Od pomysłu do projektu – doświadczenia koordynatora

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Central Europe Research to Innovation Models Doświadczenia ze współpracy międzynarodowej w ramach programu Interreg IV Central Europe Opracował: Hubert.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP)
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Warszawa 20 stycznia 2003 Sieć Doskonałości: Budownictwo, Materiały i Technologie Dzień informacyjny Nanotechnologie, materiały wielofunkcyjne i procesy.
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
Krajowy Punkt Kontaktowy 6.PR 1 Andrzej Sławiński NEST Nauka i technologia przyszłości NEST New and Emerging Science and Technology.
Jak włączyć się w projekty europejskie? Izabela Stelmaszewska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE.
JAK WŁĄCZYĆ SIĘ W PROJEKTY EUROPEJSKIE?. POMYSŁ NA PROJEKT – ALE JAKI? Projekty realizowane w ramach współpracy (collaborative projects) Sieci doskonałości.
Poszukiwanie partnerów – czyli jak stworzyć dobre konsorcjum.
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
7PR - dla kogo unijne dotacje
Central Europe Research to Innovation Models Doświadczenia ze współpracy międzynarodowej w ramach programu Interreg IV Central Europe Opracował: Hubert.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Małe i średnie przedsiębiorstwa w Programie Ramowym UE
PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES DR BOGUSŁAW KLIMCZUK WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI.
Pomorski Klaster ICT - sukces w praktyce
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań European Research Council - ERC.
Idealne opracowanie punktu Implementation Joanna Bosiacka-Kniat, RPK Poznań Poznań, 12 kwietnia 2007r.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających.
TranSMEs Droga do zdobycia doskonałości przez Małe i Średnie Przedsiębiorstwa Małe i Średnie Przedsiębiorstwa Poznański Park Naukowo-Technologiczny Joanna.
Uczestnictwo w 7 PR. Podstawy prawne 7 PR Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską (art.166 TWE) Decyzja nr 1982/2006.
Udział MSP w 6.Programie Ramowym oraz poszukiwanie partnerów do współpracy Aneta Maszewska, Ewelina Słysz – Krajowy Punkt Kontaktowy Poznań,
Dr inż. Jerzy Koszałka IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. REGIONAL INNOVATION STRATEGY FOR POMERANIA REGION - complement and action.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
1 Sieć Punktów Kontaktowych w Wielkopolsce Oferta Sieci PK Matylda Dąbrowska Punkt Kontaktowy przy Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
Jak włączyć się w projekty europejskie? Akademia Rolnicza w Poznaniu, 15 lutego 2007r.
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
WSCHODNI OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Program POMYSŁY i Europejska Rada Badań Dzień informacyjny Programu POMYSŁY Warszawa, Wiesław Studencki Krajowy Punkt Kontaktowy.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
INTERREG IV C Międzyregionalny wymiar Europejskiej Współpracy Terytorialnej Konferencja projektu B2N Warszawa, 18 maja 2010 r. Teresa Marcinów, Departament.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Jak znaleźć partnera do projektu? Anna Łukaszkiewicz- Kierat Regionalny Punkt Kontaktowy Politechnika Śląska.
ASM – C ENTRUM B ADAŃ I A NALIZ R YNKU O FERTA WSPÓŁPRACY W RAMACH H2020 ASM – C ENTRUM B ADAŃ I A NALIZ R YNKU Więcej niż agencja badawcza
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zapis prezentacji:

Od pomysłu do projektu – doświadczenia koordynatora Od pomysłu do projektu – doświadczenia koordynatora. Prezentacja projektu REG CON Aleksandra Oleksik Dominika Stelmachowicz-Pawyza ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Dzień Informacyjny 7PR Regiony Wiedzy i Potencjał Badawczy Warszawa, 5 luty 2008 r.

Doświadczenia firmy ASM w realizacji projektów finansowanych z funduszy UE początek w 2002 r. pierwszy projekt – koniec 2003 r. (V Program Ramowy) zrealizowane projekty projekty aktualnie realizowane

Możliwości udziału w projekcie Jako pomysłodawca / koordynator projektu Jako partner zaproszony do przygotowywanego projektu

Etapy realizacji projektu 1. Pomysł 2. Konsorcjum 3. Wniosek 4. Negocjacje 5. Umowa 6. Start

1. Pomysł Mamy pomysł  szukamy konkursu – mało skuteczne Przeglądamy konkursy KE i szukamy tematu dla siebie Konsultacje z KPK – czy nasz pomysł jest zgodny z tematem konkursu i oczekiwaniami KE? Nasze rady: Pierwsza przygoda z PR?  poszukajmy możliwości dołączenia do projektu jako partner Pierwszy projekt koordynowany?  wybierzmy projekt mały (niski budżet, małe konsorcjum, np. CA, SA)

2. Konsorcjum dlaczego potrzebujemy konsorcjum? kogo potrzebujemy w projekcie? gdzie szukać? własne kontakty strona KPK http://www.kpk.gov.pl/7pr/pp/index.html Cordis http://cordis.europa.eu/fp7/partners_en.html Europejskie Platformy Technologiczne spotkania brokerskie wydawnictwa naukowe, prasa branżowa idealny partner? profesjonalista posiadający doświadczenie w danym obszarze komplementarność działań posiadający możliwości wykorzystania rezultatów projektu (end user) wymiar europejski (polecany udział nowych partnerów z krajów członkowskich, krajów kandydujących oraz państw Trzeciego Świata)

Jakie będzie nasze konsorcjum?

3. Wniosek część merytoryczna (piszemy sami lub wspólnie z partnerami) część „techniczna” – opis konsorcjum, podział zadań (uważamy na szczegółowość opisu!), system zarządzania projektem, budżet, itp. dobry wniosek musi: być zgodny z WP i spełniający określone w nim kryteria być przygotowany zgodnie z wytycznymi KE mieć wyróżnione najważniejsze elementy być napisany jasnym, poprawnym językiem być zrozumiały również dla osób nie będących ekspertami w danej dziedzinie

3. Wniosek Dokumenty polecane przy pisaniu wniosku FP7 Factsheets Work Programme – opis „gry” Guide for Applicants – zasady „gry” Proposals from Evaluation Point of View – „sędziowie”

4. Negocjacje Po co? wyjaśniamy wątpliwości KE/nasze najczęściej negocjujemy budżet ustalamy początek realizacji projektu ustalamy finansowanie i transze, zasady raportowania, itp. ustalamy kolejne kroki Jak się przygotować? odnieść się do ocen ekspertów oceniających wniosek przygotować żądane dokumenty zapoznać się z dokumentami wspierającymi Pytania podczas negocjacji?

4. Negocjacje Pomocne dokumenty (dostępne na http://cordis.europa.eu/fp7/find-doc_en.html#guidance) Negotiation Guidance notes Template for Description of Work Model Grant Agreement and annexes Guide to Financial Issues relating to FP7 indirect actions Rules to ensure consistent verification of the existence and legal status of participants Checklist for a Consortium Agreement for FP7 projects Guides to Intellectual Property Rules for FP7

5. Umowa Grant Agreement Consortium Agreement Description of Work

6. Start 3 2 1 0 Start… 3 2 1 0 Start? 3 2 1 0 Start!!!

PREZENTACJA PROJEKTU REG CON „Działania wspierające rozwój innowacyjnych klastrów w budownictwie. Podejście regionalne, zaangażowanie lokalnych partnerów oraz międzyregionalna współpraca” Dzień Informacyjny 7PR Regiony Wiedzy i Potencjał Badawczy Warszawa, 5 luty 2008 r.

REG CON to dwuletni projekt współfinansowany przez Komisję Europejską w ramach: 7. PROGRAMU RAMOWEGO Wspólnoty Europejskiej w zakresie Badań, Rozwoju Technologicznego i Demonstracji (2007-2013) Programu: CAPACITIES – Zdolności Badawcze Obszar tematyczny: REGIONY WIEDZY • Czas trwania projektu: 01.02.2008 – 31.01.2010 • Całkowity koszt projektu: 1 265 948,20 EUR w tym 970 000 EUR dofinansowanie www.regcon.org

REG CON jako przykład projektu realizowanego w ramach obszaru tematycznego „REGIONY WIEDZY” Wzmocnienie potencjału badawczego regionów europejskich, a w szczególności wspierania tworzenia i rozwoju regionalnych klastrów badawczych (research driven clusters) Analiza Plan działania Implementacja Inicjowanie powstawania nowych klastrów i promowanie systemu wymiany informacji www.regcon.org

Idea projektu Przewodnią ideą projektu REG CON jest rozwinięcie koncepcji tworzenia klastrów „clustering”, wśród regionów europejskich, opartej na Badaniach i Rozwoju, ze szczególnym naciskiem na budownictwo Sektor budowlany: Dynamiczny wzrost, Duże zatrudnienie (ok. 7% udziału w ogólnym zatrudnieniu w EU-15; rok 2003) Źródło: http://ec.europa.eu/enterprise/construction/index_en.htm Ale… Konserwatywny, mało podatny na wprowadzanie innowacji. www.regcon.org

Koncepcja projektu Projekt zakłada również: Rozpowszechnianie dobrych praktyk, głównie za pomocą studiów przypadku, Wyraźną koncentrację na innowacyjności, Mechanizm transferu dobrych praktyk (mentoring), Trwałość wypracowanych struktur i rozwiązań po zakończeniu projektu poprzez wykorzystanie innych źródeł finansowania i szans inwestycyjnych. www.regcon.org

Cele projektu Cel 1. Wypracowanie metodologii tworzenia klastrów ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki lokalnej i doświadczeń unijnych w tym zakresie, Cel 2. Stworzenie klastra budowlanego opartego na Badaniach i Rozwoju, Cel 3. Mentoring, tj. stworzenie modelu efektywnego transferu wiedzy pomiędzy istniejącymi a potencjalnymi klastrami, Cel 4. Zagwarantowanie trwałości powstałych klastrów w oparciu o wypracowane powiązania z publicznymi i prywatnymi funduszami oraz stworzonej, efektywnej strukturze organizacyjnej. www.regcon.org

Konsorcjum projektu www.regcon.org Koordynator: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. (Polska) Partnerzy: Politechnika Łódzka (Polska) Agencja Rozwoju Regionalnego w Kleszczowie – „ARREKS” (Polska) Apintech Ltd. (Grecja) East Med Technology Transfer Unit - EMTTU (Grecja) Heraklion Chamber of Commerce and Industry (Grecja) Acciona Infraestructuras (Hiszpania) Fundacion Labein (Hiszpania) Basque Government (Hiszpania) Technical Research Centre of Finland - VTT (Finlandia) Väinö Korpinen Ltd (Finlandia) National Research and Development Centre for Welfare and Health (STAKES) (Finlandia) Construction Cluster of Slovenia (Słowenia) University of Ljubljana (Słowenia) National Center of Clusters and Technology Networks at the CCIS (Słowenia) www.regcon.org

• Finlandia • Słowenia • Polska • Grecja • Hiszpania www.regcon.org Doradztwo Rozwój MISTRZ UCZEŃ Odkrywanie potencjału Ewaluacja • Finlandia • Słowenia • Polska • Grecja • Hiszpania Inspiracja www.regcon.org

Idea klastrów www.regcon.org Finlandia – głównymi celami powstania fińskiego klastra budowlanego są: Osiągnięcie wysokiej jakości i funkcjonalności powstających obiektów, Wypracowanie wartości dodanej poprzez współpracę z klastrami nowoczesnych technologii komunikacyjnych (ICT), Doskonalenie ekspertyz środowiskowych, Tworzenie rynku mieszkaniowego zorientowanego na użytkownika, Postrzeganie istniejącej funkcjonalnej infrastruktury jako czynnika warunkującego sukces. Słowenia – istniejący od 2004 roku Słoweński Klaster Budowlany powstał, jako organizacja mająca na celu inicjowanie i zacieśnianie współpracy w zakresie badań i implementacji nowoczesnych technologii i innowacji pomiędzy krajowymi i zagranicznymi partnerami. Klaster mocno zaznaczył swoją obecność w Programach Ramowych Unii Europejskiej, koncentrując się na głównie na kwestiach innowacyjności w sektorze budowlanym. www.regcon.org

Idea klastrów www.regcon.org Polska – Pomysł stworzenia klastra budowlanego w centralnej Polsce opiera się na komasacji czynników mogących sprzyjać tego rodzaju inicjatywie, jak na przykład relatywnie dobra infrastruktura, dobry dostęp do surowców materiałów budowlanych, centralna lokalizacja, wysokie uprzemysłowienie i liczna w tym rejonie obecność firm zrzeszonych w Polskiej Platformie Technologicznej Budownictwa (PPTB). Grecja (Kreta) – Kreteński klaster budowlany, dzięki prężnemu środowisku badawczo-akademickiemu oraz wysokim regionalnym wskaźnikom ekonomicznym (najwyższy w Grecji wskaźnik inwestycji prywatnych na mieszkańca) ma szansę stać się wiodącym czynnikiem rozwojowym, zrzeszającym zarówno stronę biznesową, władze lokalne jak i jednostki badawcze. Założeniem rozwoju klastra jest szczególna koncentracja na budownictwie turystycznym. Hiszpania (Kraj Basków) – Pomimo istnienia 14 różnych klastrów (m.in. wytwórców maszyn, telekomunikacyjnego, aeronautycznego, audiowizualnego, przemysłu środowiskowego), region nie doczekał się klastra poświęconego sektorowi budowlanemu. Bardziej skoordynowane działania wiodące do podniesienia absorpcji nowoczesnych technologii w tym sektorze (dzięki obecności licznych ośrodków rozwojowych) stanowią element regionalnej strategii rozwoju, dlatego też idea stworzenia klastra budowlanego ma szerokie poparcie władz lokalnych. www.regcon.org

Pakiety zadaniowe PAKIET ZADANIOWY 1 - „Analiza środowiska, rozwój metodologii i pierwsze kontakty „z” i „wśród” regionalnych partnerów”, PAKIET ZADANIOWY 2 - „Wdrożenie metodologicznej struktury projektu nowych klastrów, zapewnienie stabilności klastrów”, PAKIET ZADANIOWY 3 – „Rozpowszechnianie. Regionalne oraz międzyregionalne działania promocyjne, wymiana doświadczeń oraz opracowanie materiałów w ramach projektu”, PAKIET ZADANIOWY 4 - „Zarządzanie projektem”. www.regcon.org

Pakiet zadaniowy 1 www.regcon.org „Analiza środowiska, rozwój metodologii i pierwsze kontakty „z” i „wśród” regionalnych/lokalnych partnerów” CEL: Dostarczenie analizy regionów, w których powstaną klastry LIDER PAKIETU : Fundacion Labein (ES) ZADANIA: opracowanie metodologii utworzenia innowacyjnych klastrów w sektorze budownictwie (analiza źródeł wtórnych dot. rozwoju klastrów), przeprowadzenie badań pierwotnych (w terenie) w celu poznania opinii lokalnych partnerów, analiza wyników z badań, sformułowanie wniosków i rekomendacji dla wypracowanej strategii wdrożenia klastrów i współpracy z lokalnymi partnerami, opracowanie kompletnej listy partnerów na poziomie lokalnym oraz ich wczesna mobilizacja (warsztaty komunikacyjne). REZULTATY: 1.1. Metodologia utworzenia i rozwoju klastra w budownictwie 1.2. Surowe dane z badania ankietowego 1.3. Wnioski, rekomendacje oraz identyfikacja partnerów 1.4. Warsztaty komunikacyjne (3) www.regcon.org

Pakiet zadaniowy 2 www.regcon.org „Wdrożenie metodologicznej struktury projektu nowych klastrów, zapewnienie stabilności klastrów” CEL: Utworzenie 3 klastrów (Polska, Grecja, Hiszpania) LIDER PAKIETU : VTT Technical Research Centre of Finland (FI) ZADANIA: opracowanie planu działań dla trzech pilotażowych, lokalnych klastrów w sektorze budownictwa, opracowanie planu upowszechniania wiedzy uzyskanej w trakcie realizacji projektu poza regiony pilotażowe oraz współpracy między 5 klastrami, stworzenie podstaw do powielania metodologii wypracowanej w ramach projektu na terenie Unii Europejskiej. REZULTATY: 2.1. Plan działań dla Klastra nr. 1 - Polska 2.2. Plan Działań Dla Klastra Nr. 2 - Grecja 2.3. Plan Działań Dla Klastra Nr. 3 - Hiszpania 2.4. Wykorzystanie wygenerowanej w ramach projektu wiedzy www.regcon.org

Pakiet zadaniowy 3 www.regcon.org „Rozpowszechnianie. Regionalne oraz międzyregionalne działania promocyjne, wymiana doświadczeń oraz opracowanie materiałów w ramach projektu” CEL: Rozpowszechnianie idei projektu REG CON oraz jego celów i produktów na regionalnych oraz międzyregionalnych eventach LIDER PAKIETU: APINTECH Ltd. (GR) ZADANIA: przeprowadzenie trzech regionalnych oraz jednego międzyregionalnego warsztatu/konferencji (rozpowszechnianie idei działań klastrowych oraz promocja publikacji REG CON), opracowania oraz wydruk materiałów promocyjnych (strona internetowa projektu, ulotki etc.) oraz oraz informujących o rezultatach projektu (publikacja etc.). REZULTATY: 3.1. Event i materiały promocyjne - Polska 3.2. Event i materiały promocyjne - Grecja 3.3. Event i materiały promocyjne - Hiszpania 3.4. Event i materiały promocyjne – konferencja międzynarodowa 3.5. Publikacja „R&D Driven Construction Clusters in Action” 3.6. Materiały promocyjne www.regcon.org

„Zarządzanie projektem” Pakiet zadaniowy 4 „Zarządzanie projektem” CEL: Koordynacja prac pomiędzy uczestniczącymi partnerami oraz z Komisją Europejską na poziomie administracyjnym oraz technicznym LIDER PAKIETU: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. (PL) ZADANIA: zagwarantowanie efektownej realizacji zadań w ramach projektu oraz współdziałania partnerów uczestniczących w projekcie, zarządzanie administracyjne (opracowanie planu realizacji projektu, kontrola stanu realizacji poszczególnych zadań oraz celów projektu, kontakty z Komisją Europejską (Project Officer), dostarczanie na czas do KE raportów i rezultatów projektu etc.) zarządzanie techniczne (techniczna koordynacja projektu wraz z Liderami Pakietów Zadaniowych, formułowanie konkretnych politycznych inicjatyw, proponowanie technicznych rozwiązań w problemów etc.) REZULTATY: 4.1. Prezentacja projektu 4.2. Plan zapewnienia jakości realizowanych celów projektu www.regcon.org

Kryteria sukcesu projektu Utworzenie w UE trzech regionalnych klastrów działających w obszarze budownictwa w danym regionie, Wypracowanie w ramach projektu 2 przykładów współpracy: partner – uczestnik klastra w każdym z klastrów, Wypracowanie w ramach projektu 9 przykładów międzyregionalnej współpracy i wymiany wiedzy, analiza SWOT, Plany Działań R&D, wymiana „dobrych praktyk”, Opracowanie instrumentu finansowego – gwarancja stabilności klastrów po zakończeniu projektu, Opracowanie struktury administracyjnej oraz zarządzającej klastrów - gwarancja stabilności klastrów po zakończeniu projektu www.regcon.org

Koordynator projektu - kontakt Dominika Stelmachowicz-Pawyza ASM CENTRUM BADAŃ I ANALIZ RYNKU SP. Z O.O. Ul. Grunwaldzka 5, 99-300 Kutno Tel. (024) 355 77 17 Fax. (024) 355 77 01 d.pawyza@asm-poland.com.pl www.regcon.org

Dziękuję za uwagę!