Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Wydział Oświaty Remonty i inwestycje w poznańskich placówkach oświatowych rok 2011.
Gdańskie placówki oświatowe w roku szkolnym 2013/2014 Gdańska Rada Oświatowa, 10 października 2013 r.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA ŁODZI NA ROK PROCEDURA BUDŻETOWA I etap – wyłączna właściwość Prezydenta Miasta od r. – przyjęcie założeń do projektu.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
REFORMA SYSTEMU OŚWIATY Warszawa, 23 listopada 2009 r.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
USTAWA z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego. (Dz. U. z dnia 12 lutego 1999 r.) Art. 1.1.Przepisy ustawy z dnia 7.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Remonty i inwestycje w poznańskich placówkach oświatowych rok 2009.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Reforma oświaty 2016 informacja wstępna
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
PLANOWANE INWESTYCJE W EDUKACJI FINANSOWANE Z FUNDUSZY UNIJNYCH Wydział Inwestycji i Funduszy Europejskich Milicz, r.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
SIEĆ SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI
Sześciolatek idzie do szkoły
Informacja na temat pracy Departamentu Edukacji w latach
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
Zmiany w prawie oświatowym
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA ŁODZI ZA 2016 R
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Jan Herczyński Uniwersytet Warszawski Warszawa 9 listopada 2010
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
wynagrodzeń nauczycieli
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2018 R.
Inne środki na zadania oświatowe
Finansowanie zadań oświatowych
INSTRUMENTY RYNKU PRACY SZANSĄ NA NOWE MIEJSCA PRACY
Art. 8 i art. 35 ust. 4 i 5 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Finansowanie zadań oświatowych na przestrzeni lat 2008 – 2018
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Zapis prezentacji:

Realizacja budżetu edukacji w 2017 r. Warszawa, 24.04.2018 r. m.st. Warszawa

Warszawska oświata w liczbach Liczba uczniów: w placówkach publicznych 241 795 w placówkach niepublicznych 70 686 312 481 Liczba jednostek: publicznych 781 niepublicznych 935 1 716 m.st. Warszawa

Standardy na ucznia przeliczeniowego m.st. Warszawa

Uczeń faktyczny a przeliczeniowy na przykładzie szkoły podstawowej Standard finansowy SP 6 206 zł x 1,13 = 7 012 zł (uczeń pełnosprawny) Standard finansowy SP 6 206 zł x 3,90 = 24 203 zł (uczeń z niepełnosprawnością ruchową) Standard finansowy SP 6 206 zł x 10,50 = 65 163 zł (uczeń z głębokimi niepełnosprawnościami sprzężonymi) m.st. Warszawa

Uczeń faktyczny a przeliczeniowy na przykładzie przedszkola Standard finansowy przedszkola 6 156 zł x 1,62 = 9 972 zł (uczeń pełnosprawny) Standard finansowy przedszkola 6 156 zł x 9,50 = 58 482 zł (uczeń z głębokimi niepełnosprawnościami sprzężonymi) m.st. Warszawa

Zaletami wdrożonego modelu konstruowania budżetu w części edukacyjnej można określić następujące jego właściwości: racjonalizacja kosztów - dążenie do niwelowania stosunkowo wysokich kosztów systemu edukacyjnego charakteryzujących niektóre dzielnice, przejrzystość - czytelne reguły naliczania wysokości środków do dyspozycji dzielnic, obiektywizm - wynikający z przyjęcia ucznia za ośrodek generowania kosztów, elastyczność na zmiany demograficzne - poprzez powiązanie środków do dyspozycji dzielnic z liczbą korzystających z systemu edukacyjnego. m.st. Warszawa

Wydatki bieżące: 13 mld 331 mln zł Realizacja budżetu m.st. Warszawy w 2017 r. Wydatki bieżące: 13 mld 331 mln zł m.st. Warszawa

Wydatki bieżące w 2017 r. – 13,33 mld zł m.st. Warszawa

Wydatki bieżące: per saldo wyższe o 838 mln zł niż w 2016 r. Realizacja budżetu m.st. Warszawy w 2017 r. Wydatki bieżące: per saldo wyższe o 838 mln zł niż w 2016 r. m.st. Warszawa 9 9

Realizacja budżetu m.st. Warszawy w 2017 r. Finansowanie edukacji: 3 mln 591 mln zł 3 mld 921 mln zł (wraz z inwestycjami) Wzrost wydatków bieżących +328 mln zł Wzrost subwencji oświatowej +93 mln zł PLAN m.st. Warszawa 10 10

Wydatki bieżące oświaty od 2006 r. (w mld zł) m.st. Warszawa

Wydatki bieżące 2006 rok a 2017 rok m.st. Warszawa

Wydatki majątkowe w latach 2003 – 2017 (w mln zł) m.st. Warszawa

Wykonanie wydatków oświaty w 2017 r. w rozbiciu na dysponentów m.st. Warszawa

Wykonanie wydatków oświaty w 2017 r. w podziale na grupy wydatków m.st. Warszawa

Wykonanie wydatków oświaty w 2017 r. w podziale na typy placówek m.st. Warszawa

Wzrost wynagrodzeń nauczycieli m.st. Warszawa

Struktura wynagrodzeń nauczycieli w rozbiciu na składniki m.st. Warszawa

Podwyżki dla pracowników administracji i obsługi Od 1 września 2017 r. 12,5 tys. pracowników niepedagogicznych (np. woźne, sprzątaczki, kucharki) otrzymało 300 zł podwyżki.   Koszt w 2017 r. to 18 mln zł. Skutki przechodzące na 2018 r. to 54 mln zł. Średnie wynagrodzenie: w 2013 r. – 2487 zł w 2017 r. – 3362 zł (wzrost o 35%) m.st. Warszawa

Reforma ustroju szkolnego (likwidacja gimnazjów) Kwota poniesionych przez m.st. Warszawę wydatków związanych z reformą to 52,6 mln zł. , w tym: utworzenie lub doposażenie pracowni przedmiotowych w dotychczasowych szkołach podstawowych (np. fizyczna, chemiczna, biologiczna) – 20,1 mln zł, doposażenie i adaptacje w dotychczasowych szkołach podstawowych (np. świetlic, łazienek, stołówek) w związku ze zwiększeniem liczby uczniów – 16,7 mln zł, utworzenie placów zabaw na terenie dotychczasowych gimnazjów (obecnie wykorzystywane przez szkoły podstawowe) – 5,6 mln zł, doposażenie i adaptacje budynków dotychczasowych gimnazjów (np. pomieszczeń dydaktycznych, świetlicy, łazienek, stołówki) – 10,2 ml zł. m.st. Warszawa

Reforma ustroju szkolnego (likwidacja gimnazjów) Środki otrzymane z MEN (3,5 mln zł) pokryły tylko 6,7% poniesionych wydatków. MEN zupełnie nie uwzględnił m.in. kosztów: utworzenia i doposażenia pracowni przedmiotowych w szkołach podstawowych (np. fizyczna, chemiczna, biologiczna), przystosowania świetlic szkolnych w szkołach podstawowych dla większej liczby dzieci, doposażenia szkół podstawowych w związku z większą liczbą dzieci (np. stołówek szkolnych, szatni itp.), utworzenia placów zabaw w gimnazjach przekształcanych w szkoły podstawowe, niezbędnych wydatków administracyjnych. Koszt wyposażenia jednej nowoczesnej pracowni przedmiotowej to około 50 tys. zł, natomiast placu zabaw ponad 200 tys. zł. m.st. Warszawa

Dziękuję za uwagę. m.st. Warszawa