Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka w życiu codziennym
Advertisements

Wolność.
Rachunek prawdopodobieństwa 2
Wzmacniacz operacyjny
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
Opinie, przekonania, stereotypy
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Wzory ułatwiające obliczenia
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Dla Kochanej Mamusi Wierszyki.
Farmersi od środka Czyli jak podejmowa ć decyzje by wygra ć i inne informacje Dla początkujących.
Z 7 szkolnych lat Wczoraj do ciebie nie należy. Jutro niepewne... Tylko dziś jest twoje. JP II.
Prąd elektryczny Opór elektryczny.
25 PRZYKAZA Ń. 1. Nie dyskutuj z go ś ciem, który ma nad Tob ą pó ł litra przewagi!
„Nie ma dzieci- są ludzie […].” Janusz Korczak
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
Rodzina…. Rodzina jest w ż yciu oparciem, czym ś co chroni, co daje sił ę …
EFEKT CIEPLARNIANY.
Dobroć jest silniejsza niż przemoc.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Dziedzictwo kulturowe
Czynniki wpływające na kursy walut
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Bycie wolontariuszem to zaszczyt
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
Co to jest 112 Numer alarmowy „112” jest jednolitym ogólnoeuropejskim numerem alarmowym zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.
Mateusz Siuda klasa IVa
MOCNE I SŁABE STRONY NARZĘDZI PLANISTYCZNYCH
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
2 kwietnia 2014r. Dzień Przedsiębiorczości Alicja Rokosz I Liceum Ogólnokształc ą ce ul. Mickiewicza Ła ń cut tel Opiekun: Marta Kaczmarczyk.
Bezpieczny Internet.
Młodzi aktywni? Jak zaanga ż owa ć młodzie ż w ż ycie polityczne i społeczne? W kontek ś cie zbli ż aj ą cych si ę wyborów do Europarlamentu.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 30 im. MARII ZIENTARY-MALEWSKIEJ W OLSZTYNIE ORTOGRAFFITI.
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
Kości zostały rzucone…
Goście w lesie. Opracowanie: Zespół Szkolno- Przedszkolny w Hołubli
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci...
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
MATLOS „JAK TEORIA MA SIĘ DO PRAKTYKI?”. Cel projektu: Sprawdzamy, jaka jest zależność między prawdopodobieństwem a częstością zdarzenia.
Copyright (c) PortalMatematyczny.pl. Strona Główna Co to jest hazard ? Gry hazardowe Legenda: Slajd końcowy Strona G ł ówna Przejdź do strony głównej.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
M OJA SZKOŁA M OJA KLASA S ZKOŁA PODSTAWOWA W K SIĄŻU W IELKIM Anna Sych Klasa VI.
Teoria masowej obsługi Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych.
Zdarzenia losowe. Opracowanie: Beata Szabat. Zdarzenia losowe. Często w życiu codziennym używamy określeń: - to jest bardzo prawdopodobne, - to jest mało.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Informacja dla rodziców.
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
WYBRANE ZAGADNIENIA PROBABILISTYKI
Zapis prezentacji:

Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa

. To jest rodzaj gry, bro ń, jedno z osi ą gni ęć nowoczesnej cywilizacji Wszyscy powinni ś my go zna ć ż eby broni ć naszej inteligencji i unika ć niebezpiecznych sytuacji.

... klikajac na spirale znajd ź prawidłowa drog ę

.

Klasyczna definicja prawdopodobie ń stwa w matematyce Jakie jest prawdopodobie ń stwo wyrzucenia sze ś ciu oczek przy jednokrotnym rzucie kostk ą ? Jest to przykład zdarzenia losowego, którego wynik nie zale ż y od statystyki i nie istnieje strategia pozwalaj ą ca ten wynik uzyska ć. Jednak ż e mo ż na obliczy ć prawdopodobie ń stwo wyrzucenia 6. Słu ż y do tego klasyczna definicja prawdopodobie ń stwa. Tym wła ś nie si ę zajmiemy.

Najpierw przyjrzyjmy si ę symbolom. Najpierw zapoznajmy si ę z symbolami: Niech P oznacza prawdopodobie ń stwo, a A pojedyncze zdarzenie. Zapis P(A) oznacza prawdopodobie ń stwo zaj ś cia zdarzenia A. Wracaj ą c do kostki. Jakie s ą szanse, ż e wyrzuc ę 6? Kostka jest sze ś cianem i ma 6 stron. Tylko jedna z nich ma sze ść oczek. Ż eby obliczy ć P(A) u ż yjemy tego wzoru P(A) = Liczba zdarze ń sprzyjaj ą cych zaj ś ciu zdarzenia A Liczba wszystkich mo ż liwych zdarze ń Wi ę c spodziewamy sie, ż e to zdarzenie b ę dzie miało miejsce 16,7%. (to znaczy, ż e je ś li rzucimy kostk ą 100 razy to mo ż emy si ę spodziewa ć, ż e 6 wypadnie 17 razy).

W matematyce prawdopodobie ń stwo zdarzenia P(A) jest wyra ż one stosunkiem liczby zdarze ń sprzyjaj ą cych zaj ś ciu zdarzenia A do liczby wszystkich mo ż liwych zdarze ń.. Warto ść prawdopodobie ń stwa b ę dzie zawsze zawierała si ę pomi ę dzy 0 i 1. P(A) = 0 oznacza, ż e zdarzenie A jest niemo ż liwe P(A) = 1 oznacza, ż e zdarzenie A jest pewne. Prawdopodobie ń stwo zdarzenia A zwi ę ksza sie wraz ze zbli ż aniem si ę 1.P(E) is to 1. 0 P (A) 1

Odpowied ź brzmi tak! Jakie jest prawdopodobie ń stwo zdarzenia, ż e pracownik b ę dzie mie ć wypadek w pracy? Odpowied ź na to pytanie jest trudna... i z pewno ś ci ą zale ż y od pracy jak ą pracownik wykonuje. Praca górnika jest na pewno zwi ą zana z wi ę kszym ryzykiem. Ten typ prawdopodobie ń stwa opiera si ę na do ś wiadczalnej cz ę sto ś ci zdarze ń Prawdopodobie ń stwem statystycznym Opiera si ę na obserwacji cz ę stotliwo ś ci zdarze ń.

Przy dostatecznie wielkiej liczbie prób cz ę sto ść danego zdarzenia losowego b ę dzie si ę dowolnie mało ró ż niła od jego prawdopodobie ń stwa.cz ę sto śćzdarzenia losowego

Oto przykład: Je ś li rzucisz monet ą 10 razy to nie oznacza, ż e wyrzucisz 5 razy orła i 5 razy reszk ę. Jednak Je ś li przeprowadzimy symulacj ę rzucenia monet ą razy przy pomocy komputera, to dla ka ż dego z dwóch mo ż liwych zdarze ń : orzeł i reszka, otrzymamy prawdopodobie ń stwo około 50%.

Jeste ś ju ż gotowy!! Mo ż esz wykona ć ć wiczenia!! Zobacz jak du ż e s ą twoje umiej ę tno ś ci

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.

Przykro mi, zła odpowied ź Spróbuj ponownie, mo ż e b ę dziesz mie ć wi ę cej szcz ęś cia.