Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS. 29/POKL/9.1.2/2011.
Założenia PROJEKTU
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
R EGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA G RZEGORZ O RAWIEC D EPARTAMENT P OLITYKI R EGIONALNEJ K IELCE,
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
„SMART GIMNAZJALISTA CZYLI ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO - DOSKONALĄCE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH.
Zapis prezentacji:

Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program Operacyjny Woj. Podkarpackiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa IX Działanie 9.2

INFORMACJE O PROJEKCIE Lider projektu: Miasto Jasło Gminy partnerskie: Gm. Jasło, Gm. Dębowiec, Gm. Krempna, Gm. Osiek Jasielski, Gm. Nowy Żmigród Czas trwania projektu: od 02.01.2017 do 30.06.2018 czyli 18 miesięcy

Finansowanie projektu Wartość projektu: 2 975 615,15 zł, z tego: w roku 2017: 2 287 098,10 zł w roku 2018: 668 517,05 zł Projekt jest finansowany w 95% ze środków europejskich

Oczekiwane rezultaty projektu podniesienie kompetencji kluczowych 1400 Uczniów i Uczennic, podniesienie kompetencji zawodowych 177 nauczycieli, wykorzystanie w 14 szkołach sprzętu TIK i pomocy dydaktycznych do kształcenia kompetencji kluczowych, opracowanie i wdrożenie szkolnych 14 Programów współpracy z otoczeniem,

Zadania projektowe SZKOLENIA NAUCZYCIELI jw. PSYCHO LOG WYPOSAŻENIE KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH 177 NAUCZYCIELI METODA EKSPERYMENTU 28 NAUCZYCIELI TIK W NAUCZANIU I KOMPET. INFORMAT. 177 NAICZYCIELI INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA 46 NAUCZYCIELI jw. PSYCHO LOG WSPÓŁPRACA OTOCZENIEM 50 NAUCZYCIELI – SZKOLNE PROGRAMY WSPÓŁPRACY WYPOSAŻENIE SZKÓŁ SPRZĘT TIK NARZĘDZIA DO PRZEDM. PRZYRODN., BUDOWA SIECI LIKWIDACJA BARIER ARCHITEKTON. 5 000,00 ZŁ DLA KAŻDEJ SZKOŁY ZAJĘCIA Z UCZNIAMI ROZW. KOMP.KLUCZ. INNOWACYJNOŚĆ 1400 UCZNIÓW I UCZENNIC KOMPETENCJE PRZYR. EKSPERYMENT 140 UCZNIÓW I UCZENNIC TIK W NAUCZANIU I KOMP. INFORMAT. INDYWIDUALIZACJA NAUCZNIA – ZAJĘCIA Z UCZNIEM ZDOLNYM KLUB PRZEDSIĘBIORCY-WYCIECZKI, WARSZTATY 200 UCZNIÓW I UCZENNIC DORADZTWO

Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Rozwijanie kompetencji kluczowych, innowacyjności i kreatywności uczestnikami zajęć jest co najmniej 75% Uczniów i Uczennic klas I-VII szk. podst. oraz klas gimnazjalnych, w tym dzieci niepełnosprawne, zajęcia dodatkowe prowadzone będą w formie kółek zainteresowań, na których Uczniowie i Uczennice będą wykonywać grupowe projekty edukacyjne tygodniowy wymiar zajęć wynosi: w 2017 r. – 1-2 godz./tyg. w 2018 r. – 1 godz./tyg.

wyszukiwanie problemów o charakterze naukowym, Treści zajęć: Rozwijanie kompetencji kluczowych, innowacyjności i kreatywności wyszukiwanie problemów o charakterze naukowym, stawianie hipotez i ich weryfikacja z wykorzystaniem narzędzi matematycznych i naukowych, wnioskowanie naukowe i myślenie alternatywne opisywanie przy użyciu technik informacyjnych i komunikacyjnych, umiejętność prezentacji rezultatów badań.

Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych uczestnikami zajęć są Uczniowie i Uczennice klas IV-VII szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, zajęcia prowadzone będą w formie praktycznych kółek zainteresowań z wykorzystaniem metody eksperymentu w edukacji, Uczniowie i Uczennice będą korzystać z zakupionych pomocy dydaktycznych do pracowni przyrodniczych, wymiar zajęć wynosi: 1-2 godz./tyg.

Treści zajęć: Kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych obserwacja przyrodnicza z wykorzystaniem narzędzi przyrodniczych, stawianie hipotez, wnioskowanie naukowe, przeprowadzanie eksperymentów przyrodniczych, prezentacja wyników eksperymentu.

uczestnikami zajęć są Uczniowie i Uczennice Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Zwiększanie wykorzystania TIK w procesie nauczania oraz rozwijania kompetencji informatycznych uczestnikami zajęć są Uczniowie i Uczennice klas I-VII szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, zajęcia prowadzone będą w formie praktycznych kółek zainteresowań z wykorzystaniem TIK, Uczniowie i Uczennice będą korzystać z zakupionego sprzętu Komputerowego.

przegląd dostępnych hardware i software, Treści zajęć: Zwiększanie wykorzystania TIK w procesie nauczania oraz rozwijania kompetencji informatycznych przegląd dostępnych hardware i software, techniki wyszukiwania informacji, ocena wiarygodności i przechowywania informacji, podstawy programowania, prawa autorskie, techniki tworzenia informacji, formy przemocy, bezpieczeństwo i higiena pracy w sieci.

Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Proces indywidualizacji z uczniem uczestnikami zajęć są uzdolnieni Uczniowie i Uczennice klas I-VII szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, zajęcia prowadzone będą metodą projektu edukacyjnego, Rodzice, Uczniowie i Uczennice będą korzystać z diagnozy i wsparcia psychologa, liczebność grupy- nie więcej niż 8 Uczniów i Uczennic, wymiar zajęć wynosi: 1-2 godz./tyg.

Treści zajęć: Proces indywidualizacji z uczniem identyfikacja własnych zainteresowań, planowanie własnego rozwoju, interdyscyplinarne podejście do uczenia się, planowanie projektu edukacyjnego, rozwiązywanie problemów, realizacja procesu badawczego, techniki prezentacji wyników.

Szkolne Kluby Przedsiębiorcy zostaną powołane w każdej szkole z udziałem Uczniów i Uczennic, Nauczycieli, Rodziców, przedstawicieli lokalnych podmiotów społeczno-gospodarczych, ich celem jest podniesienie kompetencji kluczowych Uczniów i Uczennic w zakresie przedsiębiorczości poprzez współpracę z otoczeniem, w ramach Klubu Przedsiębiorcy odbędą się warsztaty dla Uczniów i Uczennic z udziałem przedsiębiorców, wizyty studyjne w okolicznych firmach, debaty oksfordzkie, wycieczka np. do Centrum Pieniądza w Warszawie.

Jasielski Międzygminny Festiwal Debiutów Naukowych 2018 konkurs projektów opracowanych przez Uczniów i Uczennice podczas zajęć dodatkowych, ocena prezentacji projektów przez komisję ekspercką, przyznanie nagród rzeczowych zwycięskim zespołom projektowym,

Pomoce dydaktyczne zakupione na potrzeby zajęć dodatkowych zestaw pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć dodatkowych z zakresu przedmiotów przyrodniczych, komputery z oprogramowaniem dla Uczniów, Uczennic i Nauczycieli, akcesoria komputerowe dla osób niepełnosprawnych, tablice interaktywne i rzutniki, urządzenia wielofunkcyjne, tablety dla Uczniów i Nauczycieli

Monitorowanie i ewaluacja projektu przeprowadzenie wśród Uczniów i Uczennic – uczestników zajęć dodatkowych - testu „na starcie” Projektu i na jego zakończenie w celu potwierdzenia nabycia kompetencji kluczowych przeprowadzenie wśród uczestników projektu – Uczniów i Uczennic oraz ich Rodziców ankiet oceniających działania projektowe

Dziękujemy za uwagę!