Przedszkole Promujące Zdrowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Advertisements

Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Sosnowcu Sosnowiec, ul. Kalagi 9a.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
Aktywny RODZIC.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Koncepcja „generacji” praw człowieka
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Bądź częścią rozwiązania
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Program profilaktyczno-wychowawczy
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Podstawa programowa WF założenia
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” w Ełku
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Przedszkole Promujące Zdrowie Przedszkole Miejskie nr 13 w Mielcu Opracowały: I.Babiec, S.Bacewicz

Co to jest promocja zdrowia? Promocja zdrowia to proces umożliwiający ludziom zwiększanie kontroli nad własnym zdrowiem i jego poprawę NASZE ZDROWIE W NASZYCH RĘKACH

ASPEKTY PROMOCJI ZDROWIA Koncentracja na zdrowiu jako dobrostanie i jego umacnianiu/ doskonaleniu. Dobre zdrowie sprzyja lepszej jakości życia (sprawnemu funkcjonowaniu, osiąganiu celów, większej wydajności w pracy i zarobkom). Holistyczne (całościowe) podejście do zdrowia- zdrowie ma wiele wymiarów (fizyczny, psychiczny, społeczny, duchowy i seksualny) i zależy od wielu czynników w środowisku fizycznym, społecznym i ekonomicznym. Promocja zdrowia jest procesem zmian społecznych: - działania indywidualne- zmiany w swoim stylu życia - działania zbiorowe danej społeczności Uświadomienie ludziom, że sami ponoszą odpowiedzialność za zdrowie własne i ludzi w swoim otoczeniu, Uświadomienie zarządzającym na różnych poziomach, że zdrowie powinno wejść do każdego systemu społecznego- ich zadaniem jest tworzenie warunków, w których „zdrowe wybory” będą dla ludzi łatwiejszymi wyborami

PRZEDSZKOLE PROMUJĄCE ZDROWIE -WSZYSCY PRACOWNICY PRZEDSZKOLA -DZIECI -RODZICE

Przedszkole Promujące Zdrowie DEFINICJA PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE Przedszkole promujące zdrowie tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: Zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności przedszkola (dzieci, pracowników i rodziców dzieci), Podejmowaniu przez członków społeczności przedszkola aktualnie i w przyszłości działań na rzecz zdrowia własnego i innych ludzi oraz tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu. 

W przedszkolu promującym zdrowie ważne jest przygotowanie DZIECI Przygotowanie do podejmowania świadomych działań dla ich zdrowia i zdrowia innych osób. W tym celu należy: Przekazywać spójne i zrozumiałe informacje dotyczące zdrowia i zachowań z nim związanych, Pytać dzieci o zdanie i opinie w sprawach, które ich bezpośrednio dotyczą i brać je pod uwagę, Powierzać dzieciom niektóre proste zadania, Zachęcać do generowania pomysłów, Zachęcać do współpracy z rówieśnikami i dorosłymi, tworzyć warunki do tej współpracy

Kluczowe zadania PPZ- inwestycja w zdrowie pracowników Należy pomóc pracownikom w: - uświadomieniu sobie wartości zdrowia dla jednostki, - identyfikacji czynników wpływających na ich zdrowie, w tym zwłaszcza czynników związanych ze stylem życia, - rozwijaniu kompetencji w zakresie dbałości o zdrowie własne i innych, - podejmowaniu korzystnych dla zdrowia zmian w swoim stylu życia, - zrozumieniu koncepcji promocji zdrowia i PPZ, - doskonaleniu umiejętności prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci

Działania w tworzeniu przedszkola promującego zdrowie 1. Poznanie i zrozumienie koncepcji przedszkola promującego zdrowie. 2. Uczestnictwo i zaangażowanie pracowników przedszkola i rodziców dzieci. 3. Działalność koordynatora ds. promocji zdrowia i zespołu promocji zdrowia. 4. Planowanie działań i ich ewaluacja. 5. Dążenie do powiązania działań w zakresie promocji zdrowia z podstawowymi celami i zadaniami przedszkola. 6. Współpraca ze społecznością lokalną, przedszkolami i szkołami w najbliższym otoczeniu.

STANDARD 1 Koncepcja pracy przedszkola, jego organizacja i struktura sprzyjają realizacji długofalowych, zaplanowanych działań dla wzmacniania zdrowia dzieci, pracowników i rodziców.

Standard 1 dotyczy: Koncepcji pracy przedszkola->zapisy na temat PPZ Składu Zespołu ds. promocji zdrowia (przedstawiciele pracowników pedagogicznych, niepedagogicznych, rodziców) Szkoleń i dostępności informacji dotyczących PPZ da nauczycieli, pracowników niepedagogicznych, rodziców, Strony Internetowej- zakładka PPZ Tablica informacyjna Planowanie i ewaluacja

STANDARD 2 Klimat społeczny przedszkola sprzyja dobremu samopoczuciu i zdrowiu dzieci, pracowników i rodziców dzieci.

Standard 2 dotyczy: Wzajemnych relacji między :Dyrektorem przedszkola, nauczycielami, pracownikami niepedagogicznymi, rodzicami. Stwarzanie rodzicom, nauczycielom, pracownikom niepedagogicznym możliwości uczestnictwa w życiu przedszkola Standard 2 obejmuje badanie dzieci metodą „narysuj i opowiedz”

STANDARD 3 Przedszkole prowadzi edukację zdrowotną dzieci i stwarza im warunki do praktykowania w codziennym życiu zachowań prozdrowotnych

Standard 3 dotyczy: Realizowania edukacji zdrowotnej ( w realizację włączani są rodzice dzieci). Umożliwienie dzieciom praktykowania prozdrowotnych zachowań związanych ze zdrowym żywieniem, higieną ciała, zdrowiem fizycznym, zachowań zwiększających bezpieczeństwo

STANDARD 4 Przedszkole podejmuje działania w celu zwiększania kompetencji pracowników i rodziców dzieci w zakresie dbałości o zdrowie oraz do prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci.

Standard 4 dotyczy: Szkoleń dla pracowników pedagogicznych, niepedagogicznych, rodziców. Zapraszaniu do udziału w zajęciach rodziców, i innych bliskich dzieci (dziadkowie). Pomocy rodzicom w dbaniu o zdrowie dzieci i własne.