Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Powiatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Olsztynie
Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Prawo rodzica/opiekuna do uzyskiwania informacji na temat nauki szkolnej ucznia oraz do objęcia go pomocą.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
90 – 552 Łódź, ul. Kopernika 40 tel.: (042) , (042)
Dokumenty wydawane przez poradnie psychologiczno - pedagogiczne – zasady sporządzania oraz formy ich realizacji. Halina Tabor Patrycja Krasnowska Janina.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
„…mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi…”
Zmiany w prawie oświatowym
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Prezentacja instytucji
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy

    Historia poradni  1966 r. – utworzenie Poradni Wychowawczo– Zawodowej w Dębicy. Powołanie na stanowisko kierownika Pani mgr Marii  Ryndak – psychologa, absolwentki Uniwersytetu Warszawskiego. 1993 r. – przekształcenie placówki w Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną. Wprowadzenie nowych zadań i obszarów działania.

Lokalizacja pierwsza siedziba – Szkoła Podstawowa nr 2, Dębica ul. Ogrodowa 22 Szkoła Podstawowa nr 7, Dębica ul. Kraszewskiego Dębica, ul. Wielopolska 2 Dębica ul. Manifestu Lipcowego – obecnie Strumskiego 1 Starostwo Powiatowe, ul. Parkowa 28

Rok szkolny 2015/2016

Obszar działania Miasto Dębica Gminy: Brzostek, Czarna, Dębica, Jodłowa, Pilzno, Żyraków Liczba placówek – 186 Liczba potencjalnych klientów : ok. 30000

Pracownicy W zespole pracują psycholodzy, pedagodzy i logopedzi – 18 etatów. Dodatkowe kwalifikacje z zakresu: psychoterapii, doradztwa zawodowego, terapii pedagogicznej, oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki, surdopedagogiki, neurologopedii, wczesnego wspomagania rozwoju, terapii autyzmu. W skład zespołu wchodzi lekarz – konsultant zespołu orzekającego.

Rok 2015/2016 w liczbach Diagnoza – 4654 Pomoc bezpośrednia udzielana dzieciom i młodzieży – 2957 Pomoc udzielana nauczycielom, rodzicom i wychowawcom - 972

Diagnoza psychologiczna pedagogiczna logopedyczna, w tym przesiewowe badania słuchu i mowy związana z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej

Dokumenty wydawane przez poradnię Orzeczenia – 436 Opinie – 736 Informacje o wynikach diagnozy – 203

Orzeczenia Podkarpacki Kurator Oświaty w Rzeszowie wskazał w dniu 24.05.2001 r. naszą poradnię do wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci niewidomych i słabowidzących, niesłyszących i słabosłyszących oraz dzieci z autyzmem. Poradnia wydaje orzeczenia: o potrzebie kształcenia specjalnego o potrzebie nauczania indywidualnego o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Wydajemy opinie w sprawie wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej, odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego, zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego, objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej, dostosowania wymagań edukacyjnych ze względu na zaburzenia i odchylenia rozwojowe, dostosowania wymagań edukacyjnych ze względu na specyficzne trudności w uczeniu się, dostosowanie warunków i formy egzaminu gimnazjalnego do indywidualnych potrzeb ucznia, dostosowanie warunków i formy egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb absolwenta, dostosowanie warunków i formy egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb ucznia, udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki, przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy, pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej, zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu, braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych, inne opinie o przebadanych.

Pomoc bezpośrednia udzielana dzieciom i młodzieży terapia psychologiczna, w tym psychoterapia terapia grupowa dzieci i młodzieży terapia logopedyczna zajęcia indywidualne z terapii pedagogicznej trening Biofeedback zajęcia aktywizujące do wyboru zawodu zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży na terenie szkół zajęcia warsztatowe Treningu Zastępowania Agresji zajęcia interwencyjne i integracyjne w szkołach i placówkach interwencja w sytuacjach kryzysowych mediacje

Formy pomocy adresowane do rodziców terapia rodzin grupy wsparcia : dla rodziców dzieci z zespołem Downa, dla rodziców dzieci i młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera „Warsztaty dla dobrych rodziców” prelekcje, wykłady w szkołach, placówkach porady, konsultacje

Pomoc udzielana nauczycielom i wychowawcom sieć współpracy i samokształcenia pedagogów ze szkół i placówek powiatu dębickiego sieć współpracy i samokształcenia doradców zawodowych ze szkół i placówek powiatu dębickiego spotkania szkoleniowe i warsztatowe z radami pedagogicznymi zajęcia warsztatowe dla nauczycieli i wychowawców dotyczące problemów zgłaszanych przez przedszkola i szkoły porady i konsultacje dla nauczycieli

Sukcesy ostatnich lat

Programy autorskie „Budujemy most porozumienia między wychowawcą a zespołem klasowym” „Razem” „Otwieramy niebieskie drzwi” „Wakacje szansą na rozwój” „Unikanie zagrożeń” „Nie jesteś sam” „Zabawy języczkowe” „Jak wybrać zawód by nie doznać zawodu” „ I Ty możesz być twórczy” „Kim zostanę”

Konferencje „Profilaktyka zachowań ryzykownych w gimnazjum” „Razem możemy im pomóc” „Szanse i zagrożenia młodzieży XXI wieku” „Kształcenie i wychowanie ucznia zdolnego” „Rodzina bez przemocy” „Poradnictwo drogą do rozwoju” „Profilaktyka i wychowanie” „Dziecko zdolne i utalentowane” „Zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży”

Koalicja na Rzecz Zapobieganiu Krzywdzenia Dzieci Przeprowadzenie zajęć szkoleniowych dla policjantów dzielnicowych, kuratorów sądowych, pedagogów szkolnych w zakresie diagnozy i interwencji w przypadku krzywdzenia dzieci Zajęcia o charakterze szkoleniowym dla sędziów Sądu Rejonowego na temat uwzględnienia specyfiki wieku rozwojowego w przesłuchaniach dzieci Prowadzenie punktu konsultacyjnego dla osób doświadczających przemocy

Wyniki ewaluacji zewnętrznej Ewaluacja zewnętrzna problemowa – lipiec 2014 r. oceniała placówkę w obszarze trzech wymagań Promowana jest wartość edukacji – poziom A Wykorzystywane są zasoby placówki i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju – poziom A Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych – poziom A Poziom A - bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez placówkę

Dziękuję za uwagę