Wprowadzenie do segmentacji rynku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pozyskiwanie dotacji unijnych na systemy ERP
Advertisements

Termodynamika systemów ekonomicznych
Cel lekcji: poznanie istoty kredytu konsumenckiego i różnic między kredytem inwestycyjnym, a kredytem konsumenckim. Oczekiwane osiągnięcia ucznia: wyjaśni.
FUNDUSZE POWIERNICZE I INWESTYCYJNE
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
KRAJOWY ZWIĄZEK BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH
Rynek finansowy Konspekt nr 5
Kredyt mieszkaniowy w trudnych czasach - Iwona Witek
Podstawy inwestowania?
Finanse przedsiębiorstwa (8)
Katedra Marketingu Usług
Funkcjonowanie funduszy Venture Capital i ich znaczenie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Zarządzanie projektami
Kredyt - jest pożyczką pieniężną zaciągniętą w banku na określony cel i czas oraz za określony procent. Udzielanie kredytów przez banki jest jednym z.
Autor: Klaudia Pieniądz kl.IIb
rachunkowość zajęcia nr 3
Planowanie i realizacja inwestycji z elementami zarządzania
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Gra symulacyjna GraD.
Pieniądz w gospodarce: banki , rachunki i kredyty
Realizacja programu pilotażowego Wsparcie inżynierii finansowej na rzecz rozwoju ekonomii społecznej Działanie 1.4 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Współpraca banków z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) Wybrane przykłady współpracy banków z administracją publiczną
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Finansowanie inwestycji przez Beskidzki Bank Spółdzielczy maj 2010.
Bank Ochrony Środowiska S. A
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
JAK ZAINWESTOWAĆ PIENIĄDZE BOGATEJ CIOCI?
Klasyfikacja usług hotelarskich
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Inwestując rozsądnie – pomnażasz swoje oszczędności.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Kluczowe czynniki sukcesu
Plan zajęć: Czynniki kształtujące wartość firmy Podstawowe pojęcia
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń i funduszy emerytalnych
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczno – finansowa Zajęcia 1 – Wprowadzenie.
Akademia Oszczędzania Oszczędności i Inwestycje
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Społeczeństwo i hierarchia społeczna
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Giełda. Jak dobrze inwestować?
Wykład 3.  Działalność lokacyjna związana jest z nabywaniem aktywów, z którymi Z.U. wiąże oczekiwania osiągnięcia korzyści ekonomicznych.  W działalności.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Giełda Papierów Wartościowych i jej mechanizmy
Rynek światowy i globalny system gospodarczy
Oczekiwania. Wzrostu stanów lokat a vista ogółem spodziewa się 44 proc. placówek (spadek o 3 pkt. w stosunku do wyniku z marca), spadek przewiduje 12 proc.
Formy inwestowania.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Inwestowanie może być zdefiniowane, jako pewnego rodzaju wyrzeczenie się bieżącej konsumpcji dla osiągnięcia przyszłej, niepewnej korzyści. I.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Szacowanie wartości rynkowej nieruchomości: podejście porównawcze
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
Segmentacja rynku.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Firmy globalne.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
FINANSE I INWESTYCJE Katedra Inwestycji i Nieruchomości
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
EFEKT SPECJALNOŚCI Możliwość ubiegania się o państwowe uprawnienia w zakresie szacowania nieruchomości.
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie do segmentacji rynku Segmentacja i jej kryteria

Segmentacja rynków „…wyodrębnianie części rynku, które można uznać za względnie jednorodne (podobne) ze względu na kilka ważnych cech, takich jak na przykład: preferencje i cechy nabywców (wiek, rasa, płeć, dochód, narodowość), lokalizacja, uwarunkowania prawne, istniejące sieci dystrybucji i inne.” A.Koźmiński; D.Jemielniak, „Zarządzanie od podstaw” Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, 2008

Kryteria segmentacji Geograficzne Demograficzne Społeczno-ekonomiczne Psychologiczne Behawioralne A.Koźmiński; D.Jemielniak, „Zarządzanie od podstaw” Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, 2008

Segmentacja rynku bankowego Klienci masowi – osoby, których zarobki są zbliżone do średniej krajowej. Zazwyczaj zgłaszają zapotrzebowanie na pożyczkę oraz kartę kredytową. Klienci dobrze zarabiający – osoby o wysokich dochodach. Często ludzie stosunkowo młodzi, którzy potrzebują kredytu hipotecznego na zakup swojej pierwszej nieruchomości. Nie dysponują środkami własnymi, które pozwoliłyby im sfinansować tę inwestycję. Zdjęcie- http://www.producthero.pl/podstawy-segmentacji-rynku-dla-product-managera/

Segmentacja rynku bankowego Klienci zamożni – osoby, które zdążyły już zgromadzić spory kapitał. Nie potrzebują dodatkowego kapitału, lecz szukają pomocy w jego zainwestowaniu w różne instrumenty finansowe (akcje, obligacje, fundusze inwestycyjne). Przedsiębiorstwa - podmioty, które poszukują korzystnych warunków prowadzenia rachunku oraz możliwości dostarczenia dodatkowego kapitału w krótkim czasie. Zdjęcie- http://www.producthero.pl/podstawy-segmentacji-rynku-dla-product-managera/

Segmentacja globalnego rynku hotelarskiego na przykładzie sieci Accor Luksusowy - Sofitel Średni standard - Novotel Ekonomiczny - Ibis Price sensitive – Formule 1 „Zarządzanie od podstaw” A.Koźmiński; D.Jemielniak, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, 2008 Poszczególne marki różnią się od siebie ceną oraz poziomem wykończenia i obsługi. Oznacza to, że głównym kryterium podziału konsumentów na segmenty jest ich potencjał finansowy i wymagania dotyczące wyposażenia.

Dlaczego powinniśmy dokonać segmentacji rynku hotelarskiego Pekunii? Czas na burzę mózgów! http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AGot-an-idea.png