Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych. 2 Wykorzystanie wyników sprawdzianów w planowaniu pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno- przyrodniczych.
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część IV.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Sesja czerwcowa 2010 Organizacja etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Wojewódzki Sztab Wojskowy w Lublinie Lublin, marzec 2010 r. ORGANIZACJA SYSTEMU OCZYSZCZANIA TERENÓW Z PRZEDMIOTÓW WYBUCHOWYCH I NIEBEZPIECZNYCH.
1 OKE w Krakowie PR ZYRODA NA SZLAKU SPRAWDZIANU w latach Elżbieta Tyralska - Wojtycza Kraków, wrzesień 2006 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie.
Zmienne losowe Zmienne losowe oznacza się dużymi literami alfabetu łacińskiego, na przykład X, Y, Z. Natomiast wartości jakie one przyjmują odpowiednio.
Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI OKE w Krakowie 2009.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
Sieć szkół w województwie lubelskim Konferencja „Mała szkoła – duży problem?” Lublin, 3 lutego 2011 roku.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie Wydział Egzaminów dla Uczniów Gimnazjów PREZENTACJA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Warszawa,sierpień 2005.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podział administracyjny Polski
Źródła informacji o osiągnięciach uczniów
Test diagnostyczny dla klas pierwszych z języka polskiego
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
terminologia, skale pomiarowe, przykłady
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Egzamin ucznia klasy ósmej
DEPARTAMENT TURYSTYKI I SPORTU URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
OKE w Krakowie Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI 2008.
OKE w Krakowie Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI 2008.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Kryteria wyboru projektów
Organizacja zajęć doradztwa zawodowego w gimnazjach Województwa Małopolskiego w IV edycji przygotowania do Festiwalu Zawodów.
ROZKŁADY STATYSTYCZNE ZMIENNYCH MIERZALNYCH
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Szkoły ponadgimnazjalne/ponadpodstawowe
Podkarpacki rynek pracy
Analiza i interpretacja wyników egzaminu ósmoklasisty, wykorzystanie wniosków z analizy do poprawy jakości kształcenia Joanna Maźniewska 6 luty 2019 r.
Zapis prezentacji:

Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie SPRAWDZIAN 2013 Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie

Plan prezentacji Statystyczne dane o szkołach i uczniach Standardy wymagań w arkuszu 2013 Wyniki sprawdzianu z terenu OKE w Krakowie

Szkoły i uczniowie Liczba szkół w 2013 r. Liczba uczniów 911 21015 Ogółem w % Zwolnieni Laureaci woj. lubelskie 911 28,1% 21015 27,3 51 126 woj. małopolskie 1344 41,4% 33990 44,1 153 65 woj. podkarpackie 980 30,5% 22005 28,7 85 58 3235 100% 77010 100 289 249 Arkusz 2013

Liczba uczniów według typów arkuszy S1 – 75886 uczniów (o 660 uczniów mniej) S4 – 80 uczniów S5 – 33 uczniów S6 – 5 uczniów S7 – 120 uczniów S8 – 886 uczniów Arkusz 2013

Zespoły egzaminatorów Liczba zespołów: 21 – woj. małopolskie 16 – woj. podkarpackie 55 zespołów 18 – woj. lubelskie 1 – do prac S8 (Kraków) 1 – do prac S7, S5, S4 i S1 z nagraniami (w Krakowie) Łącznie: 57 zespołów, powołanych 19 marca 2013 r. Prace S6 sprawdzał egzaminator w zespole M03/02 Arkusz 2013

Ośrodki Koordynacji Oceniania (OKO) Liczba OKO (przeważnie po 3 zespoły): 7 – woj. lubelskie: 2 x Lublin, Kraśnik, Zamość; Biała Podlaska, Radzyń, Chełm (po 2 zespoły) 6 – woj. podkarpackie: 2 x Rzeszów, Mielec, Krosno; Stalowa Wola, Jarosław (po 2 zespoły) 8 – woj. małopolskie: 3 x Kraków, Andrychów; Chrzanów, Nowy Sącz, Nowy Targ, Tarnów (po 2 zespoły) Łącznie: 21 ośrodków Arkusz 2013

Ośrodki Koordynacji Oceniania (OKO) hrubieszowski limanowski kraśnicki Biała Podlaska Lublin Zamość Tarnobrzeg Rzeszów Krosno Tarnów Kraków Nowy Sącz Przemyśl Chełm tarnobrzeski chrzanowski olkuski miechowski krakowski proszowicki dąbrowski tarnowski brzeski bocheński wielicki myślenicki wadowicki suski tatrzański nowotarski nowosądecki gorlicki przeworski lubaczowski jarosławski przemyski bieszczadzki leski sanocki krośnieński jasielski strzyżowski ropczycko- sędziszowski mielecki kolbuszowski łańcucki leżajski stalowowolski niżański świdnicki łęczyński zamojski biłgorajski janowski opolski lubelski lubelski krasnystawski chełmski włodawski parczewski puławski rycki radzyński lubartowski łukowski białopodlaski dębicki brzozowski rzeszowski tomaszowski lubelski Siedziby OKO oświęcimski Arkusz 2013

Egzaminatorzy Funkcje w zespołach: PZE – 56 osób, powołanych 5 lutego 2013 r. II Egzaminatorzy (weryfikatorzy) – 118 osób Egzaminatorzy – 880 osób Arkusz 2013

Punkty Odbioru Prac (POP) Liczba POP: woj. małopolskie: 27 punktów; 100 osób woj. lubelskie: 21 punktów; 76 osób woj. podkarpackie: 22 punkty; 75 osób Łącznie: 70 punktów odbioru prac; 251 osób obsługujących POP Kompletowanie obsługi POP zakończono 22 marca, szkolenie osób w POP 3 kwietnia 2013 r. Arkusz 2013

Koncepcja sprawdzianu zapisana w planie Liczba punktów do uzyskania za każdy ze sprawdzanych standardów Numery zadań w arkuszu Czytanie 10 25% 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Pisanie 25 (2 pkt.), 26 (8 pkt.) Rozumowanie 8 20% 11, 12, 13, 20, 21 (2 pkt.), 22 (2 pkt.) Korzystanie z informacji 4 10% 15, 16, 17, 18 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 14, 19, 23 (2 pkt.), 24 (4 pkt.) Arkusz 2013

Czytanie Arkusz 2013

Czytanie Arkusz 2013 Poziom wykonania: 68% Poziom wykonania: 67%

Czytanie Arkusz 2013 Poziom wykonania: 81% Poziom wykonania: 79%

Czytanie Arkusz 2013

Czytanie Arkusz 2013 Poziom wykonania: 69% Poziom wykonania: 72%

Pisanie Arkusz 2013 Łącznie – Poziom wykonania: 78% I Kryterium: Treść – Poziom wykonania: 93% II Kryterium: Poprawność językowa – Poziom wykonania: 63% Arkusz 2013

Pisanie Arkusz 2013 Łącznie – Poziom wykonania: 62% I Kryterium: Treść – Poziom wykonania: 69% II Kryterium: Styl – Poziom wykonania: 75% III Kryterium: Język – Poziom wykonania: 48% IV Kryterium: Ortografia – Poziom wykonania: 61% V Kryterium: Interpunkcja – Poziom wykonania: 54% Arkusz 2013

Pisanie Przykłady prac I Kryterium: Treść – 3 punkty Arkusz 2013

Pisanie Przykłady prac I Kryterium: Treść – 2 punkty Arkusz 2013

Pisanie Przykłady prac I Kryterium: Treść – 1 punkt Arkusz 2013

Rozumowanie Arkusz 2013 Poziom wykonania: 54% Poziom wykonania: 42%

Rozumowanie Arkusz 2013 Łazienka i przedpokój Poziom wykonania: 73%

Korzystanie z informacji Poziom wykonania: 52% Poziom wykonania: 86% Arkusz 2013

Korzystanie z informacji Poziom wykonania: 41% Poziom wykonania: 71% Arkusz 2013

Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Poziom wykonania: 66% Poziom wykonania: 58% Arkusz 2013

Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Poziom wykonania: 54% Poziom wykonania: 41% Arkusz 2013

Sprawdzana umiejętność Sprawdzana czynność ucznia Kartoteka arkusza S-1 Nr zadania Obszar standardów wymagań egzaminacyjnych Sprawdzana umiejętność (z numerem standardu) Uczeń: Sprawdzana czynność ucznia Liczba punktów Typ 1 1. Czytanie odczytuje tekst popularnonaukowy (1.1) odczytuje główną myśl tekstu WW 2 rozpoznaje bezpośrednie zwroty do adresata tekstu 3 odczytuje informacje w tekście 4 5 rozumie funkcję przytoczonej w tekście anegdoty 6 wnioskuje na podstawie informacji w tekście 7 rozumie pojęcie podmiotu mówiącego (1.2) rozpoznaje osobę mówiącą w wierszu 8 odczytuje tekst literacki (1.1) odczytuje w wierszu znaczenia przenośne 9 określa funkcje elementów charakterystycznych dla danego tekstu (1.2) rozpoznaje wyrażenie z epitetem pełniącym w wierszu określoną funkcję 10 odczytuje znaczenie słów użytych w wierszu 11 3. Rozumowanie rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności liczb (3.6) wskazuje liczbę podzielną przez 9 12 wnioskuje o przebiegu zjawiska, mającego charakter prawidłowości, na podstawie jego opisu (3.7) ustala kolejny termin powtarzanej regularnie czynności 13 ustala najmniejszą liczbę składników sumy tworzonej z liczb odpowiadających nominałom monet 14 5. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce wykonuje obliczenia dotyczące wagi (5.3) oblicza masę paczki zawierającej jednakowe elementy 15 4. Korzystanie z informacji posługuje się źródłem informacji (4.1) wykorzystuje informacje z dwóch różnych źródeł (schematyczny rysunek i rozkład jazdy) 16 17 18 wykorzystuje informacje z regulaminu do wyznaczenia terminu spełniającego określone warunki 19 wykonuje obliczenia dotyczące długości (5.3) oblicza obwód prostokąta 20 rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności liczb i figur (3.6) porównuje pola prostokątów, rozróżniając porównywanie różnicowe i ilorazowe Arkusz 2013

Sprawdzana umiejętność Sprawdzana czynność ucznia Kartoteka arkusza S-1 Nr zadania Obszar standardów wymagań egzaminacyjnych Sprawdzana umiejętność (z numerem standardu) Uczeń: Sprawdzana czynność ucznia Liczba punktów Typ 21 3. Rozumowanie rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności figur (3.6) wskazuje prostokąty o takim samym polu 1 KO 22 ustala sposób rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania (3.8) wyznacza wielokrotność i ustala największą liczbę spełniającą warunki zadania 3 RO 23 5. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb i stosuje je do rozwiązania problemu (5.5) oblicza ułamek danej liczby i wykorzystuje zależności między liczbami naturalnymi do wyznaczenia rozwiązania zadania 2 24 wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni i objętości (5.3) oblicza powierzchnię obszaru i ilość opadów na tym obszarze 4 25 2. Pisanie pisze na temat i zgodnie z celem (2.1) I formułuje kilkuzdaniową wypowiedź na zadany temat przestrzega norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych (2.3)* II pisze poprawnie po względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym* *Uczeń z dysleksją przestrzega norm ortograficznych i interpunkcyjnych (2.3) II rozpoczyna zdania wielką literą, a kończy kropką 26 I pisze list na zadany temat celowo stosuje środki językowe (2.3) II pisze funkcjonalnym stylem przestrzega norm gramatycznych (2.3) III pisze poprawnie pod względem językowym przestrzega norm ortograficznych (2.3) * IV pisze poprawnie pod względem ortograficznym* przestrzega norm interpunkcyjnych (2.3) * V pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym* IV zamyka myśli w obrębie zdań V rozpoczyna zdania wielką literą, a kończy kropką Arkusz 2013

Miary tendencji centralnej Wyniki sprawdzianu 2013 Osiągnięcia uczniów 61,5% Suma punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę punktów możliwą do uzyskania przez nich x 100 Średnia punktów 24,6 Suma punktów uzyskana przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę uczniów Miary tendencji centralnej Modalna 33 Najczęstszy wynik Mediana 25 Wynik środkowego ucznia rozkładu uporządkowanego malejąco (50% uczniów ma wynik niższy) Arkusz 2013

Wyniki sprawdzianu 2013 Arkusz 2013 obszar wyników średnich (7-9 stopień skali staninowej) obszar wyników niskich (1-3 stopień skali staninowej) obszar wyników średnich (4-6 stopień skali staninowej) Rozkład wyników szóstoklasistów w OKE Kraków rozwiązujących arkusz S-1-132 Arkusz 2013

Wyniki sprawdzianu 2013 Standardy Osiągnięcia uczniów w punktach w procentach Czytanie (10 punktów) 7,4 73,6 Pisanie (10 punktów) 6,5 64,8 Rozumowanie (8 punktów) 4,3 54,0 Korzystanie z informacji (4 punkty) 2,5 62,5 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce (8 punktów) 3,9 49,4 Cały test (40 punktów) 24,6 61,5 Arkusz 2013

Wyniki uczniów w obszarach umiejętności według województw w rejonie OKE Kraków Kategoria umiejętności Poziom opanowania umiejętności w województwie: OKE Kraków Polska lubelskim małopolskim podkarpackim punkty procenty Czytanie 7,3 72,9 7,4 74,5 73,0 73,6 73 Pisanie 6,4 63,7 6,6 65,9 64,1 6,5 64,8 6,3 63 Rozumowanie 4,2 52,6 4,4 55,2 4,3 53,6 54,0 52 Korzystanie z informacji 2,4 60,5 2,6 64,5 61,3 2,5 62,5 62 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 3,7 46,9 4,1 51,2 3,9 48,8 49,4 47 Sprawdzian (standardowy) 24,0 60,1 25,1 62,8 24,3 60,9 24,6 61,5 60 Arkusz 2013

Wyniki uczniów w obszarach umiejętności według województw w rejonie OKE Kraków Arkusz 2013

Wyniki uczniów w skali standardowej dziewiątki Stanin w % 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 1 4 0 do 9 0 do 10 0 do 11 0 do 13 0 do 15 2 7 10 do 12 11 do 14 10 do 13 12 do 15 14 do 18 16 do 19 16 do 20 3 12 13 do 16 15 do 18 14 do 17 19 do 23 15 do 19 20 do 23 21 do 25 17 17 do 21 17 do 20 19 do 22 18 do 22 21 do 24 24 do 29 24 do 27 26 do 28 5 20 22 do 27 23 do 27 25 do 28 26 do 29 24 do 28 30 do 32 28 do 31 29 do 32 6 29 do 31 30 do 33 33 do 35 32 do 34 32 do 35 34 do 35 36 do 37 35 do 36 8 35 do 37 38 37 do 38 9 38 do 40 36 do 40 37 do 40 39 do 40 Arkusz 2013

Wyniki chłopców i dziewcząt w obszarach umiejętności Kategoria umiejętności Średni wynik w OKE Kraków dziewcząt chłopców punkty procent Czytanie 7,7 76,8 7,1 70,6 Pisanie 71,1 5,9 58,8 Rozumowanie 4,3 54,1 54,0 Korzystanie z informacji 2,5 62,1 62,9 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 4,0 49,7 3,9 49,0 Sprawdzian (arkusz S-1-122) 25,6 64,0 23,7 59,2 Arkusz 2013

Rozkład wyników uczniów w skali standardowej dziewiątki – Sprawdzian 2013 Nazwa wyniku najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Stopień skali 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Przedział punktowy 0–9 10–12 13–16 17–21 22–27 28–31 32–35 36–37 38–40 Procent uczniów lubelskie 4,3 5,7 11,7 17,5 22,7 15,3 14,3 5,2 3,3 małopolskie 2,8 5,1 9,8 16,1 16,6 16,8 6,4 3,8 podkarpackie 3,4 5,4 10,7 18,1 23,0 16,2 14,9 5,3 3,0 OKE Kraków 10,6 17,0 22,8 15,6 Polska 4,1 6,0 11,5 17,7 22,5 14,4 Grupy I II III Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnięciami Uczniowie o średnim potencjale Uczniowie o znacznym potencjale A jak jest w Państwa szkole? Arkusz 2013

Wyniki uczniów według zadań Arkusz 2013

Rozkład wyników uczniów w poszczególnych województwach m. Biała Podlaska łukowski bialski parczewski radzyński rycki lubartowski włodawski puławski łęczyński lubelski m. Lublin świdnicki m. Chełm opolski krasnostawski chełmski hrubieszowski kraśnicki zamojski m. Zamość janowski tomaszowski biłgorajski woj. lubelskie Wyniki sprawdzianu w powiatach 54.0 - 58.8 58.9 - 61.3 61.4 - 62.7 62.8 - 63.9 64.0 - 70.9 Arkusz 2013

Rozkład wyników uczniów w poszczególnych województwach miechowski olkuski proszowicki dąbrowski oświęcimski m. Tarnów brzeski wielicki m. Kraków krakowski tarnowski wadowicki myślenicki nowosądecki suski gorlicki limanowski m. Nowy Sącz nowotarski tatrzański chrzanowski bocheński woj. małopolskie Wyniki sprawdzianu w powiatach 54.0 - 58.8 58.9 - 61.3 61.4 - 62.7 62.8 - 63.9 64.0 - 70.9 Arkusz 2013

Rozkład wyników uczniów w poszczególnych województwach niżański stalowowolski tarnobrzeski kolbuszowski leżajski mielecki lubaczowski rzeszowski jarosławski łańcucki m. Rzeszów dębicki strzyżowski przemyski m. Przemyśl brzozowski m. Krosno bieszczadzki jasielski sanocki krośnieński leski przeworski m. Tarnobrzeg ropczycko-sędziszowski woj. podkarpackie Wyniki sprawdzianu w powiatach 54.0 - 58.8 58.9 - 61.3 61.4 - 62.7 62.8 - 63.9 64.0 - 70.9 Arkusz 2013

Wyniki uczniów w zadaniach otwartych matematycznych Zad. 21. – równe powierzchnie pomieszczeń Zad. 22. – sadzonki za makulaturę Zad. 23. – książki do biblioteki Zad. 24. – ilość deszczu jaka spadła na powierzchnię trawnika Arkusz 2013

Wyniki uczniów w zadaniach otwartych polonistycznych 25.1 – Treść (pisze na temat i zgodnie z celem) 25.2 – Poprawność językowa 26.1 – Treść i forma listu 26.2 – Styl 26.3 – Poprawność językowa 26.4 – Poprawność ortograficzna 26.5 – Poprawność interpunkcyjna Arkusz 2013

Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Poziom opanowania przez uczniów umiejętności w poszczególnych obszarach w skali standardowej dziewiątki Nazwa wyniku najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Stopień skali 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Przedziały punktowe 0–9 10–12 13–16 17–21 22–27 28–31 32–35 36–37 38–40 Poziom opanowania kategorii umiejętności w procentach Czytanie 27,1 40,1 52,4 65,4 76,6 84,2 90,3 94,7 97,8 Pisanie 26,0 37,6 46,8 56,4 65,0 72,4 80,3 88,4 95,5 Rozumowanie 13,6 20,0 36,0 52,0 67,3 80,0 89,8 96,3 Korzystanie z informacji 19,5 29,6 39,5 52,3 64,3 72,7 80,4 87,5 94,5 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 4,2 7,1 12,7 23,8 45,5 69,4 84,4 93,2 98,4 Sprawdzian (arkusz S-1-132) 18,8 27,8 36,5 47,6 61,3 73,8 83,6 91,1 96,7 Jak interpretować wyniki uczniów, których średni wynik odpowiada 30 i > punktom, czyli 7,8 lub 9 stopniowi skali standardowej dziewiątki? Ta grupa uczniów ma wszystkie obszary umiejętności opanowane na poziomie co najmniej zadowalającym (powyżej 70%). Arkusz 2013

Wyniki szkół w skali standardowej dziewiątki Stanin 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 1 4,8–17,8 5,3 – 17,1 8,8 – 19,7 7,6 – 18,5 7,9 – 17,0 5,2 – 20,0 7,2 – 20,8 7,3 – 19,8 12,0 – 24,3 10,0 – 19,8 12,7 – 24,3 13,5 – 25,0 2 17,9–19,5 17,2 – 18,8 19,8 – 21,4 18,6 – 20,3 17,1 – 18,7 20,1 – 21,9 20,9 – 22,6 19,8 – 21,6 24,4 – 26,0 19,9 – 21,4 24,4 – 25,7 25,1 – 26,5 3 19,6–21,1 18,9 – 20,1 21,5 – 22,8 20,4 – 21,8 18,8 – 20,0 22,0 – 23,3 22,7 – 24,1 21,6 – 23,1 26,1 – 27,4 21,5 – 22,9 25,8 – 27,0 26,6 – 27,8 4 21,2–22,6 20,2 – 21,4 22,9 – 24,2 21,9 – 23,2 20,1 – 21,3 23,4 – 24,7 24,2 – 25,4 23,1 – 24,5 27,5 – 28,7 23,0 – 24,3 27,1 – 28,2 27,8 – 29,0 5 22,7–24,3 24,3 – 25,6 23,3 – 24,8 21,4 – 22,7 24,8 – 26,1 25,5 – 26,8 24,6 – 26,1 28,8 – 30,0 28,3 – 29,4 29,1 – 30,3 6 24,4–25,9 25,7 – 26,9 24,9 – 26,2 22,8 – 24,1 26,2 – 27,5 26,9 – 28,2 30,1 – 31,3 25,7 – 27,1 29,5 – 30,5 30,3 – 31,5 7 26,0–27,7 24,3 – 25,9 27,0 – 28,4 26,3 – 27,8 24,2 – 25,6 27,6 – 29,0 28,3 – 29,7 27,6 – 29,1 31,4 – 32,6 27,2 – 28,6 30,6 – 31,7 31,6 – 33,0 8 27,8–30,1 26,0 – 28,0 28,5 – 30,2 27,9 – 29,9 25,7 – 27,7 29,1 – 30,9 29,8 – 31,7 29,2 – 31,1 32,7 – 33,9 28,6 – 30,1 31,8 – 32,9 33,1 – 34,3 9 30,2–37,2 28,1 – 36,2 30,3 – 37,0 30,0 – 37,7 27,8 – 35,7 31,0 – 38,0 31,8 – 39,5 31,2 – 37,6 34,0 – 37,9 30,2 – 36,6 33,0 – 38,0 34,4 – 38,5 Jaki średni wynik ma Państwa szkoła? Jaki procent szkół w Polsce uzyskała na sprawdzianie wynik niższy? Arkusz 2013

Rozkład średnich wyników szkół na skali standardowej dziewiątki najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Stopień skali 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Przedział punktowy 4,8–17,8 17,9–19,5 19,6–21,1 21,2–22,6 22,7–24,3 24,4–25,9 26,0–27,7 27,8–30,1 30,2–37,2 Procent szkół lubelskie 4,9 7,4 14,2 17,6 18,7 15,4 12,7 5,9 3,1 małopolskie 1,0 3,6 13,2 20,2 19,9 17,1 11,8 5,8 podkarpackie 2,1 4,8 11,5 16,2 20,5 17,8 15,9 9,5 1,8 OKE Kraków 2,4 5,0 10,5 18,0 15,5 3,8 Polska 4,1 6,7 12,3 16,8 20,8 16,1 6,8 Grupy szkoły z wynikami niskimi szkoły z wynikami średnimi szkoły z wynikami wysokimi Jaki procent szkół uzyskało podobny wynik do wyniku Państwa szkoły? Jak procent szkół uzyskało wynik wyższy? Arkusz 2013