to jest spacer edukacyjny?
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Programy nauczania.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
TRZECIE spotkanie Zespołu
AmberGroup I Liceum Ogólnokształcące im.Jana Smolenia w Bytomiu.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Gimnazjum Nr 86 w Warszawie
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Egzamin ucznia klasy ósmej
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zgłoszenie do konkursu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zgłoszenie do konkursu
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Prezentacja planu biznesowego
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Nazwa firmy Biznesplan.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
B&L Bags and Lumber Gdzie nas znajdziecie? XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany przez Klub Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS Narodowego Banku Polskiego.

„MŁODZI PRZEDSIĘBIORCZY” PROGRAM „MŁODZI PRZEDSIĘBIORCZY”

PODSTAWOWY CEL PROJEKTU „MŁODZI PRZEDSIĘBIORCZY” Uczymy w jaki sposób możemy zwiększyć swoje zasoby, czyli uczymy, że ekonomia nie jest wcale taka trudna, a na rynku każdy może znaleźć dla siebie miejsce. Ponadto cele projektu to: Propagowanie i kształtowanie wśród uczniów postaw przedsiębiorczych, nie tylko związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, ale także dotyczących prostych sytuacji dnia codziennego. Kształcenie umiejętności pracy w grupie oraz nauka planowania projektu edukacyjnego.

DEFINICJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO § 21a dodany do Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83 poz. 562, z późn. zm.) na podstawie nowelizacji z dnia 20 sierpnia 2010 r. (Dz. U. Nr 156, poz. 1046). Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.

ETAPY PROJEKTU EDUKACYJNEGO § 21a dodany do Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83 poz. 562, z późn. zm.) na podstawie nowelizacji z dnia 20 sierpnia 2010 r. (Dz. U. Nr 156, poz. 1046). Projekt gimnazjalny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i ma obejmować następujące działania: Wybranie problemu projektu. Określenie celów projektu i zaplanowanie etapów jego realizacji. Wykonanie zaplanowanych działań. Publiczne przedstawienie rezultatów projektu.

JAK ZAPIS § 21A ROZPORZĄDZENIA PRZEŁOŻYĆ NA DZIAŁANIA W „MŁODYCH PRZEDSIĘBIORCZYCH”?

OKREŚLENIE PROBLEMU Uczniowie pod opieką nauczyciela w zespołach maksymalnie sześcioosobowych rozwiązują następując problemy: I część MP „Zarządzamy własnymi finansami” – W jaki sposób gospodarować ograniczonymi zasobami? II część MP „Zakładamy i prowadzimy firmę” – W jaki sposób założyć firmę i tak nią zarządzać aby utrzymała się na rynku i przynosiła zysk?

OKREŚLENIE PROBLEMÓW SZCZEGÓŁOWYCH Problem główny możemy rozpisać na problemy szczegółowe np. dla każdego modułu „Zakładamy i prowadzimy firmę” : Moduł I – Co trzeba zrobić aby założyć działalność gospodarczą? Moduł II – Kto jest moim klientem, a kto nim jeszcze może być? Moduł III – Co zrobić aby znaleźć nabywców produkowanych towarów i usług? Moduł IV – Kiedy osiągnę zysk prowadząc firmę? Moduł V – Jaka jest moja przyszłość w biznesie?

„MŁODZI PRZEDSIĘBIORCZY” A NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO Z WOS-u W III etapie edukacyjnym, jako wymaganie ogólne (cele kształcenia) określono pkt VI Rozumienie zasad gospodarki rynkowej, czyli Uczeń rozumie procesy gospodarcze oraz zasady racjonalnego gospodarowania w życiu codziennym; analizuje możliwości dalszej nauki i kariery zawodowej. W wymaganiach szczegółowych są to następujące zagadnienia: Praca i przedsiębiorczość (pkt 24 NPP), Gospodarka rynkowa (pkt 25 NPP), Gospodarstwo domowe (pkt 26 NPP), Pieniądz i banki (pkt 27 NPP), Gospodarka w skali państwa (pkt 28 NPP), Przedsiębiorstwo i działalność gospodarcza (pkt 29 NPP).

PLANOWANIE „W zakładamy i prowadzimy firmę”: uczniowie otrzymują w materiałach pomocniczych instrukcję, harmonogram pracy, czyli wszystko to co pozwoli im zarówno dokonać podziału zadań, jak i zaplanować co i kiedy będą wykonywać; uczniowie mogą skorzystać z zaproponowanej karty projektu i karty zadania dostępnej na stronie CEO i dostosować ją do swoich potrzeb; nauczyciele w czasie kursu internetowego zapoznają się ze sposobami planowania w projektach edukacyjnych na przykładzie MP.

DZIAŁANIE „W zakładamy i prowadzimy firmę”: uczniowie w poszczególnych modułach wykonują przypisane im zadania; praca uczniów jest oceniana na bieżąco przez mentorów, którzy stosują zasady oceniania kształtującego, wskazując na te elementy zadań, które wykonali dobrze, a także na te, które wymagają poprawy; w każdym module uczniowie otrzymują NaCoBeZu tak aby wiedzieli dokładnie na co mentor będzie zwracał uwagę oceniając ich sprawozdanie.

PUBLICZNA PREZENTACJA I OCENA Ostatni moduł w „Zakładamy i prowadzimy firmę” jest związany z ocenianiem i publiczną prezentacją efektów pracy uczniów. Dla uczestników przygotowaliśmy materiały i tak ułożyliśmy treść modułu, że wspólnicy spółki dokonują podsumowania i oceniają swoją działalność. Mamy tutaj zarówno samoocenę, ocenę koleżeńską oraz ocenę nauczyciela. Wszystkie te trzy elementy oceniania zostały połączone w kartach oceny i ocenie punktowej, dodatkowo zilustrowanej materiałami pomocniczymi. Prezentacja projektu może odbyć się zarówno w postaci posiedzenia wspólników otwartego dla zaproszonych gości, jak i podczas oddzielnie zorganizowanej uroczystości szkolnej, w czasie której uczniowie pokażą jaką wiedzę i umiejętności zdobyli w projekcie.

„Młodzi Przedsiębiorczy” to naprawdę dobry sposób na gimnazjalny projekt edukacyjny. Dziękujemy za uwagę!