Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
Advertisements

Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Opracował: Zespół Języków Obcych. Do próbnego Egzaminu Gimnazjalnego, który odbył się r. przystąpiło 146 uczniów klas trzecich. Test trwał
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012

Do Egzaminu Gimnazjalnego z Języka Angielskiego na poziomie podstawowym przystąpiło w kwietniu 2012 roku 49 uczniów naszego gimnazjum. Średni wynik wyniósł 21,59 pkt., czyli 53,98% poprawnych odpowiedzi. Porównując z innymi wynikami widać, że mamy lepszy wynik niż średnia powiatu, ale znacznie gorszy niż województwo, okręg i kraj.  

Średni wynik w %

Szkoła znajduje się na poziomie „niżej średni” w odniesieniu do województwa i okręgu. Biorąc pod uwagę powiat znajdujemy się na drugim miejscu, zaraz po Gimnazjum w Radowie Małym.

Średnie wyniki poszczególnych klas przedstawiają się następująco: Klasa Średni wynik pkt. % Liczba uczniów z wynikiem powyżej 70% Liczba uczniów z wynikiem poniżej 30% 3a (1 uczeń) 12 30,00 --- 3 b (14 uczniów) 22,14 55,35 7 4 3c (18 uczniów) 21,61 54,02 5 2 3d (16 uczniów) 21,37 53,42 1

Najlepsze wyniki uzyskało 36,7 % uczniów, a bardzo słabe – 14,3 % Najlepsze wyniki uzyskało 36,7 % uczniów, a bardzo słabe – 14,3 %. Większość uplasowała się na poziomie średnim. Uczniowie z najlepszymi wynikami to Andżelika Dziuba ze 100-procentowym wynikiem i Paweł Ciołek z wynikiem 93%.

Analizując umiejętności widzimy, że na poziomie podstawowym uczniowie najlepiej poradzili sobie z (wyniki w %):

Rozpatrując wymagania szczegółowe możemy zauważyć, że najlepiej nasi gimnazjaliści wypadli w: - znajdowaniu określonych informacji, w tekstach słuchanych i czytanych - określaniu intencji autora tekstu

Słabiej uczniowie radzili sobie z: - posługiwaniem się podstawowym zasobem środków językowych - uzyskiwaniem i przekazywaniem prostych informacji, wyjaśnień - prośbami o sprecyzowanie lub powtórzenie wypowiedzi - określaniem głównej myśli tekstu

Powyższe zestawienie jest wskazówką dla nas, nauczycieli, na jakie umiejętności zwrócić szczególną uwagę przygotowując uczniów do egzaminu w roku 2013.

Do Egzaminu Gimnazjalnego z Języka Angielskiego na poziomie rozszerzonym przystąpiło 46 uczniów klas trzecich. Średni wynik wyniósł 12,98 pkt., czyli 32,46 % poprawnych odpowiedzi.

Porównanie wyniku naszej szkoły do powiatu, województwa, okręgu i kraju przedstawia się następująco:

W tej części egzaminu jesteśmy na poziomie „niżej średni” w odniesieniu do województwa i na poziomie „niski” w odniesieniu do okręgu.

Średnie wyniki poszczególnych klas: Klasa Średni wynik pkt. % Liczba uczniów z wynikiem powyżej 70% Liczba uczniów z wynikiem poniżej 30% 3 b (12 uczniów) 14,75 36,87 3 7 3c (18 uczniów) 11,94 29,85 2 12 3d (16 uczniów) 12,06 30,15 10

Jak widać wyniki te są znacznie gorsze niż wyniki poziomu podstawowego Jak widać wyniki te są znacznie gorsze niż wyniki poziomu podstawowego. Aż 63,04 % uczniów miało wynik gorszy niż 30%, a tylko 15,2 % osiągnęło wynik wyższy niż 70 %. Najlepiej z testem poradzili sobie: Andżelika Dziuba (95%), Adam Gromek (80%) i Paweł Kasprowiak (75%).

Jeżeli chodzi o umiejętności sprawdzane w teście to najlepiej wypadło (wyniki w %):

Również w szczegółowych wymaganiach posługiwanie się podstawowym zasobem środków językowych wypadło zdecydowanie najgorzej. Dużo lepiej gimnazjaliści poradzili sobie z odnajdywaniem w tekście określonych informacji i rozpoznawaniem związków między częściami tekstu.

Bardzo słabo wypadła wypowiedź pisemna uczniów Bardzo słabo wypadła wypowiedź pisemna uczniów. Aż 27 uczniów nie podjęło próby napisania tekstu. 11 uczniów uzyskało wynik 7-10 punktów, ale tylko Andżelika Dziuba została oceniona na 10, czyli maksymalną ilość, punktów.  

WNIOSKI I REKOMENDACJE Wyniki Egzaminu Gimnazjalnego z Języka Angielskiego w 2012 roku zdecydowanie nie zadowalają nas i w związku z tym nasze działania będą zmierzały do poprawienia ich.

Poprawa wyników może być bardziej realna poprzez zapewnienie większej niż dotychczas stabilizacji warunków, w jakich odbywa się nauczanie języków obcych: rzadziej zmieniający się nauczyciele, stały podział na grupy. Stosowanie nowych, bardziej atrakcyjnych metod nauczania oraz wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych powinno przyczynić się do większego zainteresowania ucznia przedmiotem, a także zwiększenia jego motywacji.

Należy przekonać rodziców, że znajomość języków obcych jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu zawodowego w dzisiejszym świecie i zachęcić do skorzystania z oferty szkoły w tym zakresie – np. dodatkowe, poszerzające wiedzę i umiejętności, zajęcia. W swojej pracy powinniśmy wykazywać daleko idącą konsekwencję w realizowaniu zamierzeń i egzekwowaniu wymagań.

Musimy dokładnie przeanalizować wyniki egzaminu, dobre i słabe strony naszych uczniów oraz ich predyspozycje, a następnie wykorzystać te informacje w pracy dydaktycznej. Powinnyśmy skorelować realizowany program nauczania z wymaganiami egzaminacyjnymi.

Należy zmotywować uczniów do aktywnego udziału w zajęciach pozalekcyjnych, zwłaszcza przygotowujących do konkursów i egzaminu. Należy znaleźć sposób na przełamanie u uczniów niechęci do pisemnego wypowiadania się w języku angielskim.