Propozycja docelowej struktury wydziałowej PG

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Advertisements

Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
2013 dr Magdalena Jelonek Kraków, 25 czerwca 2013 Bilans Kapitału Ludzkiego Absolwenci uczelni na rynku pracy – prawda i mity.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Wydział Biotechnologii i Nauk o Żywności Na Wydziale studiuje: 1740 studentów 112 doktorantów Kadra akademicka Wydziału: 133 nauczycieli 11 profesorów.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie zapotrzebowania na pracowników wśród.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Program kształcenia na określonym kierunku, poziomie i profilu kształcenia zmiany wynikające z nowelizacji ustawy PoSzW Spotkanie dla rad programowych.
Rekrutacja 2017/18 Oferta edukacyjna
zmiany od września w naszych placówkach
GWSH w rankingach „GWSH - Najbardziej prestiżowa Uczelnia Niepubliczna
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
Dziekan WNEI Dr Mariola Szewczyk-Jarocka
Wydział Nauk Ekonomicznych i informatyki (zajęcia w Płocku)
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
BIOLOGICZNO-CHEMICZNA Z ELEMENTAMI
Korelacja oferty I Liceum w Ogólnokształcącego w Oleśnicy z preferencjami rekrutacyjnymi uczelni wyższych.
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Global Economy Wydział Ekonomii.
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
Czy parametry liczą się w ocenie parametrycznej
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
w powiatach malborskim i sztumskim”
WYDZIAŁ INŻYNIERII ŚRODOWISKA I GEODEZJI
Analiza problemów zgłoszonych do zespołu ds
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Dostosowanie programów studiów do nowych przepisów dotyczących kształcenia w szkolnictwie wyższym Szczecin 09 listopad 2018.
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
AGH: Sprawy pracownicze
Dokument ten ma charakter informacyjny.
AGH: Wdrażanie przepisów U2.0
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Pełnosprawny Student V Kraków, 15 listopada 2011r.
Dokument ten ma charakter informacyjny.
Prawo handlowe – ćwiczenia
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
System kształcenia nauczycieli w Polsce
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
NIE WSZCZYNA SIĘ POSTĘPOWAŃ AWANSOWYCH
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Działalność naukowa w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
Zapis prezentacji:

Propozycja docelowej struktury wydziałowej PG Spotkanie kolegium rektorskiego z dziekanami wydziałów 26.07.2017

Kontekst proponowanych zmian Projektowe zmiany w ustawie „Prawo o szkolnictwie wyższym”. Projektowane zmiany w zasadach parametryzacji. Bardzo niekorzystna struktura kategorii wydziałowych na PG i brak perspektyw na istotną jej zmianę. Cel strategiczny PG – osiągnięcie parametrów umożliwiających ubieganie się o status uniwersytetu badawczego. Konieczność kształcenia możliwie dużej liczby absolwentów, dobrze przygotowanych zawodowo.

Cele restrukturyzacji 1. Poprawa struktury kategorii naukowych przyznawanych w ocenie parametrycznej (b. ważny element algorytmu dydaktycznego i prawdopodobnie jedno z podstawowych kryteriów zaliczenia do grupy uczelni badawczych).

Cele restrukturyzacji 2. Stworzenie struktury organizacyjnej dostosowanej do nowej klasyfikacji (OECD) dyscyplin naukowych, umożliwiającej klarowne przypisanie odpowiedzialności za rozwój poszczególnych dyscyplin jednostkom organizacyjnym uczelni.

Cele restrukturyzacji 3. Skoncentrowanie potencjału naukowego w ramach poszczególnych dyscyplin.

Cele restrukturyzacji 4. Stworzenie lepszych warunków grupie pracowników skupionych na badaniach oraz grupie skoncentrowanej na działalności dydaktycznej (dwie ścieżki kariery). Pracownicy naukowo-dydaktyczni będą skupieni na wydziałach poświęcając większość czasu na działalność badawczą, będą posiadali wyraźnie niższe pensa dydaktyczne. Pracownicy tej grupy będą rozliczani głównie z działalności badawczej. Pracownicy dydaktyczni będą skupieni na wydziale ( i ewentualnie w szkole) dydaktycznym, będą mieli stabilne zatrudnienie i będą rozliczani z działalności dydaktycznej.

Cele restrukturyzacji Obniżenie kosztów dydaktyki (na I stopniu studiów) m.in. poprzez stworzenie modułów zajęć wspólnych dla studentów wszystkich kierunków studiów, lepsze wykorzystanie bazy dydaktycznej.

Generalny kierunek Wydzielenie 2 typów jednostek: wydziałów badawczo-dydaktycznych wydziałów/jednostek dydaktycznych

Wydziały badawczo-dydaktyczne Wydziały badawczo-dydaktyczne będą zorganizowane wokół dyscyplin naukowych w taki sposób, aby każda uprawiana dyscyplina była „zamknięta” na jednym wydziale. Wydziały badawczo-dydaktyczne będą mogły reprezentować dowolną liczbę dyscyplin.

Wydziały badawczo-dydaktyczne Uprawnienia akademickie przyznawane uczelni dla poszczególnych dyscyplin będą zatem realizowane (przewody i postępowania awansowe) w ramach wydziałów.

Wydziały badawczo-dydaktyczne W nowej parametryzacji (wg dyscyplin) trzeba będzie dokonać wyboru, które dyscypliny zostaną zgłoszone do oceny. Powinny to być wyłącznie dyscypliny, które mają szanse na uzyskanie kategorii/oceny A, w najgorszym razie B+ (tylko te kategorie/oceny umożliwiają nadawanie stopni naukowych).

Wydziały badawczo-dydaktyczne Na każdym wydziale badawczo-naukowym musi istnieć (warunek istnienia wydziału) przynajmniej jedna dyscyplina, której kategoria umożliwia nadawanie stopnia doktora habilitowanego.

Wydział badawczo-dydaktyczny Wydziały badawczo-dydaktyczne będą prowadziły studia II stopnia. Pracownicy tych wydziałów będą realizowali pensa dydaktyczne głównie na II stopniu studiów, częściowo na III (Szkoła Doktorska) i na I (wydział dydaktyczny).

Wydział dydaktyczny Utworzony zostanie jeden wydział dydaktyczny prowadzący studia I stopnia inżynierskie (i ewentualnie jednostka/szkoła realizująca studia licencjackie). Pracownicy dydaktyczni wydziału dydaktycznego będą realizowali pensa na tym wydziale, w wyjątkowych przypadkach uzupełniali je zajęciami na stopniu II na wydziałach badawczo-dydaktycznych.

Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne Wydział 1 (część ETI i część EiA) – 2 dyscypliny 1.2 Nauki o komputerach i informatyka 1.2.a Nauka o komputerach, informatyka i bioinformatyka 2.2 Elektrotechnika, elektronika, inżynieria informatyczna 2.2.a Elektrotechnika i elektronika 2.2.b Robotyka i automatyka 2.2.c Systemy automatyzacji i kontroli 2.2.d Inżynieria i systemy łączności 2.2.e Telekomunikacja 2.2.f Sprzęt komputerowy i architektura komputerów

Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne Wydział 2 (część M, część Ch, część FTiMS, część ETI) – 3 dyscypliny 2.3 Inżynieria mechaniczna 2.3.a Inżynieria mechaniczna 2.3.b Mechanika stosowana 2.3.c Termodynamika 2.3.d Inżynieria lotnicza i kosmiczna 2.3.e Inżynieria jądrowa (fizyka nuklearna należy do 1.3) 2.3.f Inżynieria dźwięku, analiza niezawodność 2.5. Inżynieria materiałowa 2.6 Inżynieria medyczna

Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne Wydział 3 (część Ch) – 3 dyscypliny  1.4 Nauki chemiczne 2.4 Inżynieria chemiczna 2.9 Biotechnologia przemysłowa

Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne Wydział 4 (ILiŚ, A) – 2 dyscypliny  2.1 Inżynieria lądowa 5.7 Geografia społeczna i gospodarcza 5.7.c Urbanistyka (planowanie i rozwój przestrzenny) 5.7.d Planowanie transportu i społeczne aspekty transportu  

Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne Wydział 5 (OiO, część ILiŚ, część Ch,część M, część EiA) - 1 dyscyplina  2.7 Inżynieria środowiska 2.7.a Inżynieria środowiska i inżynieria geologiczna, geotechnika 2.7.b Inżynieria naftowa (paliwa, ropa naftowa), energetyka i paliwa 2.7.e Inżynieria morska, statki morskie 2.7.f Inżynieria oceaniczna

Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne Wydział 6 (ZiE) – 2 dyscypliny  5.2 Ekonomia i biznes 5.6 Nauki polityczne

Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne Wydział 7 (część FTiMS, część Ch) – 3 dyscypliny  1.1. Matematyka 1.3. Nauki fizyczne 2.10. Nanotechnologia

Wydział Inżynierski - dydaktyczny Struktura wewnętrzna WI: 12 kolegiów dydaktycznych (prowadzących kierunki studiów) i 2 centra (usługi dydaktyczne dla kolegiów i wydziałów).

Wydział Inżynierski - dydaktyczny Organem jednoosobowym WI będzie dziekan (plus 1-2 prodziekanów). Organem kolegialnym – Rada Wydziału składająca się z dziekana, prodziekanów, dyrektorów kolegiów i centrów oraz z reprezentantów (po 1) wydziałów badawczo-dydaktycznych.

Wydział Inżynierski - dydaktyczny Nad kolegiami i centrami nadzór merytoryczny/programowy sprawować będą wydziały badawczo-dydaktyczne poprzez akceptację dyrektorów kolegiów i centrów proponowanych przez dziekana WI oraz przez udział (50%) w Radach Programowych kolegiów. Kolegia będą prowadziły od jednego do kilku kierunków studiów.

Wydział Inżynierski - dydaktyczny Wstępna propozycja kolegiów:   Nadzór merytoryczny Wydziału 1: Kolegium Elektroniki/Robotyki/Elektrotechniki Kolegium Informatyki Nadzór merytoryczny Wydziału 2: Kolegium Mechaniki i Inżynierii Materiałowej Nadzór merytoryczny Wydziału 3: Kolegium Chemii i Biotechnologii

Wydział Inżynierski - dydaktyczny Nadzór merytoryczny Wydziału 4: Kolegium Architektury Kolegium Budownictwa   Nadzór merytoryczny Wydziału 5 Kolegium Inżynierii Morskiej Kolegium Energetyki Kolegium Inżynierii Środowiska Kolegium Transportu

Wydział Inżynierski - dydaktyczny Nadzór merytoryczny Wydziału 6: Kolegium Zarządzania Inżynierskiego   Nadzór merytoryczny Wydziału 7: Kolegium Fizyki Technicznej (i Matematyki Stosowanej?) Centrum Nauczania Matematyki Centrum Nauczania Fizyki

Międzynarodowa Szkoła Zarządzania i Ekonomii – jednostka dydaktyczna Międzynarodowa Szkoła Zarządzania i Ekonomii (?) na prawach wydziału dydaktycznego – nadzór merytoryczny Wydziału 6 (i ew. 7) Kierunki licencjackie: zarządzanie, matematyka finansowa (?), ekonomia, analityka gospodarcza. Kierunki licencjackie można ewentualnie pozostawić na wydziałach badawczo-dydaktycznych (ZiE, FTiMS)

Inne jednostki związane z kształceniem: Szkoła doktorska - nowa   Centrum Nauczania Języków Obcych – w dotychczasowym kształcie Centrum Sportu – w dotychczasowym kształcie Podyplomowa Szkoła Biznesu – nowa - studia MBA i studia podyplomowe

Rekrutacja Rekrutacja (tak jak dotychczas) będzie odbywała się na kierunki studiów.