Zasady gry i materiały do gry Przebieg testowej gry podczas szkolenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Na początku I wieku za czasów Nerona, do końca III wieku n. e
Advertisements

Szła dzieweczka do laseczka
Mini Słownik popularnych zwrotów
SPAIN. Spanish weather report thermometers barometer Rain gauge Spanish weather report.
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Dane kontaktowe This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Jestem z Warszawy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Co dla Pana? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Gra PowerPlayer jako narzędzie dydaktyczne
Respectful European Schools Pursue Equality and Cultural Tolerance
Marcin SŁOWIKOWSKI (PIAP) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA (PG)
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA Metoda wzorca rozwoju Hellwiga – przykład
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
This project has been funded with support the European Commission
Ocena efektów kształcenia i ewaluacja gry PowerPlayer
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Edukacja Ekologiczna – praktyczne przykłady działań w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów oraz właściwego postępowania z odpadami Regionalny Program.
Zakupy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Metoda projektu.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Łódź, dn r. DAINA 1 PROGRAM MIĘDZYNARODOWY NCN.
Założenia projektu SUSEN i jego strona internetowa
Poprawne odpowiedzi quizu
Git - system kontroli wersji
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
3D students – dialoGue, democracy,digital
The Game Engine For Mobile
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
ROLA DYSTRYBUTORA W PROCESIE DOSTARCZANIA INFORMACJI MEDYCZNEJ
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
Jestem Polką This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zabytki LIZBONY Ryszard Dunikowski Gdańsk,
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Zasady gry i materiały do gry Przebieg testowej gry podczas szkolenia Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Warsztaty dla nauczycieli Zasady gry i materiały do gry Przebieg testowej gry podczas szkolenia This project has been funded with support from the European Commission. This communication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

PowerPlayer jako gra dydaktyczna PowerPlayer to nie tylko środek dydaktyczny (narzędzie), ale jej wykorzystanie jest grą dydaktyczną.

Podstawowe założenia gry Gra odbywa się w hipotetycznym miejscu - Wattlandzie Podstawowym celem gry jest zapewnienie firmie określonej ilości energii przy jednoczesnym uwzględnieniu ograniczeń budżetowych oraz założeń/zadań poszczególnych rund (wytyczne zależne od profilu firmy)

Uczniowie mają do wyboru zakup energii: Wiatrowej Wodnej Z biomasy Podstawowe założenia gry Uczniowie mają możliwość wyboru w każdej rundzie różnych rodzajów energii, lecz każdy wybór pociąga za sobą konsekwencje finansowe, środowiskowe, społeczne. Uczniowie mają do wyboru zakup energii: Wiatrowej Wodnej Z biomasy Słonecznej Węglowej Gazowej Naftowej jądrowej

Wattland Podstawowe założenia gry BIOMASA WODNA ROPA NAFTOWA SŁONECZNA WĘGIEL ELEKTROWNIA JĄDROWA GAZ WIATROWA

Wattland Podstawowe założenia gry BIOMASA WODNA ROPA NAFTOWA Oldies Goldies Ocean SŁONECZNA WĘGIEL Platinum FeelFree! ELEKTROWNIA JĄDROWA HighTrek GAZ WIATROWA

WMarket Przykład Potrzebna energia: 1 500 kWh/miesiąc Dostępny budżet (w lokalnej walucie): 3 800 Watti

ENERGY SUPPLY FROM DIFFERENT SOURCES Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN WMarket BUDGET AVAIABLE: 3 800 Watti ENERGY SUPPLY FROM DIFFERENT SOURCES 1 500 kWh/m IMPACT OF DECISION OF BUYING ENERGY ON: ENVIRONMENT SATISFACTION REPUTATION

Podstawowe założenia gry Materiały do gry: karty profili firm, karty rund, karty akcji ”Action cards”, tablica gry ”Energy board”, arkusze wyników ”Score sheets”, telefon, tablet, komputer - przewodnik online.

Podstawowe założenia gry Przykład wyboru II 1500 kWh/m (zapewniona ilość niezbędnej energii) 3500 Watti (koszt zakupu) Przykład wyboru II 1500 kWh/m (zapewniona ilość niezbędnej energii) 3700 Watti (koszt zakupu)

Testowanie gry podczas szkolenia przez nauczycieli Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Testowanie gry podczas szkolenia przez nauczycieli Nauczyciele dzielą się na 5 grup Testowanie, jak cała gra składa się z sekwencji 4 rund wg struktury: otwarcie (5 min) poszukiwanie rozwiązania (20 min) zliczenie punktów określenie zwycięzcy rundy – podsumowanie Każda runda stanowi określone wyzwanie dla poszczególnych zespołów. Aby sprostać tym wyzwaniom, uczniowie rozwiązują określone zadania związane z dostarczaniem energii, przy uwzględnieniu myślenia przedsiębiorczego, ukierunkowanego na rachunek ekonomiczny (reedukacja kosztów) i jednocześnie zasad ekorozwoju.

Dziękuję za uwagę!