Zasady gry i materiały do gry Przebieg testowej gry podczas szkolenia Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Warsztaty dla nauczycieli Zasady gry i materiały do gry Przebieg testowej gry podczas szkolenia This project has been funded with support from the European Commission. This communication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
PowerPlayer jako gra dydaktyczna PowerPlayer to nie tylko środek dydaktyczny (narzędzie), ale jej wykorzystanie jest grą dydaktyczną.
Podstawowe założenia gry Gra odbywa się w hipotetycznym miejscu - Wattlandzie Podstawowym celem gry jest zapewnienie firmie określonej ilości energii przy jednoczesnym uwzględnieniu ograniczeń budżetowych oraz założeń/zadań poszczególnych rund (wytyczne zależne od profilu firmy)
Uczniowie mają do wyboru zakup energii: Wiatrowej Wodnej Z biomasy Podstawowe założenia gry Uczniowie mają możliwość wyboru w każdej rundzie różnych rodzajów energii, lecz każdy wybór pociąga za sobą konsekwencje finansowe, środowiskowe, społeczne. Uczniowie mają do wyboru zakup energii: Wiatrowej Wodnej Z biomasy Słonecznej Węglowej Gazowej Naftowej jądrowej
Wattland Podstawowe założenia gry BIOMASA WODNA ROPA NAFTOWA SŁONECZNA WĘGIEL ELEKTROWNIA JĄDROWA GAZ WIATROWA
Wattland Podstawowe założenia gry BIOMASA WODNA ROPA NAFTOWA Oldies Goldies Ocean SŁONECZNA WĘGIEL Platinum FeelFree! ELEKTROWNIA JĄDROWA HighTrek GAZ WIATROWA
WMarket Przykład Potrzebna energia: 1 500 kWh/miesiąc Dostępny budżet (w lokalnej walucie): 3 800 Watti
ENERGY SUPPLY FROM DIFFERENT SOURCES Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN WMarket BUDGET AVAIABLE: 3 800 Watti ENERGY SUPPLY FROM DIFFERENT SOURCES 1 500 kWh/m IMPACT OF DECISION OF BUYING ENERGY ON: ENVIRONMENT SATISFACTION REPUTATION
Podstawowe założenia gry Materiały do gry: karty profili firm, karty rund, karty akcji ”Action cards”, tablica gry ”Energy board”, arkusze wyników ”Score sheets”, telefon, tablet, komputer - przewodnik online.
Podstawowe założenia gry Przykład wyboru II 1500 kWh/m (zapewniona ilość niezbędnej energii) 3500 Watti (koszt zakupu) Przykład wyboru II 1500 kWh/m (zapewniona ilość niezbędnej energii) 3700 Watti (koszt zakupu)
Testowanie gry podczas szkolenia przez nauczycieli Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Testowanie gry podczas szkolenia przez nauczycieli Nauczyciele dzielą się na 5 grup Testowanie, jak cała gra składa się z sekwencji 4 rund wg struktury: otwarcie (5 min) poszukiwanie rozwiązania (20 min) zliczenie punktów określenie zwycięzcy rundy – podsumowanie Każda runda stanowi określone wyzwanie dla poszczególnych zespołów. Aby sprostać tym wyzwaniom, uczniowie rozwiązują określone zadania związane z dostarczaniem energii, przy uwzględnieniu myślenia przedsiębiorczego, ukierunkowanego na rachunek ekonomiczny (reedukacja kosztów) i jednocześnie zasad ekorozwoju.
Dziękuję za uwagę!