Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Nowa jakość w edukacji na terenach wiejskich
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
im. Króla Jana III Sobieskiego
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTÓW
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Izabela Kołodziejczyk
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
„Szkolne Centrum Nauki”
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Projekt pt. „ Jeleniogórski System Wsparcia Placówek Oświatowych” Działanie 3.5 „ Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół ”
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Zadania pedagoga szkolnego
Przykłady dobrych praktyk
Co chcieliśmy osiągnąć?
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć” Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”

U progu edukacji szkolnej ponad 80% dzieci pozytywnie ocenia własne zdolności uczenia się. Po ukończeniu „kursu szkolnego” 80% młodzieży i dorosłych uważa, że nauka jest czymś trudnym i przerasta ich możliwości. (G.Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu)

Co jest problemem? Dzieci nie uczą się w szkole, jak się uczyć. Dzieci są przekonane, że nie potrafią się uczyć. Dzieci osiągają niskie efekty w nauce.

Projekt „Umiem się uczyć”: Szkoła oferuje zajęcia efektywnej nauki . Nauczyciele uczą, jak się uczyć z sukcesem. Dzieci osiągają wyższe efekty w nauce .

Problem: niskie efekty nauczania w szkołach podstawowych Idea projektu: Odpowiedź: narzędzie podnoszące efektywność nauczania bez dodatkowych kosztów Problem: niskie efekty nauczania w szkołach podstawowych

UZASADNIENIE REALIZACJI PROJEKTU Co wiemy o problemie? UZASADNIENIE REALIZACJI PROJEKTU

Co już wiemy o problemie Słabe wyniki sprawdzianu szóstoklasisty w województwie „Żeński” wzorzec edukacji Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w 94% szkół Deklaracje nauczania aktywnymi metodami Mała dostępność kursów efektywnej nauki Dane CKE i OKE w Łomży, 2010-2011 Raport Kuratorium Oświaty w Olsztynie, 2007 Raporty badawcze CKE Raport o Kapitale Intelektualnym Polski

Badanie efektywności uczenia się i nauczania: województwo warmińsko-mazurskie, 2011r. Badanie efektywności uczenia się i nauczania.ppt

Czego dowiedzieliśmy się z badań Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze niezwiązane z wynikami Idea „wyrównywania braków” Uczniowie kompetentni w ukryciu Nauczyciele patrzący na pustą połowę szklanki Chłopcy niżej oceniani przez swój styl uczenia się Aktywny nauczyciel, bierny uczeń i…

Czego dowiedzieliśmy się z badań 8% uczniów aktywnie zgłasza potrzebę pomocy i wsparcia podczas lekcji 9% uczniów twierdzi, że potrafi się uczyć i wie, jak uczyć się jeszcze lepiej 50% uważa swoje sukcesy w nauce za przypadek 75% ma negatywne przekonanie o swoich kompetencjach

Więcej o badaniach: www.umiemsieuczyc.eu

Jakie są cele projektu?

Podniesienie poziomu edukacji w szkołach podstawowych Wzrost kompetencji uczniów Wzrost kompetencji nauczycieli

z 515 szkół podstawowych w woj. 46 500 uczniów i 8400 nauczycieli z 515 szkół podstawowych w woj. 450 nauczycieli z min. 100 szkół podstawowych w woj. 81 nauczycieli i 1215 uczniów klas IV-VI szkół podstawowych w woj.

Co jest innowacyjnym produktem?

„Warsztaty Efektywnej Nauki” Program zajęć wspomagających dla uczniów klas IV-VI Warsztaty Efektywnej Nauki.ppt

Produkt: 30 scenariuszy zajęć w 5 modułach (30h) podręcznik dla prowadzących zajęcia program szkolenia przygotowującego dla nauczycieli

„Warsztaty Efektywnej Nauki” Nowa oferta Realizacja Minimum zajęć d-w w ramach KN kosztów „Warsztaty Efektywnej Nauki” Samodzielność Poczucie Radość poznawcza skuteczności uczenia się

Jak produkt będzie testowany?

Potrójny cykl Deminga: 1 cykl = 5 miesięcy Testowanie produktu: Potrójny cykl Deminga: 1 cykl = 5 miesięcy

Umiem się uczyć!

„Instytut Badawczo – Szkoleniowy” Sp. z o.o. Dziękuję za uwagę „Instytut Badawczo – Szkoleniowy” Sp. z o.o.