Historyczna postać naszej Szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
„Ludzie to anioły z jednym skrzydłem, dlatego aby się wznieść, musimy trzymać się razem. ”
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Opiekunka środowiskowa Czas trwania nauki: 1 rok.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Strażak Strażak to osoba pełniąca służbę w straży pożarnej. Strażacy są przeszkoleni i wyposażeni w specjalistyczny sprzęt do walki z ogniem, częściowego.
Z dniem 1 września 2004 roku stanowisko dyrektora szkoły objął pan Eugeniusz Szybiak, a jego zastępcą została pani Barbara Goraj. Oboje funkcję swą pełnią.
Młody obywatel na sportowo „Kronika sportowa czyli jak przywrócić do życia dawne gry i zabawy” Działania jakie podjęliśmy - Młody Obywatel na sportowo.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
O ochronie danych osobowych
Programy nauczania.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
Dziedziczenie - formalności
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Sześciolatek idzie do szkoły
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Rzecznik Praw Dziecka.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Szkoła Promująca Zdrowie
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
STAN REALIZACJI KONTRAKTU WOJEWÓDZKIEGO NA LATA GORZÓW WLKP
Historyczna postać naszej Szkoły
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Dziedziczenie - formalności
Centrum Konferencyjno-Bankietowe
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
"Od technika do Europejczyka
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zapis prezentacji:

Historyczna postać naszej Szkoły ANNA BORCHERS Historyczna postać naszej Szkoły

ANNA BORCHERS urodziła się 11 czerwca 1870 roku w Königshütte (Chorzów), jako druga w wielodzietnej rodzinie górniczej.

ANNA BORCHERS Chociaż pochodziła z wielodzietnej rodziny górników, otrzymała dobre wykształcenie była artystycznie uzdolniona, pobierała prywatne lekcje śpiewu  i gry na fortepianie bardzo szybko straciła matkę, później ojca. następnym ciosem, który spotkał młodą dziewczynę była utrata, w wieku lat 15, wzroku.

ANNA BORCHERS w 1886 roku została przyjęta do wrocławskiej szkoły dla ociemniałych.  Tu wykazującej się nieprzeciętnymi zdolnościami pedagogicznymi dziewczynie, w czwartym roku nauki, powierzono stanowisko nauczyciela prac ręcznych W 1890 roku, pomimo kalectwa, rozpoczęła naukę we Wrocławskim Seminarium Nauczycielskim

ANNA BORCHERS Po otrzymaniu w 1893 roku dyplomu podjęła pracę jako nauczycielka w zakładzie sióstr diakonisek „Adalbert-Diakonissenmutterhaus”  w Kraschnitz (Krośnice). Przez siedem lat z ogromnym zaangażowaniem, przygotowywała siostry do pracy w ochronkach, sierocińcach

ANNA BORCHERS przyjechała do Zielonej Góry w 1902 roku Pod jej przewodnictwem zielonogórski zakład diakonisek, rozwijał się bardzo szybko i prężnie,

ANNA BORCHERS Zgromadzenie „Bethesda”, ze środków własnych, dotacji miejskiej i składek społecznych wybudowało neogotycki kompleks budynków służby zdrowia (autorem projektu był wrocławski architekt Hans Schuetz) przy ówczesnej ulicy Grünerweg (dziś Wazów), w skład którego wchodził: szpital św. Jana Chrzciciela wraz z kaplicą, przedszkole, szkoła gospodarstwa domowego dla dziewcząt seminarium nauczycielskie dla wychowawczyń przedszkoli. Kierownictwo pedagogiczne nad sierocińcem, przedszkolem i seminarium powierzono Annie Borchers

ANNA BORCHERS Jej zasługą było uznanie zielonogórskiego Seminarium Wychowawczyń Przedszkoli 1 września 1914 r. za placówkę naukową o statusie państwowym. Nauka w seminarium trwała rok, łączyła teorię z praktyką, w myśl zasady: „poprzez przypatrywanie się i automatyczność do samodzielności” („Durch Anschauung und Selbsttätigkeit zur Selbständigkeit”).

ANNA BORCHERS uznała, że gry i zabawy stanowią doskonały środek stymulujący aktywność twórczą, pobudzają i rozwijają jednocześnie wszystkie sfery osobowości dziecka: intelektualną, psychiczną, społeczną, fizyczną. Szczególne znaczenie miały i mają zabawy poznawcze, które sprzyjają rozwijaniu zdolności młodych ludzi propagując metody wychowawcze, z którymi zetknęła się w seminarium nauczycielskim, zauważała jednocześnie, że powstający w ten sposób nowy zawód - „freblanki” - przedszkolanki, może być doskonałym źródłem utrzymania i pełnym satysfakcji sposobem na aktywne życie kobiet

ANNA BORCHERS Działalność jej nie ograniczała się do organizacji opieki zdrowotnej, kształcenia sióstr. Prowadziła także aktywną działalność literacką, pisywała do gazet i czasopism. Przez kilka lat redagowała założone w 1911 roku przez siebie fachowe pismo „Der Kinderhort” (Ochronka dla dzieci). Świąteczne godziny z naszymi maluchami. Wiersze i piosenki dla szkół maluchów i Horte, Drezno 1905. Wytyczne dotyczące pracy dydaktycznej w rodzinie i azylu, Drezno 1907. Od przedszkola po świat. Sposoby na podróż z maluchami, Drezno 1910. Drogowskaz do praktycznej pracy w przedszkolu i żłobku, Drezno 1912. Co każda kobieta musi wiedzieć o życiu publicznym. Krótkie wprowadzenie do wiedzy o społeczeństwie, Drezno 1914.

ANNA BORCHERS Na krótko przed śmiercią wyszedł jej „Przewodnik praktycznej pracy w ochronce dla dzieci” („Führer zur praktischen Arbeit im Kinderhort”, Dresden 1918). Był to pierwszy fachowy podręcznik  pedagogiki, który w krótkim czasie zaczął obowiązywać w całych Niemczech.

ANNA BORCHERS zmarła nagle, niespodziewanie w wieku 48 lat, po wylewie krwi do mózgu, 6 października 1918 roku. Została pochowana na terenie cmentarza zakonnego, naprzeciwko szpitala.

PAMIĘCI ANNY BORCHERS