Polish Fair Trade Coalition

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Magdalena Mikoda Iga Dąbrowska kl. II C. Żywność pochodząca z upraw, gdzie nie używa się środków chemicznych bądź używa w niewielkiej ilości.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Klub Młodych Profesjonalistów Warsztaty Opracował: Marcin Adamczyk.
Proces instytucjonalizacji i formalizacji Sprawiedliwego Handlu (FT)
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
I co dalej z TRIZ? KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska – Koordynator Projektu „ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
SPEED UP Praktyki na rzecz wspierania ekosystemów sprzyjających przedsiębiorczości w rozwoju polityki miejskiej OFERTA PARTNERSKA.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Program „Fundusz Inicjatyw Obywatelskich – Śląskie Lokalnie”
PROSPOŁECZNE ŚWIĘTOKRZYSKIE
POLITYKA GOSPODARCZA I SPOŁECZNA
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Punkty Konsultacyjno-Doradcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin PROMYKI 2017.
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Fundusze unijne od podstaw II
Tydzień Edukacji Globalnej w ZST „ Mechanik”
Najem społeczny – jak współpracować z prywatnymi najemcami?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Imię i Nazwisko Afiliacja
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Bądź częścią rozwiązania
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
1. Opis koncepcji kreatywnej kampanii szerokiego zasięgu
Dzień ziemi ♥.
kształcących w zawodach
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
Możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Warsztat refleksyjny nt. stanu wdrażania
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Miasto Przyjazne Dzieciom
Kolegium do spraw Dziedzictwa Kulturowo- Historycznego
WARSZTAT REFLEKSYJNY nt
Centrum PISOP Jesteśmy grupą aktywnych ludzi, którzy od 15 września 2000 r. tworzą niezależne Stowarzyszenie Należymy do Ogólnopolskiej Sieci SPLOT.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
The role of positive parenting programme in the implementation of legal ban on corporal punishment - Polish perspective Ewa Jarosz, Renata Szredzińska.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Polish Fair Trade Coalition Established at the beginning of 2009 An informal organisation represented by Polish Green Network for legal purposes. Decisions taken by a steering commitee and working groups. Partnership with UNDP (United Nations Development Programme Europe and the CIS, Project Office Poland) since 2011 Foundation registred 13.09.2013

„Polish Fair Trade Coalition” Foundation FOUNDERS Biosprawiedliwi (SME) Fundacja EkoRozwoju (NGO) Fundacja Polska Akcja Humanitarna (NGO) Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” (NGO) Pozytywna zmiana (SME)

„Polish Fair Trade Coalition” Foundation FOUNDERS (cont.) PROFT LTD (SME) Stowarzyszenie Lokalnych Ośrodków Twórczych (NGO) Szczypta Świata (SME) Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć (NGO)

„Polish Fair Trade Coalition” Foundation ORGANISATIONAL STRUCTURE Founders (9 organisations) Supervisory Council (9 people) Management Board (2 people)

„Polish Fair Trade Coalition” Foundation GOALS Develop and promote Fair Trade; Raise awareness and create positive image of Fair Trade; Support initiatives aimed at ensuring accessibility of Fair Trade products in Poland; Support research on Fair Trade operation and its impact on the producers. Koordynacja działań na rzecz Sprawiedliwego Handlu Skoordynowane działania na poziomie ogólnokrajowym pozwolą lepiej upowszechnić ideę Sprawiedliwego Handlu w Polsce. Reprezentowanie na poziomie krajowym środowiska polskich organizacji pozarządowych i innych podmiotów zaangażowanych w rozwój Sprawiedliwego Handlu. Integracja i podejmowanie wspólnych działań. Realizacja kampanii w ogólnokrajowej skali. Kreowanie jednolitego wizerunku Sprawiedliwego Handlu w społeczeństwie polskim. Kierowanie do konsumentów spójnego przekazu. Promocja Sprawiedliwego Handlu Większa świadomość wśród konsumentów jest podstawą dalszego rozwoju ruchu – dopiero ich gotowość do kupowania skłoni dystrybutorów do zaopatrzenia sklepów i lokali w certyfikowane produkty. Organizowanie kampanii i akcji edukacyjnych na skale ogólnopolską, w tym edukację w szkołach, na uczelniach oraz szkolenia dla przedsiębiorców i pracowników. Wydawanie i rozpowszechnianie materiałów nt. Sprawiedliwego Handlu do wykorzystania przez kampanierów, szkoły, właścicieli sklepów i kawiarni. Współpraca z międzynarodowymi organizacjami Sprawiedliwego Handlu Zarówno rozpropagowanie idei, jak i szersze wprowadzenie produktów Sprawiedliwego Handlu na polskim rynku, musi się odbyć w ramach ścisłej współpracy z międzynarodowymi strukturami Sprawiedliwego Handlu: FLO Int., WFTO, EFTA, NEWS!, FTAO. Monitorowanie rynku Zbieranie danych o importerach i dystrybutorach produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce. Promowanie przestrzegania zasad związanych z użyciem znaków Sprawiedliwego Handlu na rynku polskim. Wspieranie importu, przetwórstwa i dystrybucji produktów Sprawiedliwego Handlu na terenie Polski Ważne jest podjęcie działań zwiększających dostępność produktów Sprawiedliwego Handlu: Wspieranie firm w rozwoju ich działalności związanej ze Sprawiedliwym Handlem Ułatwianie podmiotom krajowym procesów certyfikacji i licencjonowania. Rozwijanie kanałów dystrybucji (np. poprzez tworzenie baz danych) Stworzenie w Polsce formalnej organizacji działającej na rzecz Sprawiedliwego Handlu i akredytowanie jej w odpowiednich strukturach międzynarodowych.

„Polish Fair Trade Coalition” Foundation GOALS (cont.) Co-operation with international Fair Trade organizations, mainly: Fairtrade International (former Fairtrade Labelling Organisations International) World Fair Trade Organization (former International Federation for Alternative Trade, International Fair Trade Association) Koordynacja działań na rzecz Sprawiedliwego Handlu Skoordynowane działania na poziomie ogólnokrajowym pozwolą lepiej upowszechnić ideę Sprawiedliwego Handlu w Polsce. Reprezentowanie na poziomie krajowym środowiska polskich organizacji pozarządowych i innych podmiotów zaangażowanych w rozwój Sprawiedliwego Handlu. Integracja i podejmowanie wspólnych działań. Realizacja kampanii w ogólnokrajowej skali. Kreowanie jednolitego wizerunku Sprawiedliwego Handlu w społeczeństwie polskim. Kierowanie do konsumentów spójnego przekazu. Promocja Sprawiedliwego Handlu Większa świadomość wśród konsumentów jest podstawą dalszego rozwoju ruchu – dopiero ich gotowość do kupowania skłoni dystrybutorów do zaopatrzenia sklepów i lokali w certyfikowane produkty. Organizowanie kampanii i akcji edukacyjnych na skale ogólnopolską, w tym edukację w szkołach, na uczelniach oraz szkolenia dla przedsiębiorców i pracowników. Wydawanie i rozpowszechnianie materiałów nt. Sprawiedliwego Handlu do wykorzystania przez kampanierów, szkoły, właścicieli sklepów i kawiarni. Współpraca z międzynarodowymi organizacjami Sprawiedliwego Handlu Zarówno rozpropagowanie idei, jak i szersze wprowadzenie produktów Sprawiedliwego Handlu na polskim rynku, musi się odbyć w ramach ścisłej współpracy z międzynarodowymi strukturami Sprawiedliwego Handlu: FLO Int., WFTO, EFTA, NEWS!, FTAO. Monitorowanie rynku Zbieranie danych o importerach i dystrybutorach produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce. Promowanie przestrzegania zasad związanych z użyciem znaków Sprawiedliwego Handlu na rynku polskim. Wspieranie importu, przetwórstwa i dystrybucji produktów Sprawiedliwego Handlu na terenie Polski Ważne jest podjęcie działań zwiększających dostępność produktów Sprawiedliwego Handlu: Wspieranie firm w rozwoju ich działalności związanej ze Sprawiedliwym Handlem Ułatwianie podmiotom krajowym procesów certyfikacji i licencjonowania. Rozwijanie kanałów dystrybucji (np. poprzez tworzenie baz danych) Stworzenie w Polsce formalnej organizacji działającej na rzecz Sprawiedliwego Handlu i akredytowanie jej w odpowiednich strukturach międzynarodowych.

„Polish Fair Trade Coalition” Foundation PLANS FOR THE YEAR AHEAD Capacity building – thinking big, starting small, going deep Signing a contract with Fairtrade International (Fairtrade Marketing Organisatin in Poland) Fair Trade Communities Campaign

Address: www.fairtrade.org.pl fairtrade@fairtrade.org.pl Chair of the Management Board: Andrzej Żwawa Member of the Management Board: Zbigniew Szalbot Address: www.fairtrade.org.pl fairtrade@fairtrade.org.pl