Szkoła Promująca Zdrowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
KONCEPCJA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Szkoła Promująca Zdrowie
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie. KONCEPCJA SZKO Ł Y Koncepcja szkoły promującej zdrowie wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia. Ze względu na bardzo.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
Realizacja szkolnego programu wspierania uzdolnień
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Szkoła Promująca Zdrowie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 7 w Legionowie
Opracowanie : Ewa Inglot, Barbara Połomska
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE RAPORT Z AUTOEWALUACJI W LATACH
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
PROGRAM SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Szkoła Podstawowa im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach
Zapis prezentacji:

Szkoła Promująca Zdrowie Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej im. W. Budryka w Chudowie

DEFINICJA Szkoła promująca zdrowie to szkoła, która we współpracy z rodzicami uczniów i społecznością lokalną: systematycznie i planowo tworzy środowisko społeczne i fizyczne sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej, wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.

Standardy szkoły promującej zdrowie Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów. Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie. Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.

Metody i techniki badawcze Raport z autoewaluacji został sporządzony na podstawie: Badań ankietowych, Analizy dokumentacji szkolnej, Wywiadów z pracownikami szkolnymi, Przeglądów technicznych szkoły.

Narzędzia badawcze Przeankietowano 35 uczniów, 31 rodziców uczniów, 14 nauczycieli oraz 13 pracowników niepedagogicznych. Badania ankietowe zostały przeprowadzone we wrześniu oraz październiku w bieżącym roku szkolnym.

91% – 100% = 5 pkt 75% – 90% = 4 pkt 60% – 74% = 3 pkt Zasady przeliczania sumy odsetków odpowiedzi tak i raczej tak na punkty 91% – 100% = 5 pkt 75% – 90% = 4 pkt 60% – 74% = 3 pkt 59% i mniej = 2 pkt

Tworzenie warunków dla rozwoju szkoły promującej zdrowie STANDARD I Tworzenie warunków dla rozwoju szkoły promującej zdrowie

Klimat społeczny w szkole STANDARD II Klimat społeczny w szkole

i program profilaktyki STANDARD III Edukacja zdrowotna i program profilaktyki

Warunki oraz organizacja nauki i pracy STANDARD IV Warunki oraz organizacja nauki i pracy

PODSUMOWANIE

Wybór problemów priorytetowych: Brak rodziców w zespole do spraw promocji zdrowia. Nieprawidłowe relacje między uczniami (dokuczanie, wyśmiewanie, plotkowanie). Rodzice w niewielkim stopniu są informowani o realizacji edukacji zdrowotnej oraz rzadko są pytani o tematy jakie powinny być omawiane z uczniami. Brak systematycznej diagnozy nad spożywaniem śniadania w domu i jakością tych śniadań.

Wybór problemu priorytetowego Nieprawidłowe relacje między uczniami (dokuczanie, wyśmiewanie, plotkowanie).

Rozwiązania dla usunięcia przyczyny problemu: Zbadanie wzajemnych relacji pomiędzy uczniami w klasach poprzez przeprowadzenie ankiet. Rozmowy uczniów z wychowawcą, pedagogiem. Warsztaty prowadzone przez specjalistów (psychologa, pedagoga). Pogadanki z policją, specjalistami ds. przestępstw internetowych.

Rozwiązania dla usunięcia przyczyny problemu: Ustalenie zasad współżycia w klasach i konsekwentne ich egzekwowanie. Stała współpraca wychowawcy z pedagogiem szkolnym i rodzicami. Pomoc uczniom w trudnej sytuacji rodzinnej oraz organizowanie zajęć dodatkowych i wyrównawczych dla uczniów z problemami dydaktycznymi. Angażowanie uczniów sprawiających problemy wychowawcze w życie klasy i szkoły.

Rozwiązania dla usunięcia przyczyny problemu: Integracja zespołu klasowego poprzez wspólne wyjazdy, wyjścia, projekty grupowe, imprezy szkolne, klasowe. Warsztaty z psychologiem, pedagogiem dla rodziców.

Dziękujemy za uwagę !!! Zespół ds. promocji zdrowia