„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego do roli ucznia oraz czytelnika.” Jest to główne zadanie Rocznego Planu Pracy opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznego, który będziemy realizować z dziećmi w tym roku szkolnym.
Jakie ciekawe formy będziemy realizować razem z dziećmi? „Czytanie na wesoło” będą to codzienne sesje czytelnicze z wykorzystaniem literatury dziecięcej również przy udziale zaproszonych gości, rodziców, dziadków.
Bogate kąciki ćwiczące umiejętność czytania i pisania „Kącik czytelnika” będzie zawierał wiele ciekawych pozycji, rozbudzających w dzieciach zaciekawienia czytaniem „Kącik sprawnej rączki” wyposażony będzie w różnorodny materiał do rysowania, lepienia, nawlekania, służący ćwiczeniu sprawności rak i palców
W salach pojawią się „ściany liter”, wyrazy do globalnego czytania, dzielenie wyrazów na sylaby, głoski
Będziemy prowadzić systematycznie zabawy logopedyczne w myśl zasady: „Poprawne mówienie sukcesem dobrego czytania”
Na zajęciach plastycznych i graficznych będziemy wykorzystywać różnorodne materiały.
„Dzień Słowa Czytanego” „Dzień Słowa Pisanego” Zorganizujemy wiele ciekawych spotkań, ukazujących dzieciom użytkową wartość pisania i czytania. Będą to miedzy innymi: „Dzień Słowa Czytanego” „Dzień Słowa Pisanego”
Więcej pomysłów, które będziemy realizować znajdziecie Państwo w Rocznym Planie Pracy, który znajduje się w kąciku dla rodziców, oraz na stronie internetowej przedszkola. Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z tym dokumentem i włączania się w proponowane formy.