Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
z Oddziałami Integracyjnymi
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Dydaktyka ogólna.
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
PEDAGOG SZKOLNY.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Projekt: ZMYSŁOWY ŚWIAT DZIECKA. Stowarzyszenie „RÓWNE SZANSE” powstało w maju 2008 roku. W ramach swojej statutowej działalności prowadzi: - Niepubliczną.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016 INTEGRACJA , JA I TY Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016

SAMORZĄDOWE PRZESZKOLE INTEGRACYJNE ZESPÓŁ OŚWIATOWYCH PLACÓWEK INTEGRACYJNYCH W MICIGOŹDZIE (ZOPI) funkcjonuje od stycznia 2013roku. SAMORZĄDOWE PRZESZKOLE INTEGRACYJNE W PIEKOSZOWIE Z ODDZIAŁAMI W SIEDZIBIE ZOPI W MICIGOŹDZIE SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W MICIGOŹDZIE

Rok szkolny 2012/2013 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2015/2016 ROZWÓJ INTEGRACYJNEGO CHARAKTERU SZKOŁY Rok szkolny 2012/2013 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2015/2016 3 klasy integracyjne 5 klas integracyjnych + 2 grupy przedszkolne 5 klas integracyjnych + 2 grupy przedszkolne 13 uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 22 uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 33 uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 27 nauczycieli 33 nauczycieli 31 nauczycieli

Główną zaletą klas integracyjnych jest ich mała liczebność. Nauka w klasach integracyjnych daje dzieciom wiele korzyści : Mała liczebność klasy integracyjnej, obecność dwóch nauczycieli oraz indywidualne podejście do każdego ucznia skutkuje wysoką jakością nauczania, (w klasie integracyjnej uczy się zwykle kilkanaścioro dzieci, nauczyciel może poświęcić każdemu uczniowi o wiele więcej uwagi niż w  klasie tradycyjnej (nieintegracyjnej), tym bardziej, że jest wspierany przez drugiego nauczyciela). Główną zaletą klas integracyjnych jest ich mała liczebność. Klasa integracyjna jest prowadzona przez dwóch nauczycieli: prowadzącego i wspomagającego. Rodzice zwracają uwagę na to, iż w szkołach integracyjnych uczniowie mają zapewnioną opiekę specjalistów, a kadra pedagogiczna ma wysokie kwalifikacje. Kształtuje pozytywne cechy osobowości: otwartość, wrażliwość, uczynność, cierpliwość, wytrwałość. Rodzic zapisując dziecko do klasy integracyjnej daje mu szansę nauczenia się tolerancji wynikającej nie z poczucia wyższości, nie z litości, ale z szacunku i zrozumienia potrzeb drugiego człowieka. Trzeba pamiętać, że edukacja szkolna to zaledwie początek edukacji obywatelskiej. Starajmy się, by świat dzieci sprawnych i świat dzieci niepełnosprawnych stawał się bezpiecznym, tolerancyjnym i radosnym.

NAUKA W KLASIE INTEGRACYJNEJ

NAUCZYCIELE WSPOMAGAJĄCY TERAPEUCI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ OLIGOFRENO- PEDAGODZY WYKWALIFIKOWANA KADRA PEDAGOGICZNA SPECJALIŚCI TERAPII PEDAGOGICZNEJ NEUROLOGOPEDA PEDAGOG SZKOLNY SURDO- PEDAGOG TYFLO- PEDAGODZY

W NASZEJ SZKOLE PROWADZONE SĄ: ZAJĘCIA WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU 1 REWALIDACJA INDYWIDUALNA 2 TERAPIA LOGOPEDYCZNA 3 ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE 4 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE 5 ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ 6 NAUCZANIE INDYWIDUALNE 7

SZKOŁA OFERUJE Zajęcia pozalekcyjne Małą liczebność klas Zajęcia świetlicowe Zajęcia pozalekcyjne Dowóz dzieci niepełnosprawnych na terenie gminy Bogatą bazę pomocy dydaktycznych Zajęcia specjalistyczne

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju mają na celu pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole.

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

REWALIDACJA INDYWIDUALNA Zajęcia, których celem jest przywrócenie uczniowi możliwie pełnej sprawności. To zajęcia wspomagające rozwój dziecka.

REWALIDACJA INDYWIDUALNA

REWALIDACJA INDYWIDUALNA Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych poprzez naukę alternatywnych sposobów komunikowania się MAKATON poziom podstawowy - symbole.

REWALIDACJA INDYWIDUALNA Rozwijanie myślenia poprzez wyszukiwanie przeciwieństw.

Zajęcia przeznaczone dla uczniów posiadających wady wymowy. ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE Zajęcia przeznaczone dla uczniów posiadających wady wymowy.

Pani neurologopeda prowadzi w naszej szkole terapię neurologopedyczą dzieci z zaburzeniami mowy związanymi z niewykształconą kompetencją językową, tj. oligofazją, autyzmem, Zespołem Aspergera, zaburzeniami słuchu oraz zaburzenia mowy związanymi z brakiem lub niedowładem sprawności realizacyjnych, między innymi: dyslalia anatomiczna ruchowa i funkcjonalna, dyzartria, jąkanie.

TERAPIA LOGOPEDYCZNA Niektórzy uczniowie uczęszczają na zajęcia w ramach, tzw. konsultacji z instruktarzem. Przez konsultacje z instruktarzem rozumie się 30 - minutowe spotkania logopedy z dzieckiem i jego rodzicem. Celem konsultacji jest: porada dla rodzica jak postępować i wykonywać ćwiczenia w domu, zlecenie wykonania badań dodatkowych (w uzasadnionych przypadkach), zlecenie ćwiczeń do domu, a następnie sprawdzenie stopnia utrwalenia zalecanych ćwiczeń domowych i określenie dalszego postępowania logopedycznego.

ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENACYJNE Organizowane są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, czyli z dysleksją rozwojową: w formie dysleksji, dysortografii lub dysgrafii. Celem nadrzędnym zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości.

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENACYJNE

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze organizuje się dla uczniów, którzy mają opóźnienia w uzyskaniu osiągnięć z zakresu określonych zajęć edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.

ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ Zajęcia integracji sensorycznej mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór, rejestrowanie i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).

ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

NAUCZANIE INDWIDUALNE System nauczania, w którym uczeń realizuje materiał nauczania w formie indywidualnej w domu lub w szkole. Nauczaniem indywidualnym objętych jest 11 dzieci z klas I – VI.

NAUCZANIE INDWIDUALNE To wcale nie jest takie trudne...

NAUCZANIE INDWIDUALNE

NAUCZANIE INDWIDUALNE

Nauczyciele wprowadzają nowoczesne metody pracy w szkole mające na celu aktywizację uczniów do samodzielnej pracy.

UCZYMY SIĘ NA ŁONIE NATURY – ZAJĘCIA W PLENERZE

Poznajemy przyrodę wszystkimi zmysłami Wsłuchujemy się w odgłosy przyrody... Co w trawie piszczy? Poznajemy przyrodę wszystkimi zmysłami

ZAJĘCIA METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

ZAJĘCIA W KLASACH Poznajemy świat dinozaurów. W świecie nauki

Malujemy plakaty prezentujące kolory wiosny

Samodzielnie wykonaliśmy kartki świąteczne dla najbliższych

Czwartoklasiści wystawili utwór Wandy Chotomskiej "Kopciuszek". Niezwykła lekcja języka polskiego Czwartoklasiści wystawili utwór Wandy Chotomskiej "Kopciuszek". 

Nauka w klasie też jest przyjemna.

Uczymy się wykorzystując tablicę interaktywną

Chętnie pracujemy w grupach.

UCZYMY SIĘ POPRZEZ ZABAWĘ

Aby rozsławić naszą szkołę organizujemy akcje promocyjne w Galerii Korona

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ