PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

Konwent Starostów Województwa Małopolskiego – Nowy Targ – 20 marca 2009 r. Plan wystąpienia: Informacja dotycząca postulatów przekazanych przez Wojewodę.
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Jak powinna wyglądać współpraca stoczni i szkół okrętowych w celu rozwoju i odtwarzania potencjału ludzkiego branży okrętowej?
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Praktyczna nauka zawodu
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
Egzaminy zawodowe w roku szkolnym 2013/2014
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
koncepcja MEN (propozycje)
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Szkoła - pracodawca.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Janusz Bokser – WUP Toruń Toruń
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
technik mechanik Technikum numer 3
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
+ Rok szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowej Wieluń, 28 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ SŁAWECKI.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Jaka jest struktura szkolnictwa zawodowego
+ Rok 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców Opole, 7 listopada 2014 r. SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ SŁAWECKI.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
CZAS ZAWODOWCÓW wielkopolskie kształcenie zawodowe
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Najlepszy w zawodzie Najlepszy w zawodzie Cel główny projektu - wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkół i placówek oświatowych.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Współpraca partnerska na rzecz kształcenia zawodowego w nowej perspektywie finansowej DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Rafał Juszkiewicz kontakt: Oferta zawodowa WSiP – 170 publikacji do nowej podstawy programowej (NPP) 7 kluczowych branż: ekonomiczna.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Kształcenie dualne.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Doradztwo zawodowe w szkołach
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Zadania realizowane w Wydziale Szkół Ponadpodstawowych,
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w ramowych statutach: 1
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Zapis prezentacji:

PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY

Pracodawca w kształceniu zawodowym PRACODAWCY WŁĄCZENI W PROJEKTOWANIE, REALIZACJĘ I OCENĘ EFEKTÓW KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Do czego dążymy?

Pracodawca w kształceniu zawodowym Identyfikacja potrzeb rynku pracy współpraca ze szkołami w analizie potrzeb regionalnego i lokalnego rynku pracy DZIŚ wydawanie opinii w sprawach dotyczących kierunków kształcenia zawodowego (Rady Rynku Pracy) wskazywanie zapotrzebowania na zawody przyszłości okresowe opinie rady rynku pracy co do zgodności kształcenia w danym zawodzie z potrzebami rynku pracy JUTRO narzędzie diagnostyczne do monitorowania zapotrzebowania pracodawców na absolwentów szkolnictwa branżowego i technicznego

Pracodawca w kształceniu zawodowym Rozwój oferty kształcenia wprowadzanie nowych zawodów DZIŚ kwalifikacyjne kursy zawodowe zamawiane przez pracodawców uruchamianie klas patronackich możliwość tworzenia branżowych centrów kształcenia JUTRO „zamawianie specjalizacji” w zawodach uruchamianie przez szkoły kształcenia na kursach umiejętności zawodowych zamawianych przez pracodawców

Pracodawca w kształceniu zawodowym Podstawy funkcjonowania: list intencyjny porozumienie umowa – zawarte ze szkołą / organem prowadzącym Klasy patronackie – objęte patronatem konkretnej firmy z korzyścią dla: firm uczniów/ absolwentów szkół/nauczycieli

Pracodawca w kształceniu zawodowym Aktualizacja treści kształcenia tworzenie nowoczesnych podstaw programowych DZIŚ programy nauczania we współpracy ze szkołami uzgodnienie uprawnień branżowych, do których szkoły powinny przygotowywać uczniów przygotowanie przykładowych programów nauczania dla zawodów (projekt ORE) JUTRO przygotowanie programów nauczania dla specjalizacji w zawodach (konkurs MEN)

Pracodawca w kształceniu zawodowym Kształcenie praktyczne prowadzenie zajęć praktycznych i praktyk zawodowych dla uczniów DZIŚ kształcenie praktyczne realizowane na podstawie umów: dyrektora szkoły z pracodawcą albo pracodawcy z uczniem -młodocianym pracownikiem praktyczna nauka zawodu realizowana głównie w rzeczywistych warunkach (konkurs MEN) rozważenie wprowadzenia umów lojalnościowych z gwarancją zatrudnienia JUTRO zwiększenie wymiaru kształcenia zawodowego w technikum centrum kształcenia praktycznego jako pośrednik we współpracy szkół z pracodawcami

Pracodawca w kształceniu zawodowym Egzaminy zawodowe opracowywanie zadań egzaminacyjnych DZIŚ recenzowanie zadań egzaminacyjnych pracodawca egzaminatorem przeprowadzanie części praktycznej egzaminu zawodowego u pracodawcy wprowadzenie obowiązkowego egzaminu zawodowego JUTRO uwzględnienie specyfiki zawodu w sposobie egzaminowania tworzenie ośrodków egzaminacyjnych przez pracodawców

Pracodawca w kształceniu zawodowym Pozyskiwanie i doskonalenie kadry staże i praktyki dla nauczycieli w przedsiębiorstwach DZIŚ wprowadzenie obowiązkowych staży zawodowych dla nauczycieli kształcenia zawodowego u pracodawców dodanie komponentu pedagogicznego w programie studiów politechnicznych JUTRO zniesienie ograniczenia wysokości wynagrodzenia specjalistów z rynku

Pracodawca w kształceniu zawodowym Finansowanie kształcenia zawodowego przez pracodawców wyposażenie pracowni szkolnych w sprzęt i materiały dydaktyczne, w tym tzw. umowy barterowe DZIŚ przyznawanie nagród rzeczowych i fundowanie stypendiów dla najlepszych uczniów klas patronackich zatrudnianie absolwentów klas patronackich zwolnienie od podatku darowizn przekazywanych szkołom przez pracodawców JUTRO zmiany w sposobie finansowania przygotowania zawodowego młodocianych