Nauka nie ma żadnej ojczyzny, gdyż wiedza ludzka obejmuje cały świat”                                Ludwik Pasteur

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Założenia PROJEKTU
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 37 w SZCZECINIE.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
na rzecz cyfryzacji szkół
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Projekt Kim będziesz?.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Dobre praktyki edukacyjne i rozwiązania metodyczne stosowane we włoskich szkołach

Nauka nie ma żadnej ojczyzny, gdyż wiedza ludzka obejmuje cały świat”                                Ludwik Pasteur W dniach 21.05.2016r. – 28.05.2016r. nauczyciele przedmiotów matematyczno- przyrodniczych i językowych przebywali z wizytą w Rimini we Włoszech w ramach projektu Mobilności kadry w edukacji szkolnej Erasmus+ na rzecz wprowadzania innowacyjnych technologii na zajęciach lekcyjnych i stosowania nowoczesnych technik nauczania.

Wizyty studyjne w szkołach Wizyty w szkołach: Liceum Językowym Valgimigli oraz Liceum Klasycznym Giulio Cesare pozwoliły uczestnikom projektu zapoznać się z ze strukturą organizacyjną włoskiej szkoły, organizacją procesu kształcenia, bazą dydaktyczną, a przede wszystkim ze stosowanymi formami nauczania i metodami pracy z uczniami.

Innowacje technologiczne Platformy edukacyjne Aplikacje komputerowe Programy komputerowe Zasoby Internetowe E – lekcje E - podręczniki

Zaprezentowane w pokazie przykłady są przełożeniem na grunt polskich szkół metod i technik poznanych podczas wyjazdu studyjnego i zaobserwowanych w czasie prowadzonych w szkole lekcji.

Platformy edukacyjne platformy do projektowania lekcji na tablicach interaktywnych np. Smart exchange Smart exchange platformy edukacyjne wspomagające proces uczenia przez Internet np. platforma Moodle platformy e –learningowe umożliwiające udział w kursach i szkoleniach on- line np. platformy

Aplikacje komputerowe aplikacja Learning apps, dzięki której możemy tworzyć gry edukacyjne, testy gry edukacyjne interaktywny atlas anatomiczny Innerbody atlas anatomiczny

Programy komputerowe program X Mind - do tworzenia map pamięci, schematów itp.

Programy do nauki przedmiotów ścisłych GeoGebra program wspomagający naukę matematyki. Łączy algebrę, geometrię, wykresy i tabele. Ułatwia zrozumienie pojęć matematycznych poprzez konstrukcje i tworzenie różnych modeli matematycznych. Geogebra

Programy komputerowe program 3 D Capture i 123D Catch umożliwiają otrzymanie wysokiej rozdzielczości modeli 3D z serii zwykłych fotografii

Programy komputerowe program SketuchUp - pozwala na wizualizację trójwymiarową brył.

Zasoby Internetu animacje i wizualizacje komputerowe np. animacje , wizualizacje interaktywne plansze , atlasy , mapy np. plansze , mapy wirtualne spacery np. spacer wirtualne laboratoria interaktywnego nauczania np. laboratorium encyklopedie, leksykony i słowniki internetowe np. słowniki

E – lekcje Interaktywne ćwiczenia umożliwiają samodzielną pracę ucznia w domu lub uatrakcyjniają proces lekcyjny. interaktywne ćwiczenia MathEdu - zbiór narzędzi, które pomagają w rozwiązywaniu zadań matematycznych .

Multibooki Multibook, czyli podręcznik multimedialny zawiera treści podręcznika z wybranego przedmiotu wzbogacone o materiały multimedialne dostosowane do wieku i percepcji uczniów. Ułatwiają zainteresowanie uczniów przedmiotem oraz osiąganie przez nich lepszych wyników.

Inne formy komunikacji w nauczaniu transmisje on-line - pozwalają na wirtualny udział uczniów w ważnych wydarzeniach, wykładach i konferencjach naukowych. wideokonferencje , rozmowa na Skype - umożliwiają zorganizowanie spotkania klasy z ekspertem, autorytetem w danej dziedzinie, które w warunkach tzw. realnych byłoby bardzo trudne do przeprowadzenia.

Technologie informacyjno - komunikacyjne TIK mogą być wykorzystane głównie do: wyszukiwania i przetwarzania informacji, zdobywania, ćwiczenia i utrwalania umiejętności i wiedzy z danego przedmiotu, współpracy i komunikowania się w procesie uczenia się.

Ciekawe rozwiązania metodyczne Podczas zajęć seminaryjnych uczestnicy projektu mieli możliwość bliżej zapoznać się z metodą nauczania zwaną „Flipped classroom” („odwrócona klasa” ) .

Odwrócona klasa – co to jest ? Przeciwieństwo tradycyjnych podawczych form nauczania

Odwrócona klasa Przed lekcją: uczeń poznaje materiał teoretyczny (nauczyciel ma możliwość wykorzystania całego wachlarza rozwiązań cyfrowych takich jak platformy edukacyjne, materiały audiowizualne ( filmy, prezentacje, blogi ) , bazy słownikowe czy Internet. Podczas lekcji: uczeń utrwala wiadomości i umiejętności, wykonuje ćwiczenia praktyczne, a nauczyciel koryguje błędy, daje uczniowi informację zwrotną.

Odwrócona klasa – jak to działa ?

Narzędzia wykorzystywane w modelu „odwróconej lekcji” program HyperCam2 - pozwalający na zamianę prezentacji multimedialnych w film zawierające opis i komentarz nauczyciela , jak również wskazówki i polecenia skierowane do uczniów. Khan Academy – stworzona z myślą o odwróconym nauczaniu. Dostarcza materiałów w postaci wykładów , a także zadań do ćwiczeń zdobytej wiedzy w praktyce i sprawdzania postępów ucznia materiały

Narzędzia wykorzystywane w modelu „odwróconej lekcji” Freelerning – serwis, który zbiera w uporządkowany, skategoryzowany sposób otwarte materiały (wideo, prezentacje, dokumenty) z sieci. Umożliwia też tworzenie własnych kursów online przez nauczyciela. materiały proste narzędzia dostępne dla każdego, takie jak: Word, PowerPoint, YouTube, Google Groups, Skype, Video Notes itp.

Model odwróconej klasy – korzyści Nieograniczone możliwości wykorzystania technik informacyjnych. Uczeń jest odpowiedzialny za swoje uczenie i o nim decyduje, dzięki czemu ma duże szanse odnieść w przyszłości sukces. Uczeń jest bardziej zmotywowany co ma bezpośrednie przełożenie na jakość przyswajanej przez niego wiedzy. Lekcja jest bardziej dynamiczna, interesująca.

Aktywizujące metody pracy

Podobnie jak w polskich szkołach również włoscy nauczyciele wykorzystują metody aktywizujące. Metody aktywizujące można zastosować na gruncie wielu przedmiotów, uatrakcyjniają one lekcje i wszechstronnie rozwijają uczniów, dając im solidne podstawy pod rozwój kreatywnego myślenia, sztuki prezentacji, współpracy z innymi, a także do brania przez ucznia odpowiedzialności za efekty swojego uczenia się.

Korzyści wynikające z uczestnictwa w projekcie

Korzyści wynikające z uczestnictwa w projekcie pogłębienie wiedzy o tematyce e-learingowej w pracy nauczyciela skonfrontowanie posiadanej wiedzy i doświadczeń zawodowych z realiami włoskich szkół wzbogacenie umiejętności językowych uczestników propagowanie dobrych praktyk i rozwiązań implantacja poznanych rozwiązań dydaktycznych w macierzystych placówkach

Dziękuję za uwagę