AKCJA „WARTO BYĆ DOBRYM” OFERTA SPONSORSKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Advertisements

SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Praca metodą projektu edukacyjnego
SIĘGNIJ PO UNIKATOWY PAKIET KORZYŚCI Nowa formuła konkursu – maksymalizacja korzyści dla laureata: Wybór laureatów przed targami – możliwość przeprowadzenia.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Trzymaj formę Celem programu jest :
Dbam o dobre samopoczucie swoje i ludzi wokół mnie
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Działamy jako Stowarzyszenie Eko Idea od roku W tym czasie zrealizowaliśmy kilkanaście kampanii edukacyjnych. Ponad 100 wystaw w całym kraju dotyczących.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podsumowanie II edycji Programu edukacyjnego „ Trzymaj Formę” Działdowo, r. Jolanta Działak PSSE Działdowo.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Jedz Smacznie i zdrowo.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
W dniach od 21 do 31 marca bieżącego roku w naszej szkole odbyły się akcje promujące wolontariat. Na ten czas wcieliliście się w rolę wolontariuszy. Wspólnie.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Każdego roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w Międzynarodowym QUIZIE z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Szkoła Promująca Zdrowie
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

AKCJA „WARTO BYĆ DOBRYM” OFERTA SPONSORSKA

Opis akcji Akcja „Warto być dobrym” to największa, interdyscyplinarna kampania edukacyjna w Polsce, kreująca u dzieci dobre postawy, ucząca poszanowania dla innych ludzi, ich emocji, uczuć i praw, a także premiująca zachowania prospołeczne i wolontariat jako drogę do samorealizacji. Głównym elementem Akcji jest konkurs skierowany do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, który każda szkoła będzie prowadziła samodzielnie na podstawie tych samych zasad i z tą samą nagrodą główną – rowerem górskim. Akcja wymyślona i organizowana przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła”, została zainicjowana 10 lat temu w śląskich szkołach. W roku szkolnym 2011/2012, wprowadzona zostaje nowa, rozbudowana formuła i zwiększony zasięg.

Zasięg akcji Akcja w nowej formule odbywa się w całej Polsce, w 1 500 szkołach, będących członkami stowarzyszenia. Obejmuje ok 500 000 dzieci i blisko 1 000 000 rodziców.

Zasady konkursu Nagrodę główną w każdej szkole dostanie dziecko, które zostanie wylosowane spośród finalistów konkursu reprezentujących poszczególne klasy w danej szkole. Finaliści z poszczególnych klas to uczniowie najlepiej ocenieni przez społeczność danej klasy, spośród tych dzieci,  które przystępując do akcji na początku roku, zobowiążą się do wypełnienia zadań w 3 obszarach: Pomoc drugiemu człowiekowi. (ja i bliźni) Zaangażowanie w środowisko klasy, szkoły, społeczność lokalną. (ja i społeczność) Działania globalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. (ja i świat)

Cele akcji – dzieci Szkoła  to miejsce największej aktywności młodzieży i przestrzeń gdzie dokonuje się wymiana poglądów o świecie rzeczywistym. To miejsce gdzie kształtują się postawy młodych ludzi. Akcja ma wyzwolić w młodych ludziach modę na dobro i to, że warto być dobrym – bo to się opłaca, a jednocześnie: pokazać dobro i wolontariat jako wartość, dobrą zabawę i drogę do samorealizacji, promować pozytywny system wartości jako wzorzec postaw, docenić odpowiedzialne i pomocne zachowania wobec drugiego człowieka, zwierzęcia, społeczności lokalnej, świata.

Cele akcji – stowarzyszenie Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” zamierza w atrakcyjny dla dzieci sposób spełniać swoją misję, wychodząc z założenia, że szkoła nie powinna być tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale także kreowania pozytywnych postaw. Największa edukacyjna Organizacja Pożytku Publicznego, zarówno pod względem ilości swoich członków jak i zebranego 1%, od lat wprowadzająca innowacje do szkół szczególnie w kwestiach nowych technologii i finansowania edukacji, wdraża nowy sposób pozyskiwania funduszy na realizację swoich pomysłów i działań statutowych.

Przebieg akcji w szkole Szkoła, po przystąpieniu do akcji i podpisaniu umowy dostała przesyłkę – rower, baner akcji, stelaż, komplet materiałów informacyjnych i scenariusz lekcji. W centralnym miejscu korytarza szkoły, został powieszony baner akcji, a obok niego rower na stelażu. Baner oraz nagroda wisząca, przez cały semestr w szkole, ma przypominać dzieciom i rodzicom, że warto się starać i być dobrym dla innych, bo może to być nagrodzone. Na zajęciach dzieci dowiadują się wszystkiego na temat dobrych postaw – dlaczego warto być dobrym dla innych i jak można pomagać – rodzinie, sąsiadom, społeczności lokalnej i całemu światu dzięki idei wolontariatu. Wychowawca otrzymał do dyspozycji przykłady pozytywnych zachowań.

Przebieg akcji w szkole c.d. Dzieci deklarują jakie dobre uczynki będą wykonywały w każdym z trzech, wcześniej wymienionych obszarów, a pod ich deklaracją podpisuje się rodzic. W trakcie semestru dzieci spełniają dobre uczynki i są do tego zachęcane na godzinach wychowawczych. Część zadań realizują samodzielnie, inne w grupie. Na koniec roku, dzieci wybierają reprezentanta klasy, który będzie finalistą konkursu w szkole, na podstawie własnych ocen, które z nich wykazało się największą aktywnością w czynieniu dobra. Głos w tym przypadku należy do dzieci wychowawca jest jedynie moderatorem. Na gali kończącej daną edycję akcji w każdej szkole, jedno dziecko zostaje wylosowane spośród finalistów konkursu, pozostałe dzieci otrzymują nagrody pocieszenia.

Patronaty honorowe i medialne akcji Obecnie nad akcją otrzymaliśmy patronat następujących instytucji: Minister Edukacji Narodowej UNESCO 15 Kuratoriów Akcji będzie patronowało medialnie Sieć Kin Helios i Cinema City Radio ESKA Dzienniki ogólnopolskie Telewizja ogólnopolska Superstacja, TVS Miesięczniki „Edukacja i dialog” oraz Miesięcznik Dyrektora Szkoły. Wiele regionalnych i lokalnych mediów

Wizualizacja baneru i roweru w szkole

Nagroda główna w konkursie W każdej szkole jedno dziecko wygra rower firmy KROSS, wyprodukowany na indywidualne zamówienie Stowarzyszenia „Przyjazna Szkoła”. Przez cały okres konkursu rower wisi w szkole, żeby motywować dzieci do lepszego zachowania. Jest to sprawdzony model konkursu i w szkołach, w których jest realizowany od prawie 10 lat, cieszy się wielką popularnością. Rower jest uniwersalną nagrodą, kojarzącą się ze sportem, aktywnym wypoczynkiem zwykle w gronie znajomych lub rodziny. Promuje zdrowy styl życia i sport wśród młodych ludzi.

Nagrody dla szkół Każda szkoła, która bierze udział w akcji, otrzymała od firmy FORMAT nagrodę do wyposażenia biblioteki szkolnej. Jest nią zestaw edukacyjnych programów multimedialnych – Akademia Umysłu ® cz.2, w skład którego wchodzą, aż 3 programy: PAMIĘĆ, KONCENTRACJA, SZYBKIE CZYTANIE. Zawarte w nich ćwiczenia zwiększają zdolność zapamiętywania, wspomagają koncentrację oraz sprawne czytanie u dzieci i młodzieży. Wartość pakietu dla każdej szkoły ponad 600 zł 10 szkół, które uzyskają najwyższy wskaźnik będący stosunkiem ilości Uczestników, którzy zostaną członkami OKI Klubu do ilości uczniów Szkoły otrzyma nagrody w postaci grantów po 10 000 zł na zrealizowanie projektu z dziećmi wg. własnego pomysłu, dla wspólnego dobra.

Wizualizacja roweru

Akcja w liczbach Przeszło 500 000 dzieci i 45 000 nauczycieli w szkołach, którzy będą codziennie widzieć baner. Przeszło 1 000 000 rodziców, którzy przynajmniej kilka razy zobaczą baner w szkole i będą informowani o akcji w szkole na zebraniach i przez jej stronę www. Kilka milionów Polaków, którzy dowiedzą się o akcji z artykułów, audycji, programów telewizyjnych, kampanii banerowej, reklam prasowych i z outdooru.

Wsparcie akcji – OKI Dodatkowym wsparciem w promocji akcji Warto być dobrym jest OKI – ambasador dobrych uczynków, który został wymyślony przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła”. OKI jest łącznikiem we wszystkich akcjach skierowanych do dzieci, jako przyjaciel-przewodnik, który tłumaczy dzieciom w sposób prosty rzeczy ważne i trudne. OKI jest wykorzystywany w prezentacjach i materiałach edukacyjnych. Jest też maskotką, która będzie nagrodą w konkursach. W przygotowaniu jest też OKI KLUB, który będzie połączony z dużym programem lojalnościowym dla dzieci i ich rodziców.

Sponsoring – sponsorzy lokalni i regionalni W czasie realizacji akcji w szkołach, sponsorzy lokalni i regionalni mogą wykupić miejsce na naklejkę ze swoim logo na dowolnej liczbie banerów – od 1 do 1500. Koszt miejsca jest zawsze taki sam. O kolejności na banerze decyduje kolejność zgłoszeń. Firmy i osoby prywatne mogą otrzymać 1 naklejkę w podziękowaniu za 100 zł w formie darowizny lub w pakiecie sponsorskim na fakturę. Naklejki będą drukowane przez wyspecjalizowaną drukarnie cyfrową i kolportowane przesyłkami kurierskimi. Rozmiar naklejki 13x13 cm.