KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Advertisements

Przekazywanie szkół i placówek
ROLA ZAKŁADOWEJ ORGANIZACJI ZWIĄZKOWEJ W SPORZE ZBIOROWYM Z PRACODAWCĄ SZKOLENIE PREZESÓW OKRĘGÓW I PREZESÓW ODDZIAŁÓW WARSZAWA PAŹDZIERNIKA.
Organizacje pozarządowe
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Zarządzanie finansami w NGO
RADY PRACOWNIKÓW Katarzyna Dulewicz Tomasz Sancewicz
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Narodowa Strategia Spójności
Socjologia mediów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
KULTURA ORGANIZACYJNA
Polskie prawo pracy w 2008r. Stan obecny i koniecznie zmiany w kontekście sytuacji na rynku pracy z uwzględnieniem ochrony zdrowia pracownika. Dr Krzysztof.
ROLA ZAKŁADOWEJ ORGANIZACJI ZWIĄZKOWEJ W SPORZE ZBIOROWYM Z PRACODAWCĄ SZKOLENIE PREZESÓW OKRĘGÓW I PREZESÓW ODDZIAŁÓW WARSZAWA kwietnia 2013.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
PRAWNE I ETYCZNE ASPEKTY PSYCHOLOGII TRANSPORTU
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
RADY PRACOWNIKÓW nowy aktor dialogu społecznego
Obszary społecznej odpowiedzialności według ISO
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwiązywanie konfliktów
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
PAWEŁ SOBOTKO Ponadzakładowy układ zbiorowy pracy w szkolnictwie wyższym. Ewolucja regulacji prawnej.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
X Uniwersyteckie Forum Związkowe Rokowania zbiorowe prowadzone przez NSZZ „Solidarność” stan obecny i przyszłość - wybrane aktualne zagadnienia dr Anna.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Dr hab. Urszula Kurczewska Szkoła Główna Handlowa Prof. dr hab. Krzysztof Jasiecki IFiS PAN Reprezentacja polskich interesów gospodarczych w Unii Europejskiej.
Sposoby komunikacji.
Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Komunikowanie siĘ.
Metody komunikacji ludzi
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Aleksandra Kiełbania I G
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz.  BRAK USTAWOWEJ DEFINICJI ZPP  SPORY WOKÓŁ POJĘCIA ZPP  IPP – PIERWOTNE HISTORYCZNIE I GENETYCZNIE  ZPP –
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO
Negocjacje, Mediacje i Arbitraż w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami Zbigniew Koban

Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami porozumiewanie się, przekazywanie myśli, udzielanie wiadomości; łączność (wg słownika języka polskiego) proces w którym ludzie dążą do dzielenia się znaczeniami za pośrednictwem symbolicznych komunikatów (przekazów) (James A.F.Stoner)

MODEL PROCESU KOMUNIKACJI Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami MODEL PROCESU KOMUNIKACJI ODBIORCA NADAWCA (źródło) DEKODOWANIE KANAŁ KODOWANIE SZUM sprzężenie zwrotne NADAWANIE KOMUNIKAT ODBIÓR

Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami INTERESARIUSZE - grupy lub osoby pośrednio lub bezpośrednio zainteresowane działalnością organizacji w jej dążeniu do osiągnięcia celów Interesariusze wewnętrzni – grupy lub osoby, wobec których lub za których kierownictwo organizacji ponosi odpowiedzialność. Interesariusze zewnętrzni – grupy lub osoby w otoczeniu organizacji wywierające wpływ na jej działanie

Interesariusze wewnętrzni - prawne ramy dialogu: Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami Interesariusze wewnętrzni - prawne ramy dialogu: USTAWA z dnia 26 czerwca 1974 r. Dz.U. 1974 Nr 24 poz. 141 z późniejszymi zmianami USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji Dz. U. z 2006r. Nr 79 USTAWA z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych Dz. U. 1991 Nr 55 poz. 234 z późniejszymi zmianami USTAWA z dnia 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych Dz. U. z 1991 r. Nr 55, poz. 236 z późniejszymi zmianami

Interesariusze zewnętrzni - prawne ramy dialogu: Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami Interesariusze zewnętrzni - prawne ramy dialogu: USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Dz. U. 2000 Nr 22 poz. 271 z późniejszymi zmianami USTAWA z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska Dz. U. 2001 Nr 62 poz. 627 tekst ujednolicony

Zakłócenia procesu komunikacji różnice w postrzeganiu Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami Zakłócenia procesu komunikacji różnice w postrzeganiu reakcje emocjonalne brak zaufania

Zakłócenia procesu komunikacji Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami Zakłócenia procesu komunikacji Różnice w postrzeganiu Różnice kulturowe Różnice językowe

Zakłócenia procesu komunikacji Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami Zakłócenia procesu komunikacji Reakcje emocjonalne emocje wpływają na sposób formułowania komunikatów oraz na ich odbiór. emocje w stosunku do interesariuszy implikują reakcje na ich wnioski.

Zakłócenia procesu komunikacji Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami Zakłócenia procesu komunikacji Brak zaufania Historia relacji stron Wiarygodność przekazu Rola kontekstu

DIALOG NIESFORMALIZOWANY Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami DIALOG NIESFORMALIZOWANY – podejmowany z inicjatywy stron, przed powstaniem konfliktu. (Dobro rzadkie, w warunkach spowolnienia gospodarczego (kryzysu?) występujące śladowo.)

Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami DIALOG SFORMALIZOWANY podejmowany przez strony w związku z konkretną dyspozycją ustawową. Styl kierowania Wielkość organizacji „Jak będziemy się komunikować”

Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami NEGOCJACJE dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia, gdy przynajmniej jedna strona nie zgadza się z daną opinią lub z danym rozwiązaniem sytuacji. Negocjacje to sposób porozumienia się w celu rozwiązania konfliktu oraz dojścia do porozumienia obydwu stron, proces wzajemnego poszukiwania takiego rozwiązania, które satysfakcjonowałoby zaangażowane w konflikt strony.

KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania dialogu z interesariuszami Zbigniew Koban DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 14