Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Polska osiągnęła drugi najwyższy poziom inwestycji publicznych w całej UE
Osoby długotrwale bezrobotne na rynku pracy w Powiecie Cieszyńskim
Badanie wykonane przez Instytut Badań Strukturalnych dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Podsumowanie i wybrane wnioski dla XIII spotkania Grupy Roboczej.
Czy edukacja zawodowa ma sens finansowy dla pracodawców? Jak gospodarki będą konkurować w XXI wieku? Chris Locke Andrzej Butra.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Prezentacja wyników badania nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Wyniki badań ankietowych Warszawa,
Badanie projektów szkoleniowych w ramach Działania 2.3 schemat a) SPO RZL.
PROGRAM BUDOWY SIECI „ROSzEFS”
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
2010 Badanie Ewaluacyjne Beneficjentów Instytucjonalnych Działań 2.1, 2.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Warszawa, Pierwsza edycja badania.
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
Prezentacja wyników i przyjęcie rekomendacji wypływających z badania pn.: "Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu instytucjonalnego rynku.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
2010 Badanie Ewaluacyjne Beneficjentów Indywidualnych Działań 2.1, 2.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Warszawa, Pierwsza edycja badania.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Prognoza wpływu zmian demograficznych na liczbę
- Należy unikać nieprecyzyjnych źródeł weryfikacji wskaźników:
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie „Monitoring Karier Zawodowych Absolwentów Politechniki Warszawskiej 2014” Informacje Ogólne
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
PRACOWNIKU OŚWIATY – SKORZYSTAJ Z NOWYCH MOŻLIWOŚCI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie.
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
European Fast Stream, jako przykład wzmacniania reprezentacji narodowej w instytucjach europejskich. Bartosz Arabik Warszawa, 23 luty 2011 r.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu na mocy umowy nr RPSW /15-00.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Plany Pracodawców Wyniki 31. edycji badania 5 września 2016 r.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
1 16 września 2013 r..
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Dualne kształcenie zawodowe
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Ankieta koniunkturalna Polska w ocenie inwestorów zagranicznych
Absolwent UwB jako pracownik.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL Warszawa, kwiecień 2007

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Część I Metodologia badania

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Metodologia badania na poziomie indywidualnych BO Badanie stanowi projekt własny PARP realizowany we współpracy z Regionalnymi Instytucjami Finansującymi (schemat a.) oraz Wykonawcami (schemat b.) Badanie prowadzone w cyklach kwartalnych, równolegle z ankietowaniem internetowym Instytucjonalnych BO 2.3 SPO RZL

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL TerminLiczebność I edycja czerwiec-lipiec 2006 schemat a. – 798 schemat b. – 203 II edycja październik- listopad 2006 schemat a. – 1000 schemat b. – 598 III edycja luty-marzec 2007schemat a. – 1133 schemat b

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Część I Szkolenia w schemacie A i B – ocena i wpływ szkoleń na sytuację Beneficjentów – porównanie edycji

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Ocena szkoleń ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Wskaźniki oceny szkoleń w schemacie A są podobne we wszystkich trzech kolejnych edycjach badania. W schemacie B w edycji 2 i 3 nastąpił spadek oceny wykorzystania wiedzy i umiejętności zdobytej na szkoleniach w obecnej pracy zawodowej. Główną przyczyną braku wykorzystania w obecnej pracy zawodowej jest rozbieżność między tematyką szkolenia a profilem pracy aktualnie wykonywanym przez respondenta (inny zakres obowiązków). Na wykresach przedstawiono odsetek dla dwóch najwyższych odpowiedzi (TOP 2 BOXES) Pytanie 19 Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18 Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20 Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? SCHEMAT ASCHEMAT B

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL SCHEMAT ASCHEMAT B KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH W schemacie A wskaźniki wpływu szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów utrzymują się na zbliżonym poziomie we wszystkich edycjach badania. W przypadku szkoleń w schemacie B zauważalny jest wzrost wskaźnika – wzrost zarobków, począwszy od 2 edycji badania. Pytanie 10 Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły?

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Część II Szkolenia w schemacie A – ocena i wpływ szkoleń na sytuację Beneficjentów – analiza wg długości szkolenia

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Na wykresach przedstawiono odsetek dla dwóch najwyższych odpowiedzi (TOP 2 BOXES) Pytanie 19 Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18 Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20 Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? SZKOLENIA KRÓTSZE SZKOLENIA DŁUŻSZE Ocena szkoleń wg długości szkolenia ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH W pierwszej i drugiej edycji badania odsetek uczestników, którzy wzięli udział w szkoleniach krótszych wynosił ok.33% (jedna trzecia ogółu respondentów), zaś uczestników, którzy wzięli udział w szkoleniach dłuższych ok.67% (dwie trzecie ogółu respondentów). W trzeciej edycji badania stosunek uczestników szkoleń krótszych i dłuższych wyniósł po 50%. Ocena szkoleń między uczestnikami szkoleń krótszych i dłuższych jest stabilna – ocenia nie różni się zarówno miedzy edycjami jak i między uczestnikami szkoleń krótszych a uczestnikami szkoleń dłuższych.

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10 Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? SZKOLENIA KRÓTSZE SZKOLENIA DŁUŻSZE Wpływ szkoleń na sytuację Beneficjenta wg długości szkolenia ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Porównanie edycji oraz odpowiedzi uczestników szkoleń krótszych i dłuższych także wskazują na stabilność wpływu szkoleń na sytuację uczestników od początku programu, jak również brak różnic między uczestnikami szkoleń krótszych i dłuższych.

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Część III Szkolenia w schemacie B – ocena i wpływ szkoleń na sytuację Beneficjentów – analiza wg rodzaju szkolenia

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Na wykresach przedstawiono odsetek dla dwóch najwyższych odpowiedzi (TOP 2 BOXES) Pytanie 19 Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18 Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20 Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? SZKOLENIA BHP SZKOLENIA W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA Zarówno w przypadku szkoleń z zakresu BHP jak i ochrony środowiska spada ocena wykorzystania wiedzy i umiejętności zdobytej podczas szkolenia w obecnej pracy zawodowej. W przypadku szkoleń z zakresu ochrony środowiska powodem niskiego wykorzystania wiedzy jest brak zastosowania w praktyce przedstawionej wiedzy – wiedza nie pokrywa się z praktyką. W przypadku szkoleń z zakresu BHP najczęstszym powodem słabego wykorzystania wiedzy jest nieodpowiednia rekrutacja uczestników szkolenia – udział osób, które pracują na stanowiskach nie związanych z BHP. Ocena szkoleń wg rodzaju szkolenia – Szkolenia monitorowane przez 3 edycje badania ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Na wykresach przedstawiono odsetek dla dwóch najwyższych odpowiedzi (TOP 2 BOXES) Pytanie 19 Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18 Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20 Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? CLUSTERING INWESTYCJA W KADRY Szkolenia z zakresu clusteringu oraz szkolenie – Inwestycja w kadry są monitorowane od 2 edycji. Szkolenie Inwestycja w kadry osiąga wysokie wskaźniki oceny. Szkolenie z zakresu clusteringu jest nisko oceniane pod względem wykorzystania w pracy zawodowej – przede wszystkim z uwagi na brak wprowadzenia clustrów. W porównaniu z 1 edycją badania spadła również ocena tematyki szkolenia. Ocena szkoleń wg rodzaju szkolenia – Szkolenia monitorowane przez 2 edycje badania ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Na wykresach przedstawiono odsetek dla dwóch najwyższych odpowiedzi (TOP 2 BOXES) Pytanie 19 Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18 Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20 Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? SZKOLENIA MONITOROWANE WYŁĄCZNIE W EDYCJI TRZECIEJ W przypadku szkoleń, których monitoring został rozpoczęty w 3 edycji badania, najlepsze oceny uzyskały szkolenia: Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw branży elektrycznej oraz przemysłu drzewnego. Pozostałe szkolenia uzyskały zdecydowanie niższe wskaźniki wykorzystania w pracy. W przypadku szkolenia z zakresu telepracy brak wykorzystania wiedzy i umiejętności jest powodowany brakiem możliwości wykorzystania telepracy na obecnie zajmowanym stanowisku. W przypadku szkolenia – Firma XXI wieku, niski wskaźnik wykorzystania wynika z braku potrzeby wykorzystywania przekazanej wiedzy. W przypadku szkolenia – Rotacja pracy – niskie wykorzystanie wiedzy wynika po części z braku odpowiedniego doboru uczestników – niedopasowanie tematyki do stanowiska pracy, po części zaś z braku zainteresowania wśród potencjalnych pracodawców. Ocena szkoleń wg rodzaju szkolenia – Szkolenia monitorowane tylko w 3 edycji badania ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10 Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg rodzaju szkolenia ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH SZKOLENIA BHP SZKOLENIA W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA W przypadku szkoleń z zakresu BHP wpływ szkoleń na sytuację beneficjentów nie różni się znacząco pomiędzy edycjami badania. W przypadku szkoleń z zakresu ochrony środowiska widać wyraźny wzrost zarobków począwszy od 2 edycji badania, jak również wzrost odsetka osób awansujących na wyższe stanowiska w 3 edycji badania.

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10 Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg rodzaju szkolenia ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH W przypadku szkolenia z zakresu clusteringu, w porównaniu z poprzednią edycją badania odsetek uczestników, którzy awansowali na wyższe stanowiska oraz, u których nastąpił wzrost zarobków, nieznacznie wzrósł. W przypadku szkolenia Inwestycja w kadry odsetek takich uczestników nieznacznie spadł. CLUSTERING INWESTYCJA W KADRY

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10 Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16 Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg rodzaju szkolenia ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Spośród szkoleń, których monitoring rozpoczął się w 3 edycji badania, na szczególną uwagę zasługują wyjątkowo wysokie wskaźniki wpływu szkolenia na sytuację beneficjentów w przypadku szkolenia dotyczącego zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw przemysłu drzewnego. CLUSTERING

Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Dziękuję