Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program Operacyjny Woj. Podkarpackiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa IX Działanie 9.2
INFORMACJE O PROJEKCIE Lider projektu: Miasto Jasło Gminy partnerskie: Gm. Jasło, Gm. Dębowiec, Gm. Krempna, Gm. Osiek Jasielski, Gm. Nowy Żmigród Czas trwania projektu: od 02.01.2017 do 30.06.2018 czyli 18 miesięcy
Finansowanie projektu Wartość projektu: 2 975 615,15 zł, z tego: w roku 2017: 2 287 098,10 zł w roku 2018: 668 517,05 zł Projekt jest finansowany w 95% ze środków europejskich
Oczekiwane rezultaty projektu podniesienie kompetencji kluczowych 1400 Uczniów i Uczennic, podniesienie kompetencji zawodowych 177 nauczycieli, wykorzystanie w 14 szkołach sprzętu TIK i pomocy dydaktycznych do kształcenia kompetencji kluczowych, opracowanie i wdrożenie szkolnych 14 Programów współpracy z otoczeniem,
Zadania projektowe SZKOLENIA NAUCZYCIELI jw. PSYCHO LOG WYPOSAŻENIE KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH 177 NAUCZYCIELI METODA EKSPERYMENTU 28 NAUCZYCIELI TIK W NAUCZANIU I KOMPET. INFORMAT. 177 NAICZYCIELI INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA 46 NAUCZYCIELI jw. PSYCHO LOG WSPÓŁPRACA OTOCZENIEM 50 NAUCZYCIELI – SZKOLNE PROGRAMY WSPÓŁPRACY WYPOSAŻENIE SZKÓŁ SPRZĘT TIK NARZĘDZIA DO PRZEDM. PRZYRODN., BUDOWA SIECI LIKWIDACJA BARIER ARCHITEKTON. 5 000,00 ZŁ DLA KAŻDEJ SZKOŁY ZAJĘCIA Z UCZNIAMI ROZW. KOMP.KLUCZ. INNOWACYJNOŚĆ 1400 UCZNIÓW I UCZENNIC KOMPETENCJE PRZYR. EKSPERYMENT 140 UCZNIÓW I UCZENNIC TIK W NAUCZANIU I KOMP. INFORMAT. INDYWIDUALIZACJA NAUCZNIA – ZAJĘCIA Z UCZNIEM ZDOLNYM KLUB PRZEDSIĘBIORCY-WYCIECZKI, WARSZTATY 200 UCZNIÓW I UCZENNIC DORADZTWO
Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Rozwijanie kompetencji kluczowych, innowacyjności i kreatywności uczestnikami zajęć jest co najmniej 75% Uczniów i Uczennic klas I-VII szk. podst. oraz klas gimnazjalnych, w tym dzieci niepełnosprawne, zajęcia dodatkowe prowadzone będą w formie kółek zainteresowań, na których Uczniowie i Uczennice będą wykonywać grupowe projekty edukacyjne tygodniowy wymiar zajęć wynosi: w 2017 r. – 1-2 godz./tyg. w 2018 r. – 1 godz./tyg.
wyszukiwanie problemów o charakterze naukowym, Treści zajęć: Rozwijanie kompetencji kluczowych, innowacyjności i kreatywności wyszukiwanie problemów o charakterze naukowym, stawianie hipotez i ich weryfikacja z wykorzystaniem narzędzi matematycznych i naukowych, wnioskowanie naukowe i myślenie alternatywne opisywanie przy użyciu technik informacyjnych i komunikacyjnych, umiejętność prezentacji rezultatów badań.
Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych uczestnikami zajęć są Uczniowie i Uczennice klas IV-VII szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, zajęcia prowadzone będą w formie praktycznych kółek zainteresowań z wykorzystaniem metody eksperymentu w edukacji, Uczniowie i Uczennice będą korzystać z zakupionych pomocy dydaktycznych do pracowni przyrodniczych, wymiar zajęć wynosi: 1-2 godz./tyg.
Treści zajęć: Kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych obserwacja przyrodnicza z wykorzystaniem narzędzi przyrodniczych, stawianie hipotez, wnioskowanie naukowe, przeprowadzanie eksperymentów przyrodniczych, prezentacja wyników eksperymentu.
uczestnikami zajęć są Uczniowie i Uczennice Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Zwiększanie wykorzystania TIK w procesie nauczania oraz rozwijania kompetencji informatycznych uczestnikami zajęć są Uczniowie i Uczennice klas I-VII szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, zajęcia prowadzone będą w formie praktycznych kółek zainteresowań z wykorzystaniem TIK, Uczniowie i Uczennice będą korzystać z zakupionego sprzętu Komputerowego.
przegląd dostępnych hardware i software, Treści zajęć: Zwiększanie wykorzystania TIK w procesie nauczania oraz rozwijania kompetencji informatycznych przegląd dostępnych hardware i software, techniki wyszukiwania informacji, ocena wiarygodności i przechowywania informacji, podstawy programowania, prawa autorskie, techniki tworzenia informacji, formy przemocy, bezpieczeństwo i higiena pracy w sieci.
Zajęcia dodatkowe dla Uczniów i Uczennic: Proces indywidualizacji z uczniem uczestnikami zajęć są uzdolnieni Uczniowie i Uczennice klas I-VII szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, zajęcia prowadzone będą metodą projektu edukacyjnego, Rodzice, Uczniowie i Uczennice będą korzystać z diagnozy i wsparcia psychologa, liczebność grupy- nie więcej niż 8 Uczniów i Uczennic, wymiar zajęć wynosi: 1-2 godz./tyg.
Treści zajęć: Proces indywidualizacji z uczniem identyfikacja własnych zainteresowań, planowanie własnego rozwoju, interdyscyplinarne podejście do uczenia się, planowanie projektu edukacyjnego, rozwiązywanie problemów, realizacja procesu badawczego, techniki prezentacji wyników.
Szkolne Kluby Przedsiębiorcy zostaną powołane w każdej szkole z udziałem Uczniów i Uczennic, Nauczycieli, Rodziców, przedstawicieli lokalnych podmiotów społeczno-gospodarczych, ich celem jest podniesienie kompetencji kluczowych Uczniów i Uczennic w zakresie przedsiębiorczości poprzez współpracę z otoczeniem, w ramach Klubu Przedsiębiorcy odbędą się warsztaty dla Uczniów i Uczennic z udziałem przedsiębiorców, wizyty studyjne w okolicznych firmach, debaty oksfordzkie, wycieczka np. do Centrum Pieniądza w Warszawie.
Jasielski Międzygminny Festiwal Debiutów Naukowych 2018 konkurs projektów opracowanych przez Uczniów i Uczennice podczas zajęć dodatkowych, ocena prezentacji projektów przez komisję ekspercką, przyznanie nagród rzeczowych zwycięskim zespołom projektowym,
Pomoce dydaktyczne zakupione na potrzeby zajęć dodatkowych zestaw pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć dodatkowych z zakresu przedmiotów przyrodniczych, komputery z oprogramowaniem dla Uczniów, Uczennic i Nauczycieli, akcesoria komputerowe dla osób niepełnosprawnych, tablice interaktywne i rzutniki, urządzenia wielofunkcyjne, tablety dla Uczniów i Nauczycieli
Monitorowanie i ewaluacja projektu przeprowadzenie wśród Uczniów i Uczennic – uczestników zajęć dodatkowych - testu „na starcie” Projektu i na jego zakończenie w celu potwierdzenia nabycia kompetencji kluczowych przeprowadzenie wśród uczestników projektu – Uczniów i Uczennic oraz ich Rodziców ankiet oceniających działania projektowe
Dziękujemy za uwagę!