KONCEPCJA PRACY Przedszkola Samorządowego „PROMYCZEK” w Mikołajkach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Niepubliczne Przedszkole
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA MŁODZIEŻOWYCH OŚRODKÓW WYCHOWAWCZYCH,
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE nr 6 ZAPEWNIAMY  Opiekę.  Wychowanie.  Uczenie się.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W P RZEDSZKOLU NR 23 IM. L. K RZEMIENIECKIEJ W Ż ORACH W ROKU SZKOLNYM 2012/2013.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Szkoła Podstawowa nr 29 im. Jana Kochanowskiego
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Koncepcja pracy PRZEDSZKOLA
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA PRACY Przedszkola Samorządowego „PROMYCZEK” w Mikołajkach Opracowana przez radę pedagogiczną 05.11.2013 r. i zatwierdzona do realizacji .02.2014 r.

1 „NIE WSZYSTKIE KWIATY ZAKWITAJĄ RAZEM. KAŻDY MA SWÓJ CZAS I PORĘ. NIECH TO BĘDZIE DLA CIEBIE DROGOWSKAZEM, NIE WSZYSTKIE KWIATY ZAKWITAJĄ RAZEM.” Nasze przedszkole nosi nazwę „Promyczek” i zlokalizowane jest przy ul. Łabędzia 1 w miejscowości Mikołajki.

WIZJA naszego przedszkola 1 Dzieci są bezpieczne i akceptowane w swej odmienności, samodzielnie podejmują różnorodne formy aktywności rozwijając swoje umiejętności zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami, możliwościami i zainteresowaniami. Pracownicy przedszkola wspierają się w działaniach służących podnoszeniu jakości pracy przedszkola. Rodzice są aktywnymi współuczestnikami procesu opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznego. Lokalne instytucje i zakłady są sojusznikami naszego przedszkola i edukacji przedszkolnej. Warunki lokalowe i baza dydaktyczna naszego przedszkola umożliwiają wdrażanie przyjętej przez nas koncepcji.

MISJA naszego przedszkola 1 Znamy zasoby i potrzeby naszego środowiska lokalnego. Współpracujemy z lokalnymi organizacjami i instytucjami na rzecz wspólnego rozwoju. Prezentujemy osiągnięcia naszych wychowanków w środowisku lokalnym. Mamy wypracowane skuteczne formy współpracy ze żłobkiem i szkołą podstawową. Systematycznie komunikujemy rodzicom naszą koncepcję i skutecznie włączamy ich w jej realizację. Mamy określone obszary ewaluacji wewnętrznej, a wyniki ewaluacji wykorzystujemy do modyfikacji koncepcji pracy przedszkola. Systematycznie diagnozujemy dzieci, a ich potrzeby uwzględniamy w koncepcji pracy przedszkola. Modyfikujemy i upowszechniamy Program adaptacyjny przedszkola. Wdrażamy jednolity program wychowawczy od żłobka do przedszkola. Wdrażamy autorskie programy profilaktyczne.

MISJA naszego przedszkola 1 Mamy określoną sylwetkę absolwenta naszego przedszkola. Wdrażamy procedury bezpieczeństwa dzieci, politykę ochrony dziecka przed krzywdzeniem. Rozpoznajemy i wdrażamy działania antydyskryminacyjne. Stosujemy nowatorskie rozwiązania służące rozwijaniu umiejętności i zainteresowań dzieci. Stwarzamy dzieciom warunki udziału w zajęciach dodatkowych. Przedszkole zapewnia warunki lokalowe, finansowe i kadrowe służące wdrażaniu podstawy programowej i przyjętych do realizacji programów oraz zajęć dodatkowych. Nasza praca ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój. Dajemy dzieciom możliwość prezentowania swoich osiągnięć na forum przedszkolnym i poza przedszkolem. W swoich działaniach kierujemy się zasadą podmiotowego traktowania dzieci i szanowania ich indywidualności.

MISJA naszego przedszkola 1 Włączamy rodziców w działania podejmowane na rzecz rozwoju dzieci . Pracownicy przedszkola są zgranym zespołem i pomagają sobie nawzajem w doskonaleniu własnej pracy. Nauczyciele systematycznie doskonalą swoje umiejętności zawodowe. Nauczyciele wykorzystują w pracy z dziećmi umiejętności zdobyte podczas szkoleń i kursów. Rodzice znają i stosują zasady zdrowego żywienia dzieci. Przedszkole zapewnia dzieciom zdrowe wyżywienie odpowiednie do ich potrzeb rozwojowych. Przedszkole prowadzi edukację dzieci i rodziców w zakresie zdrowego odżywiania. Wyrabiamy w społeczności przedszkolnej postawy proekologiczne. Skutecznie działamy na rzecz segregacji śmieci. Pozyskujemy sojuszników przedszkola w edukacji ekologicznej.

Zasoby osobowe naszego przedszkola Wykwalifikowana kadra pedagogiczna. Specjaliści do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i logopedycznej, gimnastyki korekcyjnej, języków obcych, religii, oligofrenopedagogiki. Możliwość korzystania ze wsparcia specjalistów z Zespołu Oświatowego w Mikołajkach – psychologa, pedagoga, pielęgniarki. Stały trend podnoszenia kwalifikacji przez asystentki nauczycieli. Wykwalifikowany dietetyk.

Zasoby rzeczowe naszego przedszkola Przedszkole dysponuje sześcioma salami zaadaptowanymi i wyposażonymi odpowiednio do potrzeb dzieci oraz jedną salą w szkole podstawowej. Plac zabaw jest ogrodzony i wyposażony w odpowiedni sprzęt. Jest systematycznie zadrzewiany. Przedszkole dysponuje pomieszczeniem do terapii logopedycznej i ćwiczeń korekcyjnych. Przedszkole korzysta ze wspólnych pomieszczeń Zespołu Oświatowego w Mikołajkach: stołówka, sala, świetlica szkolna, Orlik, boiska szkolne, szatnie. Przedszkole posiada dobrze wyposażone szatnie.

Dzieci w naszym przedszkolu: Czują się bezpieczne Chętnie zostają w przedszkolu Uczą się bawiąc Rozwijają swoje zdolności Mają wsparcie nauczycieli Chętnie korzystają ze stołówki, hali sportowej

RODZICE w naszym przedszkolu Chętnie angażują się w życie grupy. Pomagają w wyposażeniu sali. Mają zaufanie do kadry pedagogicznej. Pozytywnie oceniają pracę przedszkola. Współdziałają w procesie opiekuńczo-wychowawczym Rodzice uczestniczą w procesie oddziaływań wychowawczych.

OFERTA NASZEGO PRZEDSZKOLA 1 Przedszkole organizuje: teatrzyki, koncerty, cykliczne wyjścia do biblioteki oraz uczestniczy w konkursach plastycznych. Organizacja spotkań i wycieczek z przedstawicielami różnych grup zawodowych. Tradycją naszego przedszkola jest organizacja: pasowanie na przedszkolaka, Dzień Chłopaka, Andrzejki, urodziny dzieci, Wigilia, bal karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka, festyn, Dzień Dziecka. W przedszkolu prowadzone są dodatkowe zajęcia: gimnastyka-korekcyjna, zajęcia logopedyczne, terapia pedagogiczna, język angielski. Organizujemy dzieciom pomoc psychologiczno – pedagogiczną oraz wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka.

Mocne i słabe strony naszego przedszkola: Mocne strony: Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są organizowane, monitorowane, planowane i doskonalone. Podstawa programowa jest realizowana. Posiadamy warunki do aktywności dzieci. Podejmujemy działania wychowawcze eliminujące zachowania niepożądane. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. Przedszkole prezentuje i rozpowszechnia informacje o ofercie zajęć edukacyjnych oraz prowadzonych działań. Przedszkole współpracuje z rodzicami na rzecz rozwoju dzieci. Przedszkole systematycznie i celowo współdziała z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym. Działania prowadzone przez przedszkole są monitorowane, analizowane, w razie potrzeb modyfikowane. Zarządzanie przedszkolem zapewnia warunki do rozwoju dzieci.

Mocne i słabe strony naszego przedszkola: 1. Brak odpowiednich pomieszczeń do realizacji pracy z dziećmi wynikający z podziału na grupy. 2. Niedoskonały przekaz informacji.

Rozpoznanie potrzeb rozwojowych naszych wychowanków 1 Na podstawie obserwacji społeczności przedszkola w obszarze samodzielności ujawniono potrzebę systematycznej pracy w tym zakresie. Diagnozy logopedyczne wskazują na potrzebę wczesnej terapii i obejmowania nią coraz większej liczby dzieci. Coroczne badania postawy ciała wskazują na potrzebę korektę wad postawy w grupach dzieci 4-5-6-letnich. Badanie sprawności fizycznej wskazują na potrzebę zintensyfikowania działań przedszkola w tym obszarze. Bieżące obserwacje i diagnozy wskazują na potrzebę organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jest zapotrzebowanie na naukę języka angielskiego.

Rodzice oczekują jak najszerszej oferty zajęć dodatkowych przedszkola. Rozpoznanie potrzeb środowiska lokalnego 1 1 Rodzice nowo przyjętych dzieci są zainteresowani programem adaptacyjnym. 2 Rodzice oczekują jak najszerszej oferty zajęć dodatkowych przedszkola. 3 Rodzice oczekują od przedszkola zdrowego żywienia dzieci i bezpiecznego pobytu dzieci w przedszkolu. 4 Rodzice są zainteresowani śledzeniem postępów i osiągnięć dzieci oraz ich prezentacją na forum przedszkola.

Model absolwenta Nasz absolwent: Jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych. Wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, rozwija swoje talenty. Jest aktywny, samodzielny, twórczy i otwarty. Jest wrażliwy estetycznie, zna zasady kultury, normy współżycia społecznego i zachowania. Ma pozytywny obraz własnego „ja”. Umie wyrażać i kontrolować swoje emocje, umie radzić sobie w sytuacjach trudnych. Stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie i sprawność fizyczną. Ma bogatą wiedzę o środowisku, jego zasobach i ochronie. Odróżnia dobro od zła, jest tolerancyjny, chętnie współpracuje z innymi ludźmi, respektuje ich prawa.

Zadania służące realizacji koncepcji naszego przedszkola: 2013 rok: Wdrażane są procedury pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Opracowanie procedury powoływania członków do zespołu. Funkcjonują procedury wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Opracowane procedury bezpieczeństwa. Opracowanie rocznego planu pracy zajęć dodatkowych. Opracowanie programu wychowawczego. Test wrocławski (grudzień). Opracowany plan współpracy z CK Kłobuk. Modyfikacja programu adaptacyjnego we współpracy ze żłobkiem.

Zadania służące realizacji koncepcji naszego przedszkola: 2014 rok: Poszerzamy ofertę bezpłatnych zajęć dodatkowych, teatrzyki, koncerty. Polityka ochrony dziecka przed krzywdzeniem. Wypracowanie wspólnie z rodzicami zasad zdrowego odżywiania. Wypracowanie zasad komunikowania i modyfikowania koncepcji. Opracowanie planu współpracy z lokalnymi instytucjami i organizacjami. Mamy sojusznikami wśród rodziców i radnych gminy na pozyskanie funduszy na remont parkingu i drogi dojazdowej do przedszkola. Nauczyciele znają zasady polityki antydyskryminacyjnej. Aktualizacja Regulaminu rekrutacji dzieci do przedszkola.

Zadania służące realizacji koncepcji naszego przedszkola: 2015 rok: Rada Rodziców inicjuje działania na rzecz przedszkola. Ewaluacja programu wychowawczego. Opracowanie strategii wspierania dzieci uzdolnionych. Wypracowanie skutecznego sposobu komunikowania społeczności przedszkolnej, oferty przedszkola i osiągnięć dzieci. 2016 rok: Zmodyfikowana koncepcja na podstawie diagnozy potrzeb dzieci i środowiska.

Zadania służące realizacji koncepcji naszego przedszkola: 2017 rok: Zaadoptowanie klas gimnazjalnych na potrzeby przedszkola. 2018 rok: Wszystkie dzieci w wieku przedszkolnym z obwodu Zespołu Oświatowego w Mikołajkach mają zapewnione miejsce w przedszkolu a nauczyciele naszego przedszkola zapewnioną pracę.

Koncepcja Pracy Przedszkola Samorządowego „PROMYCZEK” w Mikołajkach ukierunkowana jest na zapewnienie wszechstronnego rozwoju dziecka. Nasze przedszkole jest placówką otwartą i przyjazną zarówno dla dzieci jak i ich rodziców. Naszym celem jest wychować dzieci na ludzi twórczych, nastawionych na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości. Pragniemy promować w środowisku lokalnym osiągnięcia przedszkola i naszych wychowanków. Chcemy także zwrócić uwagę na wychowanie przedszkolne i jego znaczenie. Pracując z dziećmi, dbamy również o podnoszenie swoich kwalifikacji.

Prezentację wykonał zespół w składzie: Urszula Łuksza, Agnieszka Orłowska, Katarzyna Dobrzeniecka, Renata Grunwald. Dziękujemy za uwagę!