Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w naszej szkole

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rola pomocy edukacyjnej w rozwoju dzieci najmłodszych
Advertisements

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Zestaw pomocy opracowany w dużej mierze przez twórczynię metody - Marię Montessori, a wzbogacany i poszerzany przez jej następców, nazywamy MATERIAŁEM.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Długosza w Radomiu ul. Sobieskiego 12 tel.: (48) fax: (48)
CZYLI JAK POWSTAŁO PISMO
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Sala stymulacji rozwoju małego dziecka.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
STEPY Ćwiczenia na stepach są bardzo przyjemne. Pięknie rzeźbi ciało oraz wzmacnia całe ciało. Ćwiczenia na stepach nie są przeznaczone dla osób z problemami.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Opracowała: Magdalena Rduch-Grzęda CZYTANIE- NAJLEPSZA DROGA DO SUKCESU.
Od pierwszaka do studenciaka z Judo
System edukacji w Polsce
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
„Programowanie to nasza przyszłość”
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Aktywny RODZIC.
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym
Obsługa komputera I rok specjalności edytorskiej (III rok studiów
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Ruch to zdrowie.
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
Opracowała: Mgr Anna Stopińska
Sześciolatek w obliczu zmian
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Style i strategie uczenia się
Trendy w Public Relations
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
To najważniejsze działania podjęte przez uczniów SP4 w Swarzędzu.
Czytanie Książek i nie tylko… .
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
6-LATEK W SZKOLE.
Dodawanie liczb całkowitych
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
Dlaczego warto czytać?.
czyli jak czytanie rozwija , uczy i bawi
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Integracja w naszej szkole
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Priorytet 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Specyficzne trudności w uczeniu się
„ Myślę, więc gram. Gram, więc myślę.”
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w naszej szkole

GABINET TERAPEUTYCZNY ibm

POMOCE wykorzystywane w pracy terapeutycznej i rewalidacyjnej:

PALETA BARW Pomoc dydaktyczna wspierająca doskonalenie logicznego myślenia, spostrzegawczość i koncentrację.

LABIRYNT Labirynt, to pomoc ucząca nas logicznego myślenia i spostrzegawczości. Wspiera koncentrację uwagi. Dzieci nabywają i utrwalają umiejętność orientacji na płaszczyźnie. Uczestnicząc w rozgrywce ćwiczą też logiczne myślenie, przewidywanie i wyciąganie wniosków.

MAGNETYCZNE LABIRYNTY

DOBBLE Gra towarzyska, w której liczy się szybkość, spostrzegawczość i refleks. Często stosujemy ją jako „rozgrzewkę” dla naszego mózgu.

LOGICZNA UKŁADANKA Rozwija nasze logiczne myślenie i ćwiczy cierpliwość oraz wytrwałość w dążeniu do celu.

BIERKI Bierki są dla nas doskonałą zabawą ćwiczącą cierpliwość i doskonalącą koordynację ruchową.

HISTORYJKI OBRAZKOWE Historyjki służą doskonaleniu myślenia przyczynowo-skutkowego. Rozwijają naszą wyobraźnię i myślenie. Są wykorzystywane do wielu ćwiczeń. Dysponujemy historyjkami o różnym stopniu trudności.

HISTORYJKI OBRAZKOWE

PAKIETY TERAPEUTYCZNE Dysponujemy pakietami terapeutycznymi z zakresu matematyki, dysleksji. Są to kuferki wyposażone w pomoce pomagające przezwyciężyć trudności dyslektyczne oraz matematyczne.

NAWLEKANKI Motorykę małą i koordynację wzrokowo-ruchową doskonalimy przy pomocy różnego rodzaju „nawlekanek”.

GRAFOMOTORYKA Ćwiczenia grafomotoryczne doskonalące nasze pismo oraz chwyt narzędzia pisarskiego wykonujemy między innymi na drewnianych tabliczkach.

GRAFOMOTORYKA Kształtne pisanie i poprawne trzymanie przyborów do pisania doskonalimy też na kartach pracy.

PIRAMIDY i SCHUBITRIX To pomoce, które uatrakcyjniają naszym uczniom przyswojenie poprawnej pisowni ortograficznej lub uczenie się matematyki.

PIRAMIDY i SCHUBITRIX To oryginalne układanki, w których obowiązują reguły jak w dominie. Elementy układanki są jednak trójkątne – na każdym z boków zapisane są zadania lub odpowiedzi. Zadaniem dzieci jest takie ułożenie trójkątów, aby dopasować odpowiedzi do zadań i to w taki sposób, aby wszystkie stykające się elementy pasowały do siebie wzdłuż każdego boku. Powstała figura umożliwia szybką samokontrolę poprawności wykonania wszystkich zadań.

MAGICZNY TRÓJKĄT Pomaga nam w nauce matematyki.

RUCHOMY ALFABET Ruchomy alfabet pomaga nam w nauce czytania ale też w syntezie i analizie głoskowej.

UKŁADANKI SYLABOWE

DOMINA SYLABOWE

ANALIZA I SYNTEZA GŁOSKOWA Do nauki miejsca głoski w wyrazie służą nam niebieskie i czerwone klocki. Wykorzystujemy je również jako liczmany.

REBUSY Rebusy pozwalają nam logicznie myśleć, świetnie się bawić, tworzyć wyrazy oraz rozwijać wyobraźnię.

KTÓRA GODZINA? Do nauki godzin służą nam zegary ćwiczeniowe. Mamy też sporo laminowanych pomocy pomagających nam zapamiętać inne następstwa czasowe takie jak: pory roku, miesiące, dni tygodnia.

LICZMANY I LICZYDŁA

SCRABBLE Gra planszowa rozwijająca zasób naszego słownictwa.

QUIZ ORTOGRAFICZNY Gra utrwalająca zasady pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi.

LATERALIZACJA I STOSUNKI PRZESTRZENNE Dysponujemy pomocami, pomagającymi naszym uczniom w orientacji przestrzennej. Są to nie tylko karty pracy, ale też „przesuwaki”.

RZUT DO CELU Wspiera koordynację wzrokowo- ruchową, dodawanie w pamięci liczb dwucyfrowych, wytrwałość w dążeniu do celu.

PUSY System Edukacji PUS (Pomyśl – Ułóż – Sprawdź) to system, który łączy naukę, zabawę i samokontrolę. Poszerza i utrwala wiedzę rozwijając aktywność poznawczą każdego dziecka w procesie samokształcenia. Uczy wytrwałości w dążeniu do celu. Służy do nauki, zabawy i terapii indywidualnej i grupowej.

PUSY

LENIWA ÓSEMKA Pomaga nam rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową.

MOZAIKA Mozaika to materiał edukacyjny, który rozwija umiejętności twórcze poprzez układanie wielu wzorów z kolorowych klocków, doskonali koncentrację, umiejętność analizowania, tworzenia logicznych kombinacji i struktur. Daje możliwość wykonywania operacji myślowych. Klocki mogą służyć również do obrysowywania, co pozwala poprawiać nie tylko sprawność manualną, analizę i syntezę wzrokową, ale jednocześnie działa pozytywnie na układ nerwowy.  

STUDNIA JAKUBA To materiał edukacyjny dla każdego poziomu wiekowego. Uczy cierpliwości i zręczności, doskonali koncentrację uwagi. Składa się z 60 drewnianych drążków. Drążki służą do odtwarzania, poprzez układanie kształtów liter, cyfr, znaków, figur geometrycznych. Umożliwiają tworzenie wielu własnych gier, Studnia Jakuba jest doskonałym materiałem do zabaw: układania drążków jeden na drugim, budowania własnych konstrukcji, wystukiwania rytmów i wielu innych.

STUDNIA JAKUBA

PUZZLE EDUKACYJNE Puzzle edukacyjne łączą układanie elementów z zadaniami wymagającymi od dziecka wysiłku intelektualnego. Przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i rozpoczynających naukę w szkole, które poprzez zabawę z nimi poznają i utrwalają litery, uczą się rozróżniać głoski, zaczynają czytać, doskonalą słuch fonemowy. Są przydatne również dla dzieci starszych, które potrzebują wsparcia w opanowaniu zasad ortograficznych, w ćwiczeniu poprawnego pod względem artykulacyjnym wysławiania się czy też w pokonywaniu trudności w czytaniu oraz pisaniu.

PUZZLE EDUKACYJNE

PACYNKI Służą nam do doskonalenia pamięci słuchowej. Rozwijają naszą wyobraźnię.

Opracowała: Katarzyna Połyniak DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Opracowała: Katarzyna Połyniak