Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
To co najważniejsze… o czym trzeba wiedzieć .
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Inne działania Delegatury
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Wydział Edukacji Pozaszkolnej i Specjalnej Gdańsk, dn. 27 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
ale (a może przede wszystkim)
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Październik-grudzień 2015 r. Rządowy program „Bezpieczna i przyjazna szkoła ” Uczeń w sieci program podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w Internecie szkołach.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Informacja na temat nadzoru pedagogicznego

Doradztwo zawodowe w szkołach
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Pedagogika, studia II stopnia
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
Zadania realizowane w Wydziale Szkół Ponadpodstawowych,
Wydział Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych
Zmiany w prawie oświatowym
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Konferencja dla nauczycieli informatyki
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Konferencja Opolskiego Kuratora Oświaty ,,Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i upowszechnianie edukacji włączającej” Opole,
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
WARTO WIEDZIEĆ…...
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Zapis prezentacji:

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018

Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018 Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej. Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych. Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły. Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty.

Nowa struktura Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych W Kuratorium Oświaty w Białymstoku tworzy się następujące komórki organizacyjne: Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych Wydział Szkół Ponadpodstawowych, Ponadgimnazjalnych i Gimnazjów Wydział Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych i Kształcenia Specjalnego Wydział Kadr i Organizacji Wydział Finansowo-Księgowy Zespół Obsługi Prawnej Zespół ds. Obronnych i Ochrony Informacji Niejawnych Delegatura w Suwałkach Delegatura w Łomży 13

Dyrektor Zastępca Delegatura w Łomży Dyrektor Wydział Kadr i Organizacji Główny Księgowy Wydział Finansowo -Księgowy Zespół Obsługi Prawnej Zespół ds. Obronnych i Ochrony Informacji Niejawnych Dyrektor Zastępca Delegatura w Suwałkach Dyrektor Zastępca Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych Dyrektor Zastępca Wydział Poradni Psychologiczno -Pedagogicznych i Kształcenia Specjalnego Dyrektor Zastępca Wydział Szkół Ponadpodstawowych, Ponadgimnazjalnych i Gimnazjów Wicekurator Oświaty Podlaski Kurator Oświaty

Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych sprawuje nadzór pedagogiczny nad publicznymi i niepublicznymi przedszkolami, innymi formami wychowania przedszkolnego, szkołami podstawowymi, ogólnokształcącymi szkołami artystycznymi koordynuje m.in. organizację konkursów przedmiotowych, wypoczynek dzieci i młodzieży oraz realizację zadań wynikających z programów rządowych 13

Wydział Szkół Ponadpodstawowych, Ponadgimnazjalnych i Gimnazjów sprawuje nadzór pedagogiczny nad publicznymi i niepublicznymi szkołami ponadpodstawowymi, szkołami ponadgimnazjalnymi, gimnazjami, placówkami oświatowo- wychowawczymi, placówkami kształcenia ustawicznego, placówkami kształcenia praktycznego, ośrodkami dokształcania i doskonalenia zawodowego, bursami szkolnymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, bibliotekami pedagogicznymi koordynuje m.in. pomoc materialną dla uczniów o charakterze motywacyjnym, stypendium Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Edukacji Narodowej oraz kształcenie młodocianych 13

i Kształcenia Specjalnego Wydział Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych i Kształcenia Specjalnego sprawuje nadzór pedagogiczny nad publicznymi i niepublicznymi poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz specjalnymi: przedszkolami, innymi formami wychowania przedszkolnego, szkołami podstawowymi, szkołami ponadpodstawowymi, szkołami ponadgimnazjalnymi, gimnazjami, szkołami przysposabiającymi do pracy, młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii, specjalnymi ośrodkami szkolno- wychowawczymi, specjalnymi ośrodkami wychowawczymi, ośrodkami rewalidacyjno-wychowawczymi swoim zasięgiem obejmuje teren całego województwa podlaskiego 13

Delegatura w Suwałkach Delegatura w Łomży Delegatura w Suwałkach sprawują nadzór pedagogiczny nad publicznymi i niepublicznymi: przedszkolami, innymi formami wychowania przedszkolnego, szkołami, placówkami, placówkami doskonalenia nauczycieli, które znajdują się na obszarze działania poszczególnych Delegatur, z wyjątkiem poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz szkół i placówek kształcenia specjalnego 13

Wydział Kadr i Organizacji realizuje zadania związane z nadaniem nauczycielom mianowanym stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego prowadzi sprawy dotyczące wnioskowania o nagrody ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, kuratora oświaty oraz o ordery, odznaczenia państwowe i resortowe przejmuje dokumentację przebiegu nauczania zlikwidowanych szkół i placówek z terenu województwa podlaskiego wydaje duplikaty świadectw szkolnych i dyplomów oraz zaświadczenia o przebiegu nauczania dokonuje legalizacji świadectw, dyplomów i indeksów do obrotu prawnego z zagranicą wydawanych przez szkoły 13

Zespół ds. Obronnych i Ochrony Informacji Niejawnych prowadzi sprawy związane z edukacją dla bezpieczeństwa na wszystkich poziomach edukacji koordynuje olimpiady, konkursy i zawody dotyczące problematyki wojskowej i obronnej na szczeblu szkolnym, międzyszkolnym wykonuje zadania związane z obejmowaniem przez Kuratora honorowym patronatem konkursów, przeglądów i innych imprez prowadzi szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na wszystkich poziomach edukacyjnych 13

„Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć” Albert Einstein