CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kompetencje kluczowe jako cel edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Indywidualne plany rozwoju edukacji uczniów.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Kształtowanie kompetencji kluczowych w procesie dydaktycznym
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Zadania szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
„Szkolne Centrum Nauki”
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
niewiele poniżej 40 % – wykształcenia średniego drugiego stopnia,
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
Uniwersalizm i wielowymiarowość kompetencji kluczowych w kontekście edukacji dr Anna Szymczak, prof. nadzw.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Europejskie Kompetencje Kluczowe
Program wsparcia placówek oświatowych z województwa podkarpackiego
Zapis prezentacji:

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Kompetencje TAK, Stereotypy NIE – Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 - 2013 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Wartość całkowita projektu: 1 057 495 PLN W tym: Europejski Fundusz Społeczny: 922 664,39 PLN Budżet Powiatu Mikołowskiego: 134 830,61 PLN CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Okres realizacji projektu: 1 sierpień 2010 r. – 31 lipiec 2012 r. Realizator: Powiat Mikołowski Obszar realizacji: Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Łaziskach Górnych CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Cel główny projektu: Kompleksowe rozszerzenie oferty edukacyjnej i podniesienie jakości usług oświatowych świadczonych przez szkoły prowadzące kształcenie zawodowe, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. wyrównanie szans edukacyjnych oraz dysproporcji w trakcie procesu kształcenie 600 uczniów (240 kobiet i 360 mężczyzn) szkół zawodowych i technicznych poprzez udział w zajęciach ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych; 2. wyrównanie dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia poprzez udzielenie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniom (180 osób) i uczennicom (120 osób); 3. podniesienie kwalifikacji zawodowych 600 uczniów szkół zawodowych i technicznych jako przyszłych absolwentów odpowiednio przygotowanych do potrzeb lokalnego rynku pracy i wzmacnianie ich zdolności do zatrudnienia poprzez udział w zajęciach z zakresu doradztwa zawodowego; 4. wzrost poziomu świadomości 600 uczniów, 90 nauczycieli i pracodawców na temat istniejących stereotypów dotyczących płci w odniesieniu do zawodów poprzez udział w warsztatach „Stereotypy nie są trendy” i konferencji końcowej; 5. wzrost samodzielności i wiary w przyszłą pozycję na rynku pracy wśród uczennic poprzez udział warsztatach z przedsiębiorczości. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Program Rozwoju składa się z 4 modułów: 1. Warsztaty pt. „Stereotypy nie są trendy”, które mają uświadomić zakorzenienie stereotypów w świadomości oraz wykształcić podejście do zawodów, w których liczą się posiadane kwalifikacje, a nie płeć pracownika. 2. Zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego, niemieckiego, matematyki, przedsiębiorczości. 3.Program przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, indywidualne doradztwo pedagogiczne. 4.Program indywidualnego doradztwa zawodowego. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Co to są kompetencje kluczowe? Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej zdefiniowały katalog 8 kompetencji kluczowych, które są potrzebne każdemu człowiekowi do samorealizacji i rozwoju osobistego, do bycia aktywnym obywatelem oraz do pełnej integracji społecznej i zatrudnienia. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Należą do nich: 1. porozumiewanie się w języku ojczystym; 2. porozumiewanie się w językach obcych; 3. kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; 4. kompetencje informatyczne; 5. umiejętność uczenia się; 6. kompetencje społeczne i obywatelskie; 7. inicjatywność i przedsiębiorczość; 8. świadomość i ekspresja kulturalna. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA W projekcie kładziemy szczególny nacisk na: 2. porozumiewanie się w językach obcych; 3. kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; 4. kompetencje informatyczne; 6. kompetencje społeczne i obywatelskie; 7. inicjatywność i przedsiębiorczość; CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Porozumiewanie się w językach obcych Ten rodzaj kompetencji wymaga znajomości słownictwa i gramatyki funkcjonalnej danego języka obcego, przy czym ważny jest też aspekt kulturowy związany z danym językiem. Niezbędne umiejętności w zakresie komunikacji językowej obejmują rozumienie komunikatów słownych, prowadzenie dialogów oraz czytania, rozumienia i pisania tekstów. Powinniśmy także być w stanie właściwie korzystać z pomocy oraz uczyć się języków w nieformalny sposób w ramach uczenia się przez całe życie, wykazując naturalne zainteresowanie i ciekawość w poznawaniu języków obcych. !!! Znajomość języka obcego umożliwi uczniom i uczennicom podjęcie pracy w zlokalizowanych na Śląsku przedsiębiorstwach międzynarodowych. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne umożliwiają rozwiązywanie problemów wynikających z codziennych sytuacji. Kompetencja obejmuje także umiejętność stosowania zasad i procesów matematycznych oraz rozumowania w matematyczny sposób. Kompetencje naukowo-techniczne odnoszą się do zdolności wykorzystywania wiedzy do wyjaśniania świata przyrody, formułowania pytań i wyciągania wniosków. Obejmują także rozumienie zmian powodowanych przez działalność ludzką oraz ponoszenie odpowiedzialności za te zmiany przez poszczególnych obywateli. Ponadto obie te kompetencje umożliwiają rozumienie korzyści oraz zagrożeń wynikających z zastosowań naukowych oraz techniki. !!! Wiedza z zakresu matematyki ułatwi zaś start na wyższych uczelniach technicznych. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Kompetencje informatyczne Konieczne umiejętności obejmują zdolność poszukiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji oraz do ich wykorzystywania w krytyczny i systematyczny sposób. Ważne są więc umiejętności wykorzystywania narzędzi do tworzenia, prezentowania i rozumienia złożonych informacji, a także zdolność docierania do usług oferowanych w Internecie, wyszukiwania i korzystania z nich. Kompetencje informatyczne wymagają solidnego rozumienia i znajomości znaczenia technologii informatycznych w życiu osobistym i społecznym, a także w pracy. Ważnym aspektem jest również rozumienie potencjalnych zagrożeń związanych z Internetem, dlatego korzystanie z technologii społeczeństwa informacyjnego wymaga krytycznej postawy wobec interaktywnych mediów. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA W projekcie przeprowadzimy kurs „Europejskie komputerowe prawo jazdy” (ECDL) – certyfikat ECDL jest uznawanym w całej Europie potwierdzeniem umiejętności komputerowych. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Kompetencje społeczne obejmują zdolność do porozumiewania się w różnych środowiskach społecznych oraz do wykazywania się tolerancją w rozumieniu różnych punktów widzenia. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA W projekcie przeprowadzimy warsztaty „Stereotypy nie są trendy” 2-dniowe 2.5-godzinne warsztaty dla uczniów i nauczycieli prowadzone przez doświadczonego trenera, które mają na celu wyeliminować ewentualną przemoc słowną, ułatwić szczere formułowanie poglądów. Warsztaty uświadomią uczestnikom (zarówno uczniowie, uczennice, jak i nauczyciele zakorzenienie stereotypów w ich świadomości oraz wykształcą podejście do zawodów, w których liczą się posiadane kwalifikacje, a nie płeć pracownika CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Inicjatywność i przedsiębiorczość Te dwa pojęcia oznaczają zdolność osoby do wcielania pomysłów w czyn, w tym do planowania przedsięwzięć i doprowadzania ich do zamierzonego celu. Te kompetencje są szczególnie potrzebne osobom, które planują różne przedsięwzięcia o charakterze społecznym lub handlowym. Osoby te muszą być świadome zagadnień etycznych związanych z przedsiębiorstwami, znać zasady działania gospodarki, w tym zagadnienia stanowiące kontekst pracy i dotyczące życia ludzi. Konieczna jest także umiejętność oceny własnych mocnych i słabych stron oraz oceny ryzyka związanego z danym przedsięwzięciem. !!! Zajęcia z przedsiębiorczości będą skierowane głównie do uczennic CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA KOMPETENCJE KLUCZOWE POMOGĄ CI PODJĄĆ PRZYSZŁOŚCIOWĄ PRACĘ Zgodnie z prognozami z Międzyresortowego Zespołu Prognozowania Popytu na Pracę do najbardziej przyszłościowych zawodów na świecie należą przede wszystkim zawody związane informatyką, technologią informacyjną, ochroną środowiska. Prognozowany jest wzrost zatrudnienia w działalności technicznej. Potwierdzają to dane Powiatowego Urzędu Pracy w Mikołowie, z których wynika, że najwięcej ofert pracy dot. zawodów technicznych. CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.