T3. Dynamika firmy - zmiany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
Advertisements

GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Współczesne konfiguracje organizacji Struktura sieciowa to szczególny typ powiązań, relacji między organizacjami. Takie powiązania nazywane są: sieciami,sieciami,
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Zarządzanie systemami dystrybucji
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Współpraca partnerska instytucji w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Czechy - Polska“ Ing. Michal Janeba Wiceminister ds. rozwoju.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Monika Kwiecińska-Zdrenka Instytut Socjologii Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Toruń, 21 czerwca 2016 r.
Julia Wojciuk Sandra Adamska 1aT. Zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tępa wzrostu gospodarczego skutkujące najczęściej spadkiem.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
T11. Metodologia Rapid Re - etapy koncepcyjne.
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
T2. Zarządzanie a sukces firmy.
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki
ORGANIZACJA.
Sieć Miast Euroregionu Karpackiego
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Sprzedaż produktu lub usługi
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
- efektywne wsparcie doradcze
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Przedszkole Promujące Zdrowie
Trzy wyzwania medycyny personalizowanej - perspektywa pacjentów:
Podstawy psychologii dla osób dojrzałych
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Zgłoszenie do konkursu
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy Biznesplan.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Małopolski Festiwal Innowacji
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

T3. Dynamika firmy - zmiany. Rozwój organizacji - określenia. Modele naturalnego rozwoju firmy: Model Livengoeda B. (1974) Model Krugera W. (1973 ) Model zmiany. Formy zmian Natura zmian. Obawy i wątpliwości pracowników. Prawo przekory. Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Rozwój organizacji - określenia [7]. Rozwój firmy przejawia się: wzrostem udziału w rynku, obrotów, wydajności, ... [7]. Rozwój wywołują: zbiór pomysłów, instrumentów i technik stymulujących efektywność firmy, postawy prorozwojowe. O postawie prorozwojowej świadczy strategia uczenia się, której celem jest zmiana postaw i systemu wartości pracowników oraz przebudowa struktur. Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Model rozwoju firmy (Livengoed B., 1974) cz. 1 Etap: „Pionierski” „Różnicowania” „ Integracji” „Asocjacji” Struktura: Z1 Z2 C Z3 Zarządzanie przez: Improwizację Hierarchię Zespół Sieć zespołów Sposób kierowania: Patriarchalny Formalny Partycypacyjny Formalno / partycypacyjny Powiązania: Bezpośrednie Biurokracja Procesowe Orientacjar rynkowa Rozwój oparty na: Kreatywności Formalizacji Samo- Samo- koordynacji koordynacji + Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Model rozwoju firmy (Livengoed B., 1974) cz. 2 Etap: „Pionierski” „Różnicowania” „ Integracji” „Asocjacji” Struktura: Z1 Z2 C Z3 Problemy: Klarowność Stosunki Skala Walka o władzę układu międzyludzkie Kryzysy: Kierowania Biurokracji Współdziałania Modele kompute- ryzacji: Lokalna Mechaniczna ZSI „płaski” ZSI „Przestrz.” Organizacja pracy: Klasyczna Klasyczna Innowacyjna Innowacyjna Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki Organizacje pracy. Lp. Kryterium Organizacja Organizacja klasyczna innowacyjna 1. Planowanie Scentralizowane Zdecentralizowane i sterowanie: 2. Odpowiedzialność: Kontrola Zaufanie nad zaufaniem przed kontrolą 3. Kompetencje: Scentralizowane W miejscu „najlepiej poinformowanym” 4. Zainteresowanie Szczegół Proces Zarządu: (zadanie) (system) 5. Idea rozwoju: Statyczna (szukanie Dynamiczna (ciągłe najlepszego rozw.) doskonalenie) 6. Stosunek Czynnik Potencjał do pracownika: kosztotwórczy strategiczny Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki Model Krugera [8] Wyróżnione fazy rozwojowe: Pionierska Otwarcia Różnicowania Otwarcia Globalizacji (rynek na rynek na rynek lokalny) wewnętrzny zewnętrzny Czynnik wzrostu: Kreatywność Specjalizacja Delegowania Planow. Dezinte- Sterowanie gracja Kontrola Problemy: Przeciążenie Zróżnicowanie Koordynacja Synergia szefa Biurokracja Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Model zmiany (Lewin K. [9]) Siły wymuszające Równowaga Siły opóźniające zmiany zmiany Zmiany w otoczeniu Opory indywidualne (np.. Nowa technologia, (np.. Przyzwyczajenia, zmiana preferencji klienta, dążenie do bezpieczeń- konkurencja, ... ) stwa, ...) Zmiany wewnętrzne Opory na poziomie (np.. Żądanie podwyżek, organizacji (np.. obawa humanizacja pracy, ... ) przed niepokojami, krótki horyzont, ... ) Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Formy zmian (Kruger W. [8]) Restrukturyzacja (Procesy, struktury, systemy, potencjał) Reorientacja (strategie) Rewitalizacja (zdolności, relacje) Przmodelowanie (wartości, przekonania) Wartościowo - kulturowy Polityczno - społeczny Rzeczowo - racjonalny Forma i przedmiot zmian Wymiar zmian Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki Natura zmian - Jeśli firma istnieje i chce się rozwijać, zmiany są nieuchronne. - Zmiany są dolegliwe, głównie z przyczyn: = techniczno - ekonomicznych, = organizacyjnych, = społeczno - ekonomicznych Bariera psychosocjalna ma zasadnicze znaczenie stabilizacyjne. Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Obawy i wątpliwości pracowników. - obawa przed zmniejszeniem płac, - brak korzyści ze zmiany, - niechęć do ponoszenia dodatkowych obciążeń, - obawa przed utratą stanowiska, - obawa przed obniżeniem pozycji społecznej, - urażenie ambicji zawodowej [9]. Obawy potęguje brak informacji o zakresie zmian i o ich następstwach. Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Prawo przekory K. Adamieckiego [10]. Jakiekolwiek działanie, zmieniające stan faktyczny, powoduje powstanie przeciwdziałania, którego celem jest utrzymanie tego stanu. Czynniki osłabiające opór: - tworzenie klimatu zaufania, - partycypacja interesariuszy w zmianach, - otwarte przedstawianie problemów, - wymiana informacji i walka z „plotką”. Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki

Pytania kontrolne dla tematu 3. 1. Jakie zmiany wskaźników zintegrowanych charakteryzują rozwój firmy. 2. Przedstaw podstawowe „przejawy” rozwoju firmy w personelu, w technologii i w procesach. 3. Przedstaw zmiany typów struktur organizacyjnych towarzyszące wzrostowi firmy. 4. Scharakteryzuj klasyczną i innowacyjną organizację pracy w firmie (styl kierowania, egzekwowanie odpowiedzialności, lokalizacja kompetencji, zainteresowanie zarządu, sposób myślenia o rozwoju, stosunek do pracownika). 5. Podaj czynniki wzrostu firmy, określane w modelu W.Krugera. 6. Wyjaśnij istotę równowagi w modelu zmiany K. Lewina . 7. Określ istotę takich form zmian jak przemodelowanie, rewitalizacja, reorientacja i restrukturyzacja. 8. Wyjaśnij funkcjonowanie bariery psychosocjalnej w firmach. 9. Naświetl główne wątpliwości pracowników dotyczące zmian. 10. Zinterpretuj prawo przekory K. Adamieckiego i przedstaw czynniki osłabiające opór przeciw zmianom. Wyższa Szkoła Bankowa P - ń, dr inż. Mirosław Loręcki