Liderzy edukacji na rzecz rozwoju.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Postrzeganie edukacji globalnej przez nauczycieli i nauczycielki
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Aktywne szkoły na rzecz globalnej odpowiedzialności Polska Akcja Humanitarna.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
na rzecz cyfryzacji szkół
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Liderzy edukacji na rzecz rozwoju.
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Liderzy edukacji na rzecz rozwoju. Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju. Projekt 355/2016/M współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

Do aktualnych wyzwań globalnych zaliczyć można: (…) to część kształcenia obywatelskiego i wychowania, która rozszerza ich zakres przez uświadamianie istnienia zjawisk i współzależności globalnych. Jej głównym celem jest przygotowanie odbiorców do stawiania czoła wyzwaniom dotyczącym całej ludzkości. Przez współzależności rozumiemy wzajemne powiązania i przenikanie systemów kulturowych, środowiskowych, ekonomicznych, społecznych, politycznych i technologicznych. Do aktualnych wyzwań globalnych zaliczyć można: • zapewnienie pokoju i bezpieczeństwa na świecie, • poprawę jakości życia w krajach Globalnego Południa, • ochronę praw człowieka, • zapewnienie zrównoważonego rozwoju, • budowanie partnerskich relacji gospodarczych i społecznych pomiędzy krajami Globalnej Północy i Globalnego Południa. http://www.edukacjaglobalna.ore.edu.pl/pl/o-projekcie

CELE OGÓLNE REALIZACJI PROJEKTU zwiększenie roli i miejsca EG w szkolnych programach nauczania i wychowania zgodnie z założeniami podstawy programowej oraz zaktywizowanie środowiska szkolnego do podejmowania działań w obszarze EG; uświadomienie nauczycielom, że EG jest obecna w ramach wszystkich przedmiotów, zajęć szkolnych - jest zdaniem każdego nauczyciela i wychowawcy; rozwijanie kompetencji społecznych i obywatelskich nauczycieli i uczniów, które są podstawą i gwarancją świadomego, aktywnego obywatelstwa oraz odpowiedzialności za zrównoważony rozwój świata; promowanie pozytywnych postaw i wartości oraz wspieranie uczniów w braniu odpowiedzialności za swoje działania oraz zobaczenie siebie jako obywateli świata, którzy mogą przyczynić się do bardziej pokojowego, sprawiedliwego i zrównoważonego świata; rozwijanie poczucia siebie, uznanie różnorodności kulturowej, afirmacji sprawiedliwości społecznej i praw człowieka, a także utrwalanie pokoju i działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Nowa perspektywa na lata 2016-2020 - CRZ VI edycja projektu realizowana w polskich szkołach zgodnie z PP MEN zgodnie z "Wieloletnim programem współpracy rozwojowej Nowa perspektywa na lata 2016-2020 - CRZ

Zrównoważony rozwój: Co to naprawdę znaczy?

Dobre zdrowie i jakość życia Koniec ubóstwa Zero głodu Dobre zdrowie i jakość życia Czysta woda… Godna praca Mniej nierówności Odpowiedzialna konsumpcja

Międzynarodowy Rok Suchych Nasion Roślin Strączkowych „Pożywne ziarna dla zrównoważonej przyszłości”

Moduł 2 – II semestr roku szkolnego 2016/2017 Moduł 1 – I semestr 2016/2017 Sieć Szkół Liderów EG. Szkolenie dla Liderów. SL-EG Szkolenia - spotkania Liderów z zespołami nauczycieli w Szkołach Liderów Edukacji Globalnej Spotkania z Wolontariuszami w SL-EG II edycja konkursu plastycznego dla SP „Jak wyobrażam sobie kraje rozwijające się po roku 2030” Warsztaty dla nauczycieli klas 0, 1-3,4 „Edukacja globalna w edukacji wczesnoszkolnej” (pilotaż w 5 R) Szkolenie e-learning P1 (zasób otwarty); P3 (pilotażowy dla nauczycieli klas 0, 1-3,4) Tydzień Edukacji Globalnej. Grywalizacja w edukacji globalnej. Moduł 2 – II semestr roku szkolnego 2016/2017

Sieć Szkół Liderów EG. Szkolenie dla Liderów. Kim jest Lider ? pasjonatem edukacji, w tym edukacji globalnej; inicjatorem działań edukacyjnych, wydarzeń szkolnych; posiada osobisty autorytet, prestiż w szkole - zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli; jest twórczy, umie pracować zespołowo, projektowo; chętnie wspomaga nauczycieli w realizacji zadań dydaktyczno- wychowawczych, w tym w zakresie upowszechniania i realizacji edukacji globalnej zgodnie z założeniami obowiązującej podstawy programowej, …… Cel szkolenia: wyposażenie Liderów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w ramach sieci współpracy z zespołami nauczycieli, radami pedagogicznymi; włączenie uczniów w TEG, konkursy, działania projektowe.

spotkania Liderów z zespołami nauczycieli w SL-EG Szkoły Liderów EG spotkania Liderów z zespołami nauczycieli w SL-EG I semestr (2016) – rekrutacja I etap szkoły, w których jest już nauczyciel który uczestniczył w działaniach projektu w roku szkolnym 2014/ 2015 oraz zadeklaruje pracę (jako Lider) z co najmniej 10-osobowym zespołem nauczycieli różnych przedmiotów w ramach zespołów przedmiotowych czy międzyprzedmiotowych II semestr (2017) - rekrutacja II etap do sieci dołączają nowe szkoły (6) zainteresowane realizacją projektu, w których dyrektor wyłoni lidera i zadeklaruje udział zespołu nauczycieli (10-12) w projekcie Każdy z Liderów zaplanuje pracę z zespołem ok.10 nauczycieli w swojej szkole. Każdy z nauczycieli zrealizuje zajęcia z ok. 20-osobową grupą uczniów - zaplanuje i poprowadzi co najmniej 2 lekcje/ zajęcia w każdym semestrze roku szkolnego 2016/2017 lub zaplanuje z uczniami projekt edukacyjny (rok szkolny 2016/2017) i weźmie udział w organizacji i realizacji Tygodnia Edukacji Globalnej (2016, 2017)

Szkoła Liderów Edukacji Globalnej Każdy nauczyciel z zespołu prowadzonego przez Lidera otrzyma: dostęp do zasobów znajdujących się na platformie edukacji globalnej kursu e-learning na poziome P1 publikację „Edukacja globalna. Poradnik metodyczny dla nauczycieli II-IV etapu edukacyjnego”. Poradnik jest pracą zbiorową 4 autorów: dr Katarzyny Jasikowskiej, Gabrieli Lipskiej-Badoti, Katarzyny Klarenbach, dr Roberta Łuczaka. wsparcie metodyczne koordynatora – trenera EG

Spotkania z Wolontariuszami w Szkołach Liderów EG - w I i II semestrze roku szkolnego dla uczniów i nauczycieli (po 2 godz. dyd. / semestr / szkoła) Wolontariuszami będą osoby, które realizowały projekty rozwojowe w latach 2008-2015, m.in.. w Afryce Subsaharyjskiej, Ameryce Łacińskiej i Azji. W trakcie spotkania Wolontariusze przedstawią ideę Wolontariatu, opowiedzą o swojej pracy, zaprezentują filmy, zdjęcia, tradycyjne stroje, a także przeprowadzają gry edukacyjne z uczniami. https://www.polskapomoc.gov.pl/Wolontariat,-,polska,pomoc,986.html http://wolontariat.org.pl/

Jak wyobrażam sobie kraje rozwijające się po roku 2030 II edycja konkursu plastycznego dla SP Termin: 20 październik 2016 - 21 listopad 2016 Konkurs dla uczniów szkół podstawowych przebiega na 3 etapach: Etap szkolny (za przygotowanie i wybór prac odpowiada Lider, który max 4 prace ze szkoły przekazuje do poziomu regionalnego) Etap regionalny/ wojewódzki (za organizację, promocję i wybór prac odpowiada Koordynator regionalny; otrzymuje max 40 prac do dalszej oceny – po 4 prace z 10 szkół = 40; 4 najlepsze prace Koordynator regionalny przekazuje za pośrednictwem platformy konkursowej do organizatora ORE) Etap centralny / ogólnopolski (za organizację, promocję i wybór prac odpowiada Organizator ORE Wręczenie nagród zaplanowane podczas seminarium podsumowującego działania Modułu1. w dniu 8 grudnia 2016, w siedzibie ORE Tematyka i regulamin konkursu na stronie ORE i na stronie projektu Laureaci konkursu 2015 – zwycięskie prace (link)

Warsztaty dla nauczycieli „Edukacja globalna w edukacji wczesnoszkolnej” (I semestr pilotaż w 5 Regionach) w I semestrze 2016/17 w „Szkołach Liderów Edukacji Globalnej” zaplanowano 20, 6-godzinnych warsztatów dla nauczycieli klas 0,1-3/4, prowadzonych przez doradców metodycznych edukacji wczesnoszkolnej ( pilotaż prowadzony przez 5 Trenerów). w II semestrze 2016/2017 zaplanowano: 48 warsztatów w całej Polsce (średnio po 3 w regionie) pakiet materiałów metodycznych dla nauczycieli e-szkolenie moderowane przez trenerów

Szkolenie e-learning P1 (zasób otwarty); P3 (pilotażowy dla nauczycieli klas 0, 1-3,4)

 Platforma konkursowa "Grywalizacja w edukacji globalnej" zostanie zaprojektowana i wdrożona na potrzeby ogólnopolskiej akcji TEG w przygotowaniu pilotaż – listopad 2016 udostępnienie II semestr 2016/17 Cel główny: aktywizacja działań Szkół Liderów Edukacji Globalnej w środowisku lokalnym; realizacja projektu edukacyjnego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, gry terenowej; dzielenie się doświadczeniem, uczenie się nauczycieli/ uczniów (2016/2017)

Dziękuję za uwagę Imię Nazwisko Adres e-mail Nazwa i adres placówki Projekt „Edukacja globalna. Liderzy Edukacji na rzecz rozwoju ”, jest współfinansowany z programu polskiej współpracy rozwojowej MSZ RP 2016