Raport badawczy „Kariera po studiach” Perspektywy na rynku pracy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego rocznika 2013/2014 Pomiar.
Advertisements

Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie zapotrzebowania na pracowników wśród.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Kontakt w sprawie projektu: dr Tomasz Baran mobile: Płatności gotówkowe w polskich firmach marca 2016.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Gdańsk, listopad 2009 STOSUNEK DO ORGANIZACJI EURO 2012 ™ W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM opracowanie: Qualifact. Badania rynkowe i doradztwo.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Informatyka to bardzo nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się dziedzina wiedzy. Nie wymaga poświęceń, gdyż większość informatyków to pasjonaci. Wymaga.
Monitoring Karier Zawodowych Absolwentów Politechniki Warszawskiej V edycja, 2016 r. - podsumowanie badania.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Media i kultura Natalia Brylowska Obserwatorium Kultury
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Aktywny RODZIC.
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
MÓJ ZAWÓD.
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
BAROMETR HEDONIŚCI I OSZCZĘDNI 2017.
Mój zawód Żołnierz.
Sylabusy.
Młodszy Tester Oprogramowania
Moje szczęście.
Czy staż zawodowy to klucz do kariery?
Szkoły Branżowe w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Wolinie
Specjalność: MARKETING
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2017)
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Przedszkole Promujące Zdrowie
Polscy przedsiębiorcy o usługach bankowych
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego...
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Zarządzanie Studia II stopnia
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zgłoszenie do konkursu
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zgłoszenie do konkursu
Badanie losów absolwentów
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Aktywny RODZIC.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Zgłoszenie do konkursu
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Podkarpacki rynek pracy
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Możliwości rozwojowe dla Małopolan
Zapis prezentacji:

Raport badawczy „Kariera po studiach” Perspektywy na rynku pracy Informacje zawarte w raporcie mogą być wykorzystywane i cytowane za podaniem źródła i nazwy zleceniodawcy – Szkoły Programowania Coders Lab. Badanie zostało przeprowadzone przez SWR Research na zlecenie Szkoły Programowania Coders Lab Lipiec 2017

Spis treści Jakie były powody wyboru danego kierunku studiów - slajd / 3 / Czy będziesz pracować w wyuczonym zawodzie (pytanie do studentów) - slajd / 4 / Czy pracujesz w wyuczonym zawodzie (pytanie do absolwentów) - slajd / 5 / Czy w Twojej dotychczasowej karierze zmieniałaś/eś zawód, przekwalifikowałaś/eś się? – slajd / 6 / Dlaczego nie pracujesz w zawodzie - slajd / 7 / Dlaczego zmieniałeś zawód/ przekwalifikowałeś się? - slajd / 8 / Jak ważne dla pracodawców są w Twojej opinii wymienione kompetencje miękkie? - slajd / 9 / Jak ważne dla pracodawców są w Twojej opinii wymienione kompetencje miękkie? - slajd / 10 / Zmiana zawodu - drivery - / Dlaczego chciał/a/byś zmienić wyuczony zawód, branżę? - slajd / 11 / Jak postrzegasz przyszłość swojego obecnego zawodu - slajd / 12 / Czy obawiasz się, że Twój obecny zawód może zniknąć z rynku pracy? - slajd / 13 / Z jakiego powodu Twój obecny zawód może zniknąć z rynku pracy? - slajd / 14 / Jaki zawód wydaje Ci się najbardziej perspektywiczny? - slajd / 15 / Czy słyszałaś/eś kiedykolwiek o dochodzie gwarantowanym? - slajd / 16 / Metodologia – slajd / 17 / Metryczka respondentów - slajd / 18 /

Powody wyboru kierunku / 3 / Przypomnij sobie okres, w którym decydowałeś(aś) o wyborze kierunku? Dlaczego wybrałeś/aś ten kierunek?

Czy zamierzasz skończyć ten kierunek? Plany studiujących – czy będą pracować w wyuczonym zawodzie? / 4 / Czy myślisz, że po studiach będziesz pracować w wyuczonym na nich zawodzie? NIE 19%% TAK 58% Czy zamierzasz skończyć ten kierunek? % odpowiedzi TAK wśród studentów, którzy uważają, że: pracować w zawodzie 88% NIE będą 97% będą NIE 5%% TAK 94% Pytanie zadawane osobom obecnie jeszcze studiującym

Czy praca, którą wykonujesz jest związana z Twoim wykształceniem? / 5 / Czy absolwenci pracują w wyuczonym zawodzie? – porównanie 2016 i 2017 Czy praca, którą wykonujesz jest związana z Twoim wykształceniem? 2017 (N=845) 2016 (N=1204) NIE Trudno powiedzieć TAK Dane w % Osoby, które pracują zarobkowo

NIE TAK Czy zmieniałeś zawód/ przekwalifikowałeś się? / 6 / Czy w Twojej dotychczasowej karierze zmieniałaś/eś zawód, przekwalifikowałaś/eś się? OGÓŁ (N=845) NIE TAK STUDENCI (N=175) ABSOLWENCI (N=670) Dane w % N=845, osoby które pracują zarobkowo

% osób, które się przekwalifikowały w grupach kierunków studiów: Powody niepracowania w zawodzie / 7 / Czy w Twojej dotychczasowej karierze zmieniałaś/eś zawód. przekwalifikowałaś/eś się? NIE TAK % osób, które się przekwalifikowały w grupach kierunków studiów: humanistyczne medyczne, o zdrowiu oraz o kulturze fizycznej o sztuce przyrodnicze rolnicze, leśne i weterynaryjne społeczne ścisłe techniczne 32% 51% 58% 57% 47% 37% 34% 35% Dane w %

NIE TAK Powody niepracowania w zawodzie / 8 / Powody niepracowania w zawodzie Czy w Twojej dotychczasowej karierze zmieniałaś/eś zawód, przekwalifikowałaś/eś się? [N=845] NIE TAK Dlaczego zmieniłaś/eś zawód, przekwalifikowałaś/eś się? [N=326, możliwość wskazania kliku powodów] Dane w %

Kompetencje twarde / 9 / Jak ważne dla pracodawców są w Twojej opinii wymienione kompetencje twarde? Znajomość oprogramowania komputerowego (np. MS Office. specjalistyczne oprogramowanie związane z branża) Specjalistyczna wiedza Wiedza z zakresu zagadnień branżowych Znajomość języków obcych Prawo jazdy Umiejętność programowania Dane w % N=1010

Kompetencje miękkie / 10 / Jak ważne dla pracodawców są w Twojej opinii wymienione kompetencje miękkie? Umiejętność szybkiego uczenia się Umiejętność współpracy z innymi pracownikami Organizacja czasu. planowanie zadań Elastyczność Zarządzanie emocjami i stresem Umiejętności prezentacyjne Innowacyjność Umiejętności negocjacyjne Zarządzanie zespołem Dane w % N=1010

TAK 24% 39% Zmiana zawodu - drivery / 11 / Czy chciał/a/byś zmienić wyuczony zawód, zmienić branżę? Dlaczego chciał/a/byś zmienić wyuczony zawód, branżę? [N=353] Zbyt niski poziom zarobków Brak lub bardzo mało ofert pracy w branży związanej z tym zawodem Praca jest niesatysfakcjonująca intelektualnie. mało rozwijająca Niesatysfakcjonujące warunki pracy (miejsce pracy. wyposażenie biura. godziny pracy) Negatywne opinie na temat pracy w zawodzie. niekorzystny wizerunek przedstawiciela zawodu Negatywne opinie na temat pracodawców z branży Inne. jakie? TAK % odpowiedzi TAK wśród: STUDENTÓW ABSOLWENTÓW 24% 39% *Możliwość wyboru wielu odpowiedzi Dane w % N=1010

Jak widzisz przyszłość swojego obecnego zawodu? Percepcja przyszłości zawodu / 12 / Jak widzisz przyszłość swojego obecnego zawodu? 48% - DOBRZE humanistyczne medyczne, o zdrowiu oraz o kulturze fizycznej o sztuce przyrodnicze rolnicze, leśne i weterynaryjne społeczne ścisłe techniczne % odpowiedzi „raczej dobrze” + „zdecydowanie dobrze” w grupach kierunków studiów: 54% 37% 52% 43% 46% 45% 62% 53% Dane w % N=1010

/ 13 / PERCEPCJA PRZYSZŁOŚCI ZAWODU – zanik na rynku pracy Czy obawiasz się, że Twój obecny zawód może zniknąć z rynku pracy? humanistyczne medyczne, o zdrowiu oraz o kulturze fizycznej o sztuce przyrodnicze rolnicze, leśne i weterynaryjne społeczne ścisłe techniczne % odpowiedzi „tak” w grupach kierunków studiów: 18% 23% 17% 33% 28% 19% 13% 17% Dane w % N=1010

Czy obawiasz się, że Twój obecny zawód może zniknąć z rynku pracy? / 14 / Percepcja przyszłości zawodu – zanik na rynku pracy (2/2) Czy obawiasz się, że Twój obecny zawód może zniknąć z rynku pracy? Z jakiego powodu obawiasz się. że Twój obecny zawód może zniknąć z rynku pracy? [N=193] Brak zapotrzebowania rynkowego Automatyzacja/ robotyzacja mojego stanowiska Branża jest w zaniku Przeniesienie miejsc pracy /działalności firmy poza granice kraju (np. z powodu tańszej siły roboczej) Inne. jakie? Dane w %

Jaki zawód wydaje Ci się najbardziej perspektywiczny? [TOP10 ZAWODÓW] Najbardziej perspektywiczne zawody / 15 / Jaki zawód wydaje Ci się najbardziej perspektywiczny? [TOP10 ZAWODÓW] Branża IT 26% 47,5% „nie wiem/trudno powiedzieć” Pytanie otwarte skategoryzowane Dane w % N=1010

Czy słyszałaś/eś kiedykolwiek o dochodzie gwarantowanym? / 16 / Dochód gwarantowany Czy słyszałaś/eś kiedykolwiek o dochodzie gwarantowanym? OGÓŁ (N=1010) ABSOLWENCI (N=955)

Metodologia badania / 17 / Celem projektu było uzyskanie wiedzy, w jaki sposób absolwenci studiów oceniają przebieg swojej edukacji akademickiej, jakie są jej efekty po konfrontacji z realiami rynku pracy oraz jak oceniają perspektywy dla ich zawodu na rynku pracy. Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.05-19.05.2017 przez agencję SW RESEARCH metodą indywidualnych wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1010 ankiet ze studentami lub absolwentami studiów wyższych w wieku 22-40 lat. Do analizy przekrojowej wykorzystano następujące podgrupy: Studenci oraz Absolwenci oraz podgrupy wiekowe: 22-24, 25-32, 33-40.

WIELKOŚĆ MIEJSCOWOŚCI Struktura demograficzna / 18 / PŁEĆ KATEGORIA WIEKOWA WIELKOŚĆ MIEJSCOWOŚCI WOJEWÓDZTWO Dane w % N=1010

Urszula Pietrzak Agencja PR Profeina Kontakt +48 536 770 900 ula@profeina.pl www.coderslab.pl