Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Advertisements

Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Opracowanie programów nauczania wg nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Treści kształcenia.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Kurs - OK zeszyt.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Program eTwinning Planowanie projektów
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
Program eTwinning Planowanie projektów
Sopocka Akademia Tenisowa
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Program nauczania dla zawodu
Zapis prezentacji:

Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo

Program nauczania do przedmiotu uzupełniającego ekonomia w praktyce w liceach i technikach. Może być realizowany również na zajęciach pozalekcyjnych, a w technikach i zasadniczych szkołach zawodowych na zajęciach, podczas których realizowane są treści z zakresu PDG – podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej. Program nauczania Program a podstawa programowa Opracowanie, na podstawie którego nauczyciel będzie mógł dokumentować postępy w realizacji podstawy programowej. Są tu propozycje tematów lekcji na 30 jednostek dydaktycznych. Do każdego tematu przypisano odpowiednie treści z programu nauczania w zestawieniu z treściami podstawy programowej ekonomii w praktyce. Podstawa programowa a program Opracowanie przydatne do monitorowania realizacji podstawy programowej. Zawiera kolejne treści podstawy programowej ekonomii w praktyce w zestawieniu z treściami programu nauczania Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.

Scenariusze zadań uporządkowane zgodnie z obszarami działań młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa. Zawierają cele, metody i formy pracy, opis działań nauczyciela i planowany czas realizacji, a także przewidywane osiągnięcia uczniów. 5 kilkuminutowych filmów dydaktycznych, które mogą być wykorzystane na zajęciach z uczniami jako wstęp lub podsumowanie zajęć. Proponowane filmy będą wsparciem dla nauczyciela w realizacji programu nauczania i uatrakcyjnią lekcje ekonomii w praktyce. 9 prezentacji multimedialnych przyporządkowanych poszczególnym obszarom działań miniprzedsiębiorstwa, które nauczyciel może wykorzystać jako wsparcie podczas realizacji programu nauczania.

Zastosowanie materiałów Zestaw krótkich scenariuszy do wszystkich tematów lekcji zaproponowanych w programie nauczania Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo. Każdy przepis zawiera cel lekcji, wykaz materiałów dydaktycznych proponowanych do wykorzystania na zajęciach oraz zwięzły opis przebiegu lekcji. Przepisy na lekcje Tematy lekcji i ich omówienie – to zestawienie wszystkich tematów lekcji zaproponowanych w programie nauczania Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo zgodnie z obszarami działań miniprzedsiębiorstwa. Zestawienie zawiera krótki opisem przebiegu każdej lekcji, wskazanie warunków jej realizacji oraz wykaz proponowanych materiałów dydaktycznych. Tematy lekcji Krótki opis zastosowania wszystkich proponowanych materiałów do zajęć przyporządkowanych do poszczególnych obszarów działania miniprzedsiębiorstwa (ćwiczenia, studia przypadków, prezentacje multimedialne, filmy dydaktyczne, materiały dodatkowe z działu Warto wiedzieć). Zastosowanie materiałów

Szukamy pomysłu Układamy plan Kto? Co? Jak? Czym zaskoczyć? Efekty finansowe Sami o sobie Miniprzedsiębiorstwo krok po kroku praktyczny poradnik, jak monitorować działania młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa ze wskazaniem zadań nauczyciela w poszczególnych obszarach jego działań. Tu nauczyciel znajdzie między innymi zwięzłe informacje o tym: jak i kiedy zarejestrować miniprzedsiębiorstwo, jak i jaką dokumentację powinno prowadzić miniprzedsiębiorstwo, kiedy miniprzedsiębiorstwo powinno rozliczać się z radą rodziców, co i kiedy należy zrobić na zakończenie działalności miniprzedsiębiorstwa.