BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
11 Modernizacja kształcenia zawodowego Minister Edukacji Narodowej powołał w czerwcu 2008 r. Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw kształcenia zawodowego,
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Wnioski dotyczące przyznawania nauczycielom nagród i odznaczeń 1 Lublin, r.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Programy nauczania.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Mój zawód Żołnierz.
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
Szkoła Promująca Zdrowie
PKO Bank Polski SA Warszawa 2012
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Projekt edukacyjny w gimnazjum
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU MARZENA MACHAŁEK SEKRETARZ STANU W MEN

Jakim potencjałem dysponujemy?

Gdzie jesteśmy? Polska gospodarka potrzebuje nowoczesnych – dobrze przygotowanych kadr Konieczna jest zmiana myślenia o kształceniu zawodowym Inwestycja w człowieka jest równie ważna jak inwestycja w nowoczesne technologie Inwestycja w człowieka to nie tylko podnoszenie kwalifikacji aktualnych pracowników, ale także potencjalnych pracowników, czyli uczniów szkół

Kształcenie zawodowe skutecznie i trafnie przygotowuje do zawodu Do czego zmierzamy? odpowiadające potrzebom rynku pracy Kształcenie zawodowe skutecznie i trafnie przygotowuje do zawodu atrakcyjne pod względem programowym tworzone i realizowane we współpracy z pracodawcami z dużym naciskiem na kształcenie praktyczne, (przy odpowiedniej proporcji kształcenia praktycznego i teoretycznego) dobrze wypromowane – dzieci i ich rodzice są przekonani, że warto uczyć się zawodu

Co robimy, żeby to osiągnąć? wprowadziliśmy branżową szkołę I i II stopnia tworzymy nowoczesne podstawy programowe doskonalimy model egzaminów zawodowych, zmodyfikowaliśmy system egzaminowania konsolidując kwalifikacje w zawodach wprowadziliśmy doradztwo zawodowe

Co robimy, żeby to osiągnąć? przygotowujemy zmiany w prawie oświatowym doskonalimy model finansowania kształcenia zawodowego, uwzględniając kosztochłonność kształcenia i rzeczywiste zapotrzebowanie na zawody dbamy o efektywne wydatkowanie środków europejskich: modyfikujemy projekty systemowe, aktualizujemy wytyczne dla regionów współpracujemy aktywnie z pracodawcami

Co jest warunkiem sukcesu? szkoła – elastycznie reagująca na potrzeby regionalnego i lokalnego rynku pracy samorząd terytorialny – świadomy potrzeb i możliwości rozwoju swojego regionu, tworzący odpowiednie warunki dla współpracy szkół i biznesu MEN i inne resorty – współpracujące ze sobą, otwarte na dialog z pracodawcami, inicjujące zmiany, tworzące odpowiednie warunki prawne pracodawcy – obecni na każdym etapie procesu kształcenia zawodowego (klasy patronackie, miejsca praktyk i staży, stypendia, wyposażenie szkół i placówek w sprzęt i materiały, staże dla nauczycieli)

Jak promujemy szkolnictwo branżowe? wspólny list Premiera RP i Minister Edukacji Narodowej do pracodawców seminaria branżowe dla pracodawców powołanie Rady Dyrektorów Szkół Zawodowych powołanie koordynatorów ds. kształcenia zawodowego w kuratoriach oświaty porozumienia Ministra Edukacji Narodowej z partnerami społecznymi w poszczególnych branżach utworzenie platformy internetowej na potrzeby doradztwa zawodowego i współpracy szkół z pracodawcami