dr Genowefa Janczewska-Korczagin

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Advertisements

Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Oszlifować diamenty, czyli w poszukiwaniu skutecznych form wsparcia uczniów zdolnych Krystyna Dynowska- Chmielewska Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Ul. Lermontowa Łódź
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Co to jest spacer edukacyjny?
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Oferta Programu.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Trzy wyzwania medycyny personalizowanej - perspektywa pacjentów:
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Program profilaktyczno-wychowawczy
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

dr Genowefa Janczewska-Korczagin www.wiktor.horyzont.net Myślenie pojęciowe warunkiem rozwoju ucznia to tytuł przygotowanego (autorskiego) projektu doskonalenia nauczycieli-60 godzin. Zabrakło finansowania dr Genowefa Janczewska-Korczagin www.wiktor.horyzont.net

Cel projektu Kurs specjalistyczny doskonalący nauczycieli wszystkich specjalności (60 godzin dydaktycznych), który pogłębi ich wiedzę w obszarze kształcenia gimnazjalnego ( i nie tylko): nauczanie-proces pedagogiczny- skierowanie go na rozwój ucznia, a rozwój ucznia to wprowadzenie go przez nauczyciela w świat myślenia pojęciowego.

Korzyści Nauczycielskie: Konkretyzacja przebiegu procesu pedagogicznego wraz ze scaleniem i zrozumieniem istoty rozwoju ucznia doprowadzającego do myślenia pojęciowego, a w konsekwencji do przejęcia przez ucznia odpowiedzialności za własny rozwój, przy pomocy nauczyciela albo samodzielnie. Zrozumienie przez nauczyciela każdej specjalności swojego miejsca między wpływami psychologii behavioralnej a psychologią pedagogiczną L.S. Wygotskiego, której zamierzeniem jest uruchomienie całego potencjału umysłowego ucznia.

Konkretyzacja przebiegu procesu pedagogicznego to: To znajomość psychodydaktyki w nauczaniu oraz znajomości specyfiki i symptomów rozwoju w poszczególnych etapach wiekowych ucznia i reguł rozwoju myślenia pojęciowego.

Korzyści regionalne W obszarze rozwoju stanu świadomości każdego z uczniów gimnazjalnych, doświadczających specyficznych trudności zamykających się w przejściu do scalenia wyższych umiejętności umysłowych (jest ich 4), że sukces ich osiągnięć jest uzależniony także od nich samych, to w okresie kryzysu dorastania, (smutnym potwierdzeniem jest analiza stanu bezrobocia potwierdzającego że już po zakończeniu gimnazjum rozpoczyna się rozwarstwienie społeczne: 30,36% bezrobotnych w pow. wejherowskim to absolwenci gimnazjum, to stan na 31 marca 2007-ewidentne zagrożenie dla Polski zawarte jest już w wynikach PISA 2006 rok).

Korzyści indywidualne Uczniów: Metodyka organizacji procesu pedagogicznego odkryje uczniom możliwości samodzielnej aktywności poznawczej( to także uruchomienie woli), dzięki istnieniu myślenia pojęciowego otwierającego bogactwo pojęć naukowych i wejście w obszar nauki,( to także dzięki uruchomieniu zdolności sądzenia o wyborze), których odkrywanie już jest wynikiem powstałych wcześniej zainteresowań poznawczych. Nauczycieli: Zdobycie doskonalenia zawodowego, w obszarze rozwoju ucznia i lepszej jakości kształcenia, warunkującego rozwój zawodowy, oraz materialne korzyści w wyniku tego doskonalenia. W zamierzeniu, na doskonalenie pragnę zdobyć pieniądze, aby stało się bezpłatne dla nauczycieli, to zapoznanie się z wiedzą: Jak przebiega specyfika ustanawiania połączenia umiejętności umysłowych oraz rozpoznawanie symptomów rozwoju myślenia pojęciowego oraz specyfiki rozpoznawalnej w przebiegu rozwoju dla diagnozy symptomów rozwojowych w procesie pedagogicznym.

Korzyści dla systemu edukacji oświatowej Zmiana jakości kształcenia. Włączenie nauczycieli w diagnostyczny autorski proces oceny rozwoju indywidualnego ucznia, celem przyśpieszenia jego rozwoju w obszarze wyższych umiejętności umysłowych, co jest warunkiem świadomego procesu zaspokajania własnych potrzeb rozwoju. Pozytywny wpływ na pomiar zewnętrzny, który nie jest bez wad i nie może być celem ostatecznym kształcenia.

Korzyści dla Samorządów. Zwrócenie uwagi na konieczność większej troski o warunki ekonomiczne dla potrzeb kształcenia (to liczebność klas, organizacja przebiegu kształcenia, wszystko podporządkowane jednemu celowi: tworzeniu warunków rozwoju młodego człowieka, współpraca z uczelnią, rozwijanie twórczego potencjału uczniów i dzieci), a w konsekwencji rozwój regionu.

To także konieczność diagnozowania, pod warunkiem 1. Będzie wspólne definiowanie problemów, ustalenia kryteriów wyboru i priorytetów badań. 2.To pomiar i charakterystyka próby. 3. Analiza, to statystyka, testowanie, porównywanie celu. 4. Fazy poprawiania (pojęcie straty) 5. Faza kontrolna-pomiar. USTALANIE DLACZEGO DZIECKO NIE MA OSIĄGNIĘĆ?

Najważniejszy cel szkoły To rozwój ucznia. Uwaga: Krzywe rozwoju ucznia i wyników procesu nauczania nigdy się nie przecinają, nie idą równolegle.

Cel rozwoju ucznia To jego uświadamianie sobie i opanowanie umiejętności w tym celu aby opanować pojęcia naukowe. Uwaga: Pomiar zewnętrzny jest zadaniem rządu i jest organizowany na zakończenie cyklu kształcenia. A rozwój ucznia ukierunkowywany na wypełnianie testów nie tworzy warunków dla jego rozwoju, to patologia kształcenia.

Uczeń to istota, to całość Nieporozumieniem jest ćwiczenie jakiejkolwiek oddzielnej jego funkcji, bo funkcja jest tylko elementem wspomagającym rozwój a nie może stanowić celu-to błąd merytoryczny. Komputer jest tylko narzędziem w funkcjach rozwoju ucznia a nie celem .

Co zrobić aby uczeń się rozwijał? Nazwać problem. Przywrócić jakość kształcenia oraz prowadzenie przez nauczycieli wszystkich specjalności eksperymentalnej analizy rozwoju świadomości ucznia. 3. Poznać drogi rozwoju pojęć. 4.Pokazać metody badania rozwoju naukowych pojęć. 5.Poznawać drogę rozwoju pojęć u ucznia aby dać sobie prawo eksperymentalnego kształcenia pojęć. 6.Zając się metodami analizy procesu uczenia się pojęcia przez ucznia.