COMSTRAT Symulacyjna Gra Decyzyjna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Advertisements

Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Plan wykładów z mikroekonomii
Analiza ryzyka projektu
Badania operacyjne. Wykład 1
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
NewConnect Growth Indicator (NCGIndicator) Wskaźnik koniunktury spółek z rynku NewConnect Zespół pod kierunkiem Prof. dr hab. Marii Sierpińskiej Wyższa.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
dr inż. Arkadiusz Borowiec Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa
Dr inż. Sebastian Saniuk
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Planowanie i realizacja inwestycji z elementami zarządzania
NOWY SYMULATOR! Rozbudowany zakres decyzyjny ! The Worlds Largest Strategy and Management Competition.
Gra symulacyjna GraD.
Rynek usług medycznych
Metoda projektu edukacyjnego
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Sporządzanie biznesplanu
Metodyki zarządzania projektami
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Kluczowe czynniki sukcesu
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Analiza ekonomiczno – finansowa Zajęcia 1 – Wprowadzenie.
Strategia przedsiębiorstwa
Forma zaliczenia, sytuacja wyjściowa, zasady planowania
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
MS Excel - wspomaganie decyzji
Economic Imperializm II...czyli jak szorstki urok ekonomii podbija serca kolejnych dziedzin nauki Na podstawie tekstu Edward’a P. Lazear’a Dorota Sławińska.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Proste strategiczne gry decyzyjne 1.Inwestor dysponuje opcją na zasadzie wyłączności, chronionej patentem licencją, itp.; model jednookresowy – decyzja.
System ocen pracowników
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Ewaluator Podsumowanie. 2 Ewaluator  Prezentacja projektów - wymiana informacji o projektach uczestników  Przypomnienie schematu – EWA / WKB / BP 
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Prezentacja biznesplanu
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
MARKETING INTERNETOWY
Prezentacja biznesplanu
Raport po ocenie 360° - fragment
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

COMSTRAT Symulacyjna Gra Decyzyjna ComStrat to symulacyjna gra decyzyjna przeznaczona do przeprowadzania seansów szkoleniowych na studiach ekonomicznych jako trening umiejętności decyzyjnych przyszłych przedsiębiorców i kadry menedżerskiej. Jak każda gra symulacyjna, tak i ComStrat jest tylko przybliżeniem rzeczywistości. Gra ilustruje w ogólny i uproszczony sposób pewne zagadnienia wspólne dla wielu dziedzin biznesu, również czas został skondensowany – efekty podjętych decyzji są odczuwalne znacznie wcześniej niż byłoby to możliwe w rzeczywistości.

COMSTRAT Symulacyjna Gra Decyzyjna Uczestnicy gry mają możliwość sprawdzić, jaki skutek odnoszą podejmowane przez nich decyzje, jak w oparciu o nie funkcjonuje ich firma nie ponosząc ryzyka konsekwencji. Jest to doskonała okazja do sprawdzenia swoich umiejętności i stopnia przygotowania do prowadzenia własnej działalności w ramach gospodarki rynkowej. Dzięki grze można praktycznie spojrzeć na: zależności pomiędzy popytem a podażą, wpływ konkurencji na przedsiębiorczość, związki pomiędzy inwestycją, rynkiem a dochodem wiele innych zmiennych towarzyszących działalności na rynku

COMSTRAT Symulacyjna Gra Decyzyjna Poprzez czynne uczestnictwo w symulacji uczestnik potrafi: opisać sposób konstruowania poszczególnych sprawozdań finansowych, opisać pozytywne i negatywne czynniki wpływające na efektywność pracy zespołowej, wymienić i opisać czynniki mające wpływ na obroty i zyski przedsiębiorstwa. przedstawić w ogólnym zarysie podstawowe strategie handlowe. Ważną zaletą tej symulacji jest to, że do jej przeprowadzenia nie są potrzebne laboratoria komputerowe.

COMSTRAT Scenariusz Gry Na rynku konkuruje między sobą 3 do 5 firm produkujących roboty do użytku domowego. Początkowo sytuacja wszystkich firm jest jednakowa (równy udział w rynku, taki sam produkt będący w schyłkowej fazie cyklu życia, identyczna sytuacja finansowa). Zadaniem uczestników gry – zarządów firm jest kierowanie firmą przez cały okres rozgrywki tak, aby jej pozycja konkurencyjna była jak najlepsza. Gra składa się z 4 do 10 rund, z których każda obejmuje 1 rok produkcyjny. W grze może uczestniczyć maksymalnie pięć rywalizujących ze sobą zespołów. W poszczególnych rundach, każdy z zespołów podejmuje kilka nowych decyzji oraz rozważa decyzje podjęte poprzednio.

COMSTRAT Przebieg Cyklu Decyzyjnego

COMSTRAT Organizacja Rozgrywki Przed rozpoczęciem gry uczestnicy zostają podzieleni na zespoły złożone z 5 osób – takich zespołów na jednym rynku może być maksymalnie 5. Członkowie zespołu będą działać jako najwyższe kierownictwo firmy, muszą określić w swoim gronie kompetencje i zakres odpowiedzialności poszczególnych członków zarządu, przy czym wskazane jest przekazanie kompetencji do danych czynności poszczególnym osobom. Proponuje się obsadzić stanowiska: • prezesa zarządu (dyrektora naczelnego) • dyrektora ds. B&R (badania i rozwój) i inwestycji • dyrektora ds. produkcji i jakości • dyrektora finansowego • dyrektora marketingowego

COMSTRAT Organizacja Rozgrywki c.d. Na początku każdego etapu zespoły otrzymują wyniki poprzedniego okresu (rok rozliczeniowy), wydarzenia rynkowe w postaci gazetki tzw. "ComStrat News" oraz formularz decyzyjny na rok bieżący. Decyzje poszczególnych etapów wprowadzane są przez prowadzącego zajęcia (arbitra) w arkusz kalkulacyjny Excela, który dokonuje niezbędnych obliczeń. Arbiter przekazuje zespołom wydruk komputerowy przedstawiający rezultaty podjętych działań oraz skrócony opis sytuacji na rynku. Zakończenie gry i jej podsumowanie następuje w momencie otrzymania wyników ostatniego okresu. Podstawowym kryterium oceny zespołu jest końcowa kondycja firmy oraz perspektywy jej rozwoju w przyszłości.

COMSTRAT Główny Ekran Symulatora

COMSTRAT Rachunek Wyników i Bilans

COMSTRAT Wskaźniki i Indeksy

COMSTRAT Podsumowanie Rynku

COMSTRAT Formularz Decyzyjny Uczestnicy nie są zobligowani do podejmowania wszystkich decyzji w poszczególnych rundach. W przypadku braku decyzji (tzn. braku zmian) symulator zinterpretuje taką sytuację jako chęć podjęcia decyzji standardowej. Decyzje standardowe zmagazynowane są w pamięci komputera. Program ten jest interaktywny, tzn. decyzje podjęte przez jedno przedsiębiorstwo mają wpływ na jego wszystkich konkurentów.

COMSTRAT Formularz Strategii Na początku pierwszego cyklu decyzyjnego uczestnicy otrzymają raporty z badań marketingowych na kolejne pięć lat działalności. Na ich podstawie zespoły będą mogły wybrać segment docelowy i sformułować cele strategiczne. Strategia firmy określana jest za pomocą tzw. „formularza strategii”

COMSTRAT Formularz Marketingowy Korzystając z formularza marketingowego zespoły powinny określić które z zalet swojego produktu będą eksponować w przekazach reklamowych (część I) oraz których mediów użyją do emisji tych przekazów (część II).

COMSTRAT Formularz Zmian Formularz zmian pozwala na wprowadzenie działań mających na celu: zwiększenie wydajności pracy zwiększenie jakości pracy zwiększenie motywacji i zadowolenia pracowników

COMSTRAT Formularz Jakości

COMSTRAT Zbilansowana Karta Wyników Jest to liczbowa miara zdolności zarządu do efektywnego zarządzania zasobami firmy. Najważniejszą miarą jest stan finansów firmy a zatem zdolność zarządu do pomnażania majątku inwestorów. Jednakże koncentrowanie się na bieżących zyskach może skłaniać decydentów do zaniedbywania wydatków mogących przynieść zyski w przyszłości. By firma była zdolna do utrzymania się na rynku jeszcze długo, wymaga się od zarządu nie tylko dbałości o zysk, lecz również działań marketingowych, zarządzania produkcją, zapewnienia źródeł finansowania. Zarząd musi również inwestować w przyszłość. Takie działania mogą pogorszyć aktualną sytuację finansową, lecz są niezbędne do wykreowania nowych produktów, rynków i zdolności produkcyjnych. Członkowie najwyższych władz firmy muszą prawidłowo zarządzać wszystkimi aspektami firmy. ZKW (BSC – balanced scorecard) pozwala na to w praktyce. Koncentruje się na różnorodnych miarach oceny i różnorodnych obszarach decyzyjnych. Nic nie może być zignorowane ani zbagatelizowane. Najlepsi menedżerowie muszą być mocni we wszystkich obszarach poddawanych ocenie.

COMSTRAT Ocena Zespołów metodą BSC Zbilansowana karta wyników firmy jest obliczana przez mnożenie pięciu wskaźników oceny biznesu. Model ten podkreśla znaczenie wszystkich miar. Dzieje się tak ponieważ każda mocna czy słaba strona może wywrzeć zwielokrotniony wpływ na wynik ostateczny czyli potencjał działania firmy.