POROZUMIENIE O WSPÓŁPRACY między: Województwem Warmińsko- Mazurskim, Powiatami: Elbląskim, Iławskim, Ostródzkim, Miastem Elblągiem dotyczące rozwoju i promocji Krainy Kanału Elbląskiego z 17 stycznia 2017 roku Rozwijanie i promocja turystyki KRAINY KANAŁU ELBLĄSKIEGO - zadanie jest realizowane w ramach POROZUMIENIA O WSPÓŁPRACY z 17 stycznia 2017 roku między Województwem Warmińsko-Mazurskim, Powiatem Elbląskim, Powiatem Iławskim, Powiatem Ostródzkim i Miastem Elblągiem. Projekt „Koncepcja budowy i upowszechniania sieciowych marek turystycznych Krainy Kanału Elbląskiego i ich komercjalizowania jest realizowany przez Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski Lokalna Grupa Działania w Elblągu z dofinansowaniem POWIATU OSTRÓDZKIEGO 1
Dlaczego LGD jest koordynatorem marki KKE? Jest trójsektorowym partnerstwem: 16 sektor publiczny, 13 sektor społeczny 28 sektor gospodarczy, 56 mieszkańcy Jest operatorem dotacji (inwestowanie): 20 mln zł w latach 2006-2015 13 mln zł w latach 2016-2023 Realizuje projekty własne: Ekomuzeum Krainy Kanału Elbląskiego Wsie tematyczne Krainy Kanału Elbląskiego
Dlaczego LGD jest koordynatorem marki KKE? Działa na podobnym obszarze co KKE Działa 11 lat i ma doświadczenie w: kształceniu liderów wiejskich: 127 szkoleń 6.393 osobodni 60 spotkań animacyjnych 856 osobodni 23 wizyty studyjne 682 osobodni znakowaniu obszaru: 582,5 km tras rowerowych 121 km tras kajakowych 400 atrakcji turystycznych 36 km Szlaku Pocztyliona
Dlaczego LGD jest koordynatorem marki KKE? informowania i promocji obszaru: 22 zwarte publikacje 18 wzorów widokówek 13 ofert produktów turystycznych 11 AM, 12 questów, 3 edycje map 3 strony WWW, 2 Fanpage 51 imprez promocyjnych: festynów, rajdów, spływów, maratonów, pikników, wystaw, targów 30 lokalnych, 10 regionalnych, 7 krajowych, 4 międzynarodowe
Dlaczego LGD jest koordynatorem marki KKE? Ma zarys planu i widzi taką potrzebę Jest skłonna do kompromisu i współpracy Jest sprawiedliwa i budzi zaufanie Jest ochotnikiem, bo nie wolno marnować szansy
Cel główny POROZUMIENIA: Rozwój i promocja turystyki Krainy Kanału Elbląskiego Koncepcja budowy i upowszechniania sieciowych marek turystycznych Krainy Kanału Elbląskiego i ich komercjalizowania Rada Programowo-Naukowa Szlaku Kanału Elbląskiego Informowanie o obszarze: WWW, FB, YouTube Cele szczegółowe i zadania:
Cele szczegółowe i zadania: Nowe trasy turystyczne, DOR oznakowanie 4 filmy serii - Tajemnice Kanału Elbląskiego Szkolenie przewodników Krainy Kanału Elbląskiego Ekomuzeum Krainy Kanału Elbląskiego Wsie tematyczne Krainy Kanału Elbląskiego Znakowanie tras rowerowych i kajakowych Oznakowanie obszaru …………………………………… ?
Elbląg, I debata 11 maja 2017 roku „Koncepcja budowy i upowszechniania sieciowych marek turystycznych Krainy Kanału Elbląskiego i ich komercjalizowania” Elbląg, I debata 11 maja 2017 roku Rozwijanie i promocja turystyki KRAINY KANAŁU ELBLĄSKIEGO - zadanie jest realizowane w ramach POROZUMIENIA O WSPÓŁPRACY z 17 stycznia 2017 roku między Województwem Warmińsko-Mazurskim, Powiatem Elbląskim, Powiatem Iławskim, Powiatem Ostródzkim i Miastem Elblągiem. Projekt „Koncepcja budowy i upowszechniania sieciowych marek turystycznych Krainy Kanału Elbląskiego i ich komercjalizowania jest realizowany przez Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski Lokalna Grupa Działania w Elblągu z dofinansowaniem POWIATU OSTRÓDZKIEGO 8
PLANOWANE ZADANIA: ANALIZY – 1 maja 2017 – 30 października 2017 Strategia Rozwoju Turystyki Województwa Warmińsko-Mazurskiego do roku 2025 Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Wiejskich Kanału Elbląskiego na l. 2016-2023 Program Rozwoju Turystyki w Obszarze Kanału Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego – nowa perspektywa 2014-2020 Raport z badania potencjału turystyczno- kulturowego Szlaku Kanału Elbląskiego Rozwój funkcji turystycznej KKE oraz KWJM – analiza porównawcza
PLANOWANE ZADANIA: I DEBATA I WARSZTATY – 11 maja 2017 r. WYKŁADY I DYSKUSJA: Szlak kulturowy Kanału Elbląskiego Produkty turystyczne i ich pakietowanie Rola i zadania Rady Programowo-Naukowej KKE PREZENTACJE: Rezultaty zintegrowanego systemu promocji Koncepcja przebudowy tras rowerowych WARSZTATY: Analizy SWOT/TOWS, misji i wizji, zadań
PLANOWANE ZADANIA: II DEBATA I WARSZTATY – 21.06.2017 r. WYKŁADY I DYSKUSJA: Marketing terytorialny Turystyczne marki terytorialne Współpraca w turystyce PREZENTACJE: Koncepcja przebudowy tras turystycznych WARSZTATY: Analiza problemów i celów, zadań realizacji
PLANOWANE ZADANIA: III DEBATA I WARSZTATY – ... 09.2017 r. WYKŁADY I DYSKUSJA: Produktu turystyczne Pakietowanie produktów turystycznych Sprzedaż produktów turystycznych PREZENTACJE: Dokument końcowy Koncepcji budowy i upowszechniania sieciowych marek turystycznych Krainy Kanału Elbląskiego WARSZTATY: Wypracowanie zadań do realizacji
PLANOWANE ZADANIA: OPRACOWANIE KONCEPCJI – .. 10.2017 r. Diagnoza i analiza SWOT/TOWS Analiza problemów i celów Zadania do wykonania Tabele danych UPOWSZECHNIENIE KONCEPCJI – .. 10.2017 r.
UCZESTNICY I DEBATY I WARSZTATÓW: Przedstawiciele nauki: Prof. dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Millenium Gniezno Biuro turystyczne, przewodnik, pilot wycieczek Prof. dr hab. Janusz Hochleitner Uniwersytet Warmińsko-Mazurski Olsztyn Zastępca Dyrektora Muzeum Zamkowego w Malborku dr Tomasz Gliniecki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu
UCZESTNICY I DEBATY I WARSZTATÓW: 20 przedstawicieli JSFP i jednostek org. Adam Jocz Departament Promocji i Kultury Anna Jaroszuk Z-ca Dyrektora Departamentu Turystyki UM Justyna Rozenbajgier Nadzór Wodny Buczyniec RZGW Gabriela Effenberg Starostwo Powiatowe w Elblągu Joanna Babecka Starostwo Powiatowe w Iławie Henryk Kropidłowski Starostwo Powiatowe w Ostródzie Marcin Krajewski Wójt Gminy Małdyty, przedstawiciele gmin
UCZESTNICY I DEBATY I WARSZTATÓW: 21 przedstawicieli branży turystycznej: Operatorzy jednostek pływających Gestorzy bazy hotelowo–gastronomicznej, gospodarstw agroturystycznych, wsi tematycznych Przewodnicy, piloci wycieczek turystycznych Potencjalni inwestorzy – beneficjenci dotacji
UCZESTNICY I DEBATY I WARSZTATÓW: 8 przedstawicieli organizacji turystycznych Leszek Marcinkowski – Prezes PTTK Elbląg Kamil Zimnicki – Wiceprezes PTTK Elbląg ………… – Zachodniomazurska Organizacja Turystyczna Krzysztof Truszczyński - PTTK Iława Zofia Stankiewicz – Izba Rolnicza w Olsztynie 6 pracowników + 11 członków - Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski Lokalna Grupa Działania
UCZESTNICY I DEBATY I WARSZTATÓW: 1 przedstawiciel mediów: PORTEL.PL
PROWADZĄCY I DEBATĘ I WARSZTATY: OTWARCIE DEBATY Adam Jocz - Dyrektor Departamentu Promocji i Kultury URZĘDU MIEJSKIEGO w Elblągu 19
Prof. dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt PROWADZĄCY I DEBATĘ I WARSZTATY: WYKŁADY: 1) Koncepcja tworzenia Szlaku Kulturowego KE 2) Produkty turystyczne i ich pakietowanie w KKE 3) Zadania Rady Programowo-Naukowej Szlaku KE Prof. dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt 20
BIOGRAM (2017) Armin M. v. Rohrscheidt: Doktor habilitowany nauk o zarządzaniu dr filozofii, dr teologii, dr nauk o kulturze Profesor zarządzania na Wydziale Nauk Społecznych Gnieźnieńskiej Szkoły Wyższej Milenium w Gnieźnie Wykładowca turystyki kulturowej
BIOGRAM (2017) Armin Mikos von Rohrscheidt: Autor pierwszej polskiej książkowej monografii turystyki kulturowej (2008) Autor pierwszej naukowej monografii szlaków kulturowych, 4 innych książek i ponad 70 innych publikacji naukowych w tym zakresie Redaktor naukowy pierwszej w Polsce turystyczno - kulturowej monografii miasta (Poznań, 2011)
Twórca i redaktor naczelny czasopisma naukowego „Turystyka Kulturowa” BIOGRAM (2017) Armin Mikos von Rohrscheidt: Twórca i redaktor naczelny czasopisma naukowego „Turystyka Kulturowa” Konsultant europejskich projektów turystyki militarnej Współwłaściciel biura „KulTour.pl”, pilot wycieczek i przewodnik turystyczny, organizator wypraw kulturowych
BIOGRAM (2017) Armin Mikos von Rohrscheidt: Wykładowca szkoleń przewodników i pilotów wycieczek, teoretyk i metodyk interpretacji dziedzictwa, autor pierwszej jego polskiej monografii (2014) Inicjator i lider projektów badawczych turystyki kulturowej, autor koncepcji analizy potencjału oraz przebudowy szlaków kulturowych Autor kilku projektów regionalnych oraz licznych tekstów popularyzujących turystykę kulturową
zarządzania turystyką kulturową szlaków kulturowych BIOGRAM (2017) Armin Mikos von Rohrscheidt: Specjalizacja naukowa badania w zakresie: zarządzania turystyką kulturową szlaków kulturowych turystyki miejskiej turystyki militarnej interpretacji dziedzictwa
PROWADZĄCY I DEBATĘ I WARSZTATY: PREZENTACJE: 1) Zintegrowany system promocji turystycznej KE Henryk Kropidłowski – Naczelnik Wydziału Promocji w Starostwie Powiatowym w Ostródzie Anna Jaroszuk – Zastępca Dyrektora Departamentu Turystyki UM WW-M 2) Koncepcja przebudowy tras rowerowych KE Krzysztof Mieczkowski – Członek Komisji Turystyki Kolarskiej Zarządu Głównego PTTK w Warszawie 26
PROWADZĄCY I DEBATĘ I WARSZTATY: 1) Analiza SWOT - ranking 2) Analiza TOWS 3) Analiza problemów i celów - ranking 4) Wypracowanie misji i wizji, zadań Pracownicy Biura LGD – Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski Lokalna Grupa Działania Gabriela Effenberg – Naczelnik Wydziału Promocji Powiatu, Edukacji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Elblągu 27
PORZĄDEK I DEBATY I WARSZTATÓW: Adam Jocz – OTWARCIE konferencji Stanisława Pańczuk, Gabriela Effenberg – WARSZTATY analiza SWOT - ranking Henryk Kropidłowski, Anna Jaroszuk - PREZENTACJA: rezultaty zintegrowanego systemu promocji turystycznej Krainy Kanału Elbląskiego 2009-2016
PORZĄDEK I DEBATY I WARSZTATÓW: Prof. dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt WYKŁAD i DYSKUSJA: Koncepcja tworzenia Szlaku Kulturowego Kanału Elbląskiego V. Krzysztof Mieczkowski PREZENTACJA: Koncepcja przebudowy tras rowerowych Krainy Kanału Elbląskiego VI. Prof. dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt WYKŁAD i DYSKUSJA: Produkty turystyczne i ich pakietowanie w KKE
PORZĄDEK I DEBATY I WARSZTATÓW: VII. Prof. dr hab. Armin Mikos v. Rohrscheidt WYKŁAD i DYSKUSJA: Zadania Rady Programowo- Naukowej Szlaku Kanału Elbląskiego VIII. Pracownicy KE LGD, Gabriela Effenberg WARSZTATY: Analiza TOWS Wypracowanie misji i wizji Problemy i cele - ranking Propozycje zdań do realizacji