Zarządzanie systemami dystrybucji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Advertisements

Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Zakład pracy jako organizacja formalna.
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Marek Fertsch Systemy planowania i sterowania produkcją 1
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
2011 Marketing Oriented Project Management – skuteczna metoda wdrażania innowacji Krzysztof Witkowski.
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Rynek usług medycznych
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Model referencyjny łańcucha dostaw
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Produkt Krajowy Brutto PKB:
Operacyjne sterowanie produkcją
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Etapy rozwoju zarządzania jakością
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Analiza systemu dystrybucji rynkowej PSM ZS 2014/2014
Fizyczna dystrybucja.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Pośrednicy w kanałach dystrybucji
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Zarządzanie systemami dystrybucji
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Zarządzanie produkcją – różne określenia
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Model „pięciu sił” M.Portera
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Tytuł spotkania firmowego
Zapis prezentacji:

Zarządzanie systemami dystrybucji Kontrola i ocena

Kontrola kanałów dystrybucji Obserwacja postępów kanałów w realizacji ich celów Obserwacja, analiza i ocena: działania kanałów zmian w otoczeniu A.M. Zarzycka

Czynniki wpływające na proces kontroli kanałów Stopień kontroli producenta nad uczestnikami kanału – rodzaj kanału ze względu na stopień integracji Tytuł własności do produktu Długość kanału dystrybucji Specyfika produktu A.M. Zarzycka

Ocena kanałów marketingowych z punktu widzenia producenta z punktu widzenia finalnego odbiorcy rutynowa kontrola ocena wyników działania A.M. Zarzycka

Proces oceny wyników działania pośredników Określenie kryteriów oceny Ocena pośredników według przyjętych kryteriów Ewentualne działania korygujące A.M. Zarzycka

Kryteria oceny pośredników wielkość sprzedaży poziom zapasów możliwości sprzedaży pozycja pośrednika konkurencja możliwości dalszego rozwoju Źródło: B. Rosenbloom, Marketing Channels. A Management View, The Dryden Press, 1999, s. 431-445. A.M. Zarzycka

Wielkość sprzedaży realizowana przez pośredników (zasada Pareto) Pośrednicy (%) Sprzedaż (%) 100 80 60 40 20 100 80 60 40 20 A.M. Zarzycka

Ocena pośredników Trzy podejścia: oddzielna ocena działania ocena wieloczynnikowa nieformalna formalna ocena wieloczynnikowa A.M. Zarzycka

Kryteria oceny systemów dystrybucji (reguła 6C) niezbędne wymogi kapitałowe (capital requirements) koszty (costs) zakres kontroli (control) zakres rynkowy (coverage) spójność (consistency) ciągłość (continuity) A.M. Zarzycka