Programy nauczania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
NAJWAŻNIEJSZA ZMIANA W USTAWIE O SYSTEMIE OŚWIATY DOTYCZĄCA ROKU SZKOLNEGO 2016/2017  5 – latek (ur r.) ma prawo do korzystania z wychowania przedszkolnego.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
USTAWA z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego. (Dz. U. z dnia 12 lutego 1999 r.) Art. 1.1.Przepisy ustawy z dnia 7.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM. USTAWA z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U r., poz. 35)
Opracowanie (fragmenty) Maria Kaczmarek
Narady z dyrektorami szkół/placówek 28 – 30 sierpnia 2017 r.
Akty prawne opublikowane
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
Kuratorium Oświaty w Opolu.
Nowy rok szkolny – nowe przepisy w zakresie organizacji roku szkolnego
RODN „WOM” w Katowicach 2017 dr Tomasz Grad

Sześciolatek idzie do szkoły
Kształcenie zawodowe (zmiany w prawie oświatowym)
NOWELIZACJA USTAWY O SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
AKTY PRAWNE ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. -
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
Dokumentacja przebiegu nauczania
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Ocenianie po zmianie – czyli nowe, niełatwe wyzwanie!
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Kuratorium Oświaty w Katowicach
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
RODN „WOM” w Katowicach 2017 dr Tomasz Grad
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Arkusze organizacji pracy szkoły
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
AGH: Sprawy pracownicze
Zmiany w systemie szkolnym a doradztwo zawodowe
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
ORGANY SZKOŁY Kompetencje (uprawnienia - zakres działania), zadania
Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji
„Sześciolatek w szkole”
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kierunek 3. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Elżbieta Bukowiecka-Górny.
Zapis prezentacji:

Programy nauczania

art. 3 pkt. 13b ustawy o systemie oświaty Programy nauczania art. 3 pkt. 13b ustawy o systemie oświaty Niezmieniona definicja programu – opis sposobu realizacji celów wychowania lub kształcenia oraz treści nauczania ustalonych odpowiednio w podstawie programowej wychowania przedszkolnego lub podstawie programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego lub opis sposobu realizacji celów kształcenia oraz treści nauczania zajęć edukacyjnych, dla których nie została ustalona podstawa programowa kształcenia ogólnego, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania, o którym mowa w art. 22a ust. 7 ustawy o systemie oświaty.

Art. 22a ustawy o systemie oświaty (ze zm. wprowadzonymi art Art. 22a ustawy o systemie oświaty (ze zm. wprowadzonymi art. 15 ustawy przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe) Program wychowania przedszkolnego lub program nauczania do danych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego na dany etap edukacyjny przedstawia dyrektorowi nauczyciel lub zespół nauczycieli; W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe nauczyciel lub zespół nauczycieli prowadzących kształcenie zawodowe w danym zawodzie przedstawia dyrektorowi program nauczania do danego zawodu; programy mogą obejmować treści nauczania wykraczające poza zakres treści nauczania ustalonych dla danych zajęć edukacyjnych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub treści nauczania ustalonych w formie efektów kształcenia dla danego zawodu w podstawie programowej kształcenia w zawodach; Programy powinny być dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów, dla których są przeznaczone;

Dyrektor po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, dopuszcza w danym przedszkolu, oddziale przedszkolnym, innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole przedstawiony przez nauczyciela lub zespół nauczycieli odpowiednio program wychowania przedszkolnego lub programy nauczania; dopuszczone do użytku w danym przedszkolu, oddziale przedszkolnym, innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole programy wychowania przedszkolnego lub programy nauczania stanowią odpowiednio zestaw programów wychowania przedszkolnego lub szkolny zestaw programów nauczania.

Dyrektor przedszkola lub szkoły jest odpowiedzialny za uwzględnienie w zestawie programów wychowania przedszkolnego i szkolnym zestawie programów nauczania całości odpowiednio podstawy programowej wychowania przedszkolnego lub podstawy programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla danego etapu edukacyjnego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – także całości podstawy kształcenia w zawodach, w których kształci szkoła.

Programy nauczania z zakresu kształcenia ogólnego Art. 293 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe W latach szkolnych 2017/2018 – 2020/2021 nauczyciel lub zespół nauczycieli przedstawia dyrektorowi szkoły podstawowej program nauczania do danych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego dla klas VII i VIII. Przepisy art. 22a ust. 4-8 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą stosuje się odpowiednio.

Doradztwo zawodowe Art. 292 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe W roku szkolnym 2017/2018 zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy – Prawo oświatowe, są realizowane w oparciu o program przygotowany przez nauczyciela realizującego te zajęcia i dopuszczony do użytku przez dyrektora szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Program zawiera treści dotyczące informacji o zawodach, kwalifikacjach i stanowiskach pracy oraz możliwościach uzyskania kwalifikacji zgodnych z potrzebami rynku pracy i predyspozycjami zawodowymi Od 1.09.2018 r. rozporządzenie określi treści programowe, warunki i sposób realizacji i organizacji doradztwa zawodowego (art. 47 ust 1 pkt. 4 ustawy - Prawo oświatowe – wchodzi w życie z dniem 1 września 2018 r. )