wychowawczo – dydaktyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Advertisements

Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Spektakl dla dzieci „Serce dziecka”. Cele działań Budowanie i umacnianie wizerunku FSD jako godnej zaufania jednostki pożytku publicznego Integracja lokalnej.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY V
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
KAMPANIA GŁOŚNEGO CZYTANIA - ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE - PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W NIERADZIE.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Nadleśnictwo Tomaszów jest najbardziej wysuniętym na południowy wschód nadleśnictwem Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Lublinie. Gospodaruje na.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
{ Prezentacja ważnych wydarzeń oraz osiągnięć dzieci w grupie Biedronek Grudzień 2015 r. Opracowała wychowawczyni Daria Suchomska.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Opiekunka środowiskowa Czas trwania nauki: 1 rok.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Bielska 24 Nadleśnictwo Płock obejmuje zasięgiem terytorialnym ,30 ha, w 18 gminach powiatów płockiego, płońskiego i sierpeckiego województwa mazowieckiego.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
Opracowała: Magdalena Rduch-Grzęda CZYTANIE- NAJLEPSZA DROGA DO SUKCESU.
"BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE"
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Projekt „Lekki tornister”
Aktywny RODZIC.
Kalendarz Chiński.
Program eTwinning Planowanie projektów
„Charlie i fabryka czekolady”
Opracowała: mgr M. Stążka
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego.
NASZE MIASTO, NASZA SZKOŁA
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Podstawa programowa WF założenia
Sześciolatek w obliczu zmian
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
6-LATEK W SZKOLE.
Przedszkole Promujące Zdrowie
Podstawa programowa WF założenia
Zajęcia w świetlicy Magdalena Rojek.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Rodzina jako system, funkcje rodziny w kontekście diagnozy sytuacji dziecka dr J. Matejek.
Sierpień 2009 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
FUN CALENDAR 2004 Mechafix.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Zapis prezentacji:

wychowawczo – dydaktyczne Założenia wychowawczo – dydaktyczne grupa IV Wychowawczynie: mgr Magdalena Małek mgr Małgorzata Stążka Opracowała: M. Stążka 1

WRZESIEŃ 2

Tematy cykliczne: Wspominamy wakacje. Razem jest wesoło. Oto ja. Witamy Panią Jesień.

Założenia programowe: Wdrażanie do słuchania tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat. Formułowanie dłuższych wypowiedzi,stosowanie poprawnie form fleksyjnych odmieniających się części mowy. Podejmowania próby układania zagadek. Dostrzeganie piękna i emocji,jakie niesie muzyka. Poznanie właściwości piasku i wykorzystanie go do działań plastycznych. Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby i zdania na wyrazy.

PAŹDZIERNIK 5

Jesteśmy bezpieczni na drodze. Tematy cykliczne: Album rodzinny. Jesteśmy bezpieczni na drodze. Barwy jesieni. Jesienne zabawy z tatą.

Założenia programowe: Wypowiada się na temat rodziny. Chętnie odgaduje zagadki. Zna członków swojej rodziny. Słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat. Rozpoznaje wybrane znaki drogowe. Wykonuje polecenia nauczyciela. Zna charakterystyczne cechy danej pory roku.

LISTOPAD 8

Mój przyjaciel zwierzak. Tematy cykliczne: Wszyscy mamy mamy. Listopadowe święto. Mój przyjaciel zwierzak. Nadchodzi zimna.

Założenia programowe: Potrafi współdziałać podczas zabawy. Reguluje prawidłowo oddech i stosuje pauzy. Umie opowiadać o swoich odczuciach i wrażeniach. Wie, że nie należy chwalić się bogactwem i nie wolno dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudnych warunkach. Wykazuje płynność i dokładność ruchu ręki w trakcie wykonywanych ćwiczeń grafomotorycznych.

GRUDZIEŃ 11

Tematy cykliczne: Czy zwierzęta lubią zimę? Gramy w teatrze. Niebawem święta! Poznajemy zwyczaje bożonarodzeniowe.

Założenia programowe: Na stałe naturalnie występujące następstwa czasu: dni i nocy, dni tygodnia i miesięcy w roku, pór roku. Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne występujące w różnych porach roku. Rozumie znaczenie określeń dotyczących pogody i zjawisk atmosferycznych. Zapisuje za pomocą umownych znaków zaobserwowaną pogodę.

STYCZEŃ 14

W galerii sztuki z babcią i dziadkiem. Tematy cykliczne: Ulubione dobranocki. Bale w karnawale. W galerii sztuki z babcią i dziadkiem. Domy ludzi i zwierząt.

Założenia programowe: Posługuje się mową powiązaną, kontekstową. Umie wysłuchać rytm i odtworzyć go w formie graficznej. Dostrzega rytmiczny układ i potrafi go kontynuować. Umie rysować szlaczki i wzory literopodobne według wzoru w szerokiej liniaturze. Dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów.

LUTY 17

Poznajemy różne zawody. Tematy cykliczne: Śmiech to zdrowie. Koty i kociaki. Sporty zimowe. Poznajemy różne zawody.

Założenia programowe: Potrafi organizować zabawy i współdziałać z rówieśnikami. Akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich; odróżnia fazę wdechu i wydechu podczas oddychania. Odczytuje znaki graficzne w postaci zapisu literowego (globalnie – imiona dzieci). Zna drukowaną małą i wielką literę c, C i potrafi rozpoznać ją wśród innych liter.

MARZEC 20

Słońce coraz mocniej świeci. Tematy cykliczne: W muzeum. W filharmonii. Słońce coraz mocniej świeci. Podaj łapę.

Założenia programowe: Zna obraz graficzny liczby 9 i prawidłowo go odwzorowuje. Zna drukowaną małą i wielką literę n, N i potrafi rozpoznać ją wśród innych liter. Odwzorowuje prawidłowo kształt litery za pomocą dostępnych materiałów. Podejmuje próby pisania litery po śladzie. Zna drukowaną małą i wielką literę b, B i potrafi rozpoznać ją wśród innych liter.

KWIECIEŃ 23

Tematy cykliczne: Wesoła Wielkanoc. Dbamy o zdrowie. Zegary i zegarki. Na ratunek Ziemi.

Założenia programowe: Zna tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi. Odczytuje znane wyrazy w powiązaniu z przedmiotami lub obrazkiem. Układa krótkie zdania. Potrafi rozpoznać kod i zgodnie z nim pokolorować obrazek. Słucha tekstów literackich i wypowiada się chętnie na ich temat.

MAJ 26

Tematy cykliczne: Wyprawa w kosmos. Majowe święta. Przyjęcie dla mamy i taty. Wszystkie dzieci są równe.

Założenia programowe: Dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach. Omawia ilustracje. Słucha tekstu literackiego i wypowiada się chętnie na jego temat. Uczestniczy w rozmowach. Akceptuje odmienność dzieci z innych krajów.

CZERWIEC 29

Tematy cykliczne: Co w trawie piszczy? Wakacyjne przestrogi. Do szkoły, gotowi, start!

Założenia programowe: Słucha tekstu literackiego i wypowiada się chętnie na jego temat. Nazywa swoje stany uczuciowe. Rozumie, że działalność człowieka może mieć negatywny wpływ na środowisko naturalne. Potrafi właściwie zachować się w lesie i parku wie, w jaki sposób człowiek chroni przyrodę.