Daniel Lesiński, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ (ocena poziomu i kierunki doskonalenia)
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
E-Administracja - wprowadzenie
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
oraz Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2008
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
TRZECIE spotkanie Zespołu
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Agroexpert sp. z o.o. podsumowanie roku 2017 oraz plany na przyszłość…
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Misją Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku jest profesjonalna realizacja prawnie przypisanych mu zadań, a istotnym elementem tej Misji jest właściwe.
Postęp wdrażania RPO WSL
Zgłoszenie do konkursu
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
MRiRW Zadania i obowiązki Szkół Rolniczych nadzorowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju w realizacji zadań obronnych w przypadku wprowadzenia wyższych.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
DECYZJE PROCESOWE Anna Dzięciołowska Katedra Postępowania Karnego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Nasza działalność Nasz zespół Z kim współpracujemy
Wspomaganie pracy szkół
Tytuł wniosku WPP/2.0/…./2019 Kraków, data ……………………..
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Jakość administracji publicznej na przykładzie Urzędu Skarbowego w Tczewie Daniel Lesiński, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej Konferencja pt. Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym Hucisko, 19-21 września 2010 r.

Plan prezentacji Wprowadzenie Jakość obsługi w opinii klientów zewnętrznych US w Tczewie Jakość obsługi w opinii klientów wewnętrznych US w Tczewie Wspólna metoda oceny (CAF) – wyniki badań pilotażowych Wnioski

Wprowadzenie Teza 1. Pozycja monopolistyczna nie wyklucza konkurencyjności Teza 2. Administracja odwołująca się do wyłącznie do litery prawa to zaprzeczenie celu, do jakiego została powołana Teza 3. Pracownicy organizacji publicznej = klienci wewnętrzni Teza 4. Doskonalenie jakości procesem dynamicznym (podejściu od certyfikacji do certyfikacji stanowcze NIE)

Jakość obsługi w opinii klientów US w Tczewie (1) 70 klientów losowo dobranych (¼ – 18-31 lat, ½ - 32-45, ¼ - 45+) wykształcenie (1/6 – zawodowe, ½ - średnie, 1/3 - wyższe) czas załatwienia spraw (do 10’- 21%; do 20’ - 65%; do 30’- 88%) 2/3 respondentów nie wskazało żadnego problemu, który im doskwiera w działalności US, m.in. zadowoleni są z godzin otwarcia urzędu ½ klientów odpowiada transparentność (ale połowie to nie odpowiada!) klienci zauważają niewielki wpływ kultury osobistej na jakość obsługi

Jakość obsługi w opinii klientów US w Tczewie (2)

Jakość obsługi w opinii pracowników (1) 70 pracowników US w Tczewie (2/3 kobiety) wiek : 1/3 – 18-31 lat, 1/3 – 32-45, 1/3 – 45+ wykształcenie : 45% - średnie ekonomiczne, 40% - wyższe, 15% - zawodowe stawiane cele są: ½ - do osiągnięcia, ¼ - zbyt wygórowane podział obowiązków: w opinii ½ respondentów - zrozumiały , 35% - nie

Jakość obsługi w opinii pracowników (2)

Wspólna metoda oceny (CAF) Urząd Skarbowy w Tczewie Przywództwo Strategia i planowanie Zasoby ludzkie Partnerstwo i zasoby Zarządzanie procesami i zmianami Relacje z klientami Relacje kierownictwa z pracownikami Urząd a społeczeństwo Kluczowe wyniki działalności

Przywództwo i strategia PRZYWÓDTWO ATUTY SŁABOŚCI Partycypacyjny styl Wolne zmiany Premiowanie zadaniowe (bez względu na staż) Brak mierzalnych celów Praca w zespołach Brak indywidualnego podejścia do pracowników Infrastruktura IT Niewystarczający system informacji zarządczej Szkolenia Brak działań projakościowych i proinnowacyjnych Poprawa relacji z klientami Niewielkie uwzględnianie propozycji klientów STRATEGIA ATUTY SŁABOŚCI Zmiany w kierunku planowania długofalowego Dominują sprawy bieżące Klarowna struktura organizacyjna Znajomość opinii interesariuszy o pracy urzędu Jasne zadania , terminy realizacji i odpowiedzialność Koncentrowanie się na efektach zmian, brak monitowania przebiegu zmian Wymiana dobrych praktyk

Zasoby ludzkie / partnerstwo ATUTY SŁABOŚCI Elastyczny poziom zatrudnienia Przyzwyczajenie do tradycyjnych form komunikowania się Alokacja kadry wewnątrz urzędu Redundancja kompetencji Brak szkoleń e-learningowych Warunki pracy Brak motywowania pracowników do innowacji i poprawy efektywności pracy PARTNERSTWO ATUTY SŁABOŚCI Dostępność sprawozdań z działalności urzędu Brak monitowania jakości oferowanych usług Możliwość składania opinii i wniosków oraz kontaktu e-mail Zbyt mało szkoleń w zakresie obsługi nowych aplikacji Sala podawcza zamiast zamkniętych pomieszczeń Niewystarczające pozyskiwanie wiedzy o oczekiwaniach klientów

Zarządzanie procesami i zmianami/ relacje z klientami ATUTY SŁABOŚCI Przebudowa mapy procesów Strategia urzędu dopiero w fazie początkowej Przygotowywanie się do wdrożenia systemu zarządzania jakością Pomijanie opinii pracowników niższego szczebla Coraz większe przyzwolenie ze strony kierownictwa dla wprowadzania innowacji Wyłączenie głównych interesariuszy urzędu z procesu pozyskiwania informacji o jakości pracy US RELACJE Z KLIENTAMI Atuty Słabości Przyjazne nastawienie pracowników do klientów Elastyczność obsługi i dostępność US Zmniejszenie liczby skarg składanych przez klientów

Relacje urząd – kierownictwo – społeczeństwo RELACJE KIEROWNICTWO-PRACOWNICY ATUTY SŁABOŚCI Efektywniejsza praca dzięki narzędziom IT Brak inicjatyw w zakresie budowania świadomości o konieczności zmian Sprzyjanie podnoszeniu kwalifikacji Brak indywidualnego podejścia do pracowników Reorganizacja miejsc pracy w dobrym kierunku Ewoluujący system przydzielania premii URZĄD SKARBOWY - SPOŁECZEŃSTWO ATUTY SŁABOŚCI Coraz lepsza opinia o US w społeczeństwie Urząd postrzegany jako zło konieczne Poprawa dostępności usług i uproszczenie ich realizacji US traktowany jako organu wykonawczy a nie przyczyniający się do poprawnego funkcjonowania społeczeństwa Postępowanie urzędu jest postrzegane jako etycznie (co powinno być oczywiste)

WNIOSKI US jest nastawiony na zmiany, wymaga to czasu, zaangażowania kierownictwa i wsparcia pracowników. Konieczne jest długofalowe planowanie działalności Urzędu. US jest coraz bardziej dostępna dla klientów, którzy to zauważają i doceniają. Zauważalny jest wzrost kompetencji i umiejętności pracowników oraz zaufania do Urzędu Skarbowego. Urząd Skarbowy ewoluuje w kierunku organizacji świadczącej usługi społeczeństwu a nie jedynie ramieniem fiskusa. Niezbędne jest doskonalenie relacji z otoczeniem. Wspólna metoda ocena skłoni kierownictwo i pracowników do refleksji na kierunkami zmian w działalności urzędu .

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ