kończąca realizację projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AGENDA SPOTKANIA 12 maja 2016 r. 16:00 – Przywitanie Uczestników Przewodniczący WZ LZS Opole – Gerard Halama 16:05 – Przedstawienie i omówienie Programu.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Spotkanie informacyjne PRZEDMIOT DOFINANSOWANIA W RAMACH DZIAŁANIA 11.4 OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Sprawozdanie z realizacji programu współpracy Gminy Kalinowo z organizacjami pozarządowymi w 2013 roku XXX Sesja Rady Gminy Kalinowo.
Opracowanie: mgr Dorota Fabianowicz. Edukacja leśna w polskich szkołach Kształtowanie właściwych postaw dzieci i młodzieży odbywa się na poszczególnych.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa PROGRAM PRZECIWDZIAŁANIA I OGRANICZENIA NARKOMANII ORAZ PRZESTĘPCZOŚCI I DEMORALIZACJI NIELETNICH. „SZKOŁA.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ROLA SAMORZĄDU W KREOWANIU POLITYKI OŚWIATOWEJ W REGIONIE – ŚWIĘTOKRZYSKI PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU EDUKACJI Kielce,
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Klasa biologiczno-medyczna XIV Liceum Ogólnokształcące W Gdyni im. Mikołaja Kopernika.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
GIMNAZJUM NR 11 w ZSO nr 4 im. Ireny Sendlerowej Łódź, ul. Stawowa 28 Telefony: strona internetowa.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Witamy w Społecznym Gimnazjum w Brzozie Nasze Gimnazjum istnieje od 2003 r. Organem prowadzącym jest Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Brzoza i Okolice.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
PLANOWANE INWESTYCJE W EDUKACJI FINANSOWANE Z FUNDUSZY UNIJNYCH Wydział Inwestycji i Funduszy Europejskich Milicz, r.
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Waldemar Miśko Przewodniczący Zarządu ZMiGDP
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Edukacja Ekologiczna – praktyczne przykłady działań w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów oraz właściwego postępowania z odpadami Regionalny Program.
„MŁODY OBYWATEL”.
Terra Community and Ethics for the future
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

kończąca realizację projektu Konferencja Zielone Dorzecze kończąca realizację projektu „Ochrona różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie Dorzecza Parsęty poprzez edukację dzieci i młodzieży” Krzysztof Majewski – Wójt Gminy Rąbino Lipie, 26.04.2017 r.

Celem realizacji projektu jest wzrost świadomości społecznej na temat różnorodności biologicznej oraz edukacja w tej dziedzinie w powiązaniu ze zmianami klimatycznymi i ekonomiczną wartością ekosystemów.

Główne działania w ramach projektu: Utworzenie 22 Pracowni Bioróżnorodności w wybranych szkołach podstawowych, zlokalizowanych na obszarze gmin zrzeszonych w ZMiGDP, aktywnie działających na polu edukacji ekologicznej.

Wartość wszystkich utworzonych Pracowni Bioróżnorodności Wszystkie Pracownie wyposażone zostały w dębowe meble edukacyjne z elementami fauny i flory występującej na naszym obszarze, tablice gatunkowe roślin i zwierząt, grzybów oraz owadów, mapy obszarów chronionych, okazy gatunków zagrożonych, tropy zwierząt, gabloty z okazami owadów, tablicę interaktywną z oprogramowaniem, laptop, rzutnik oraz inne elementy wyposażenia z zakresu bioróżnorodności. Wartość wszystkich utworzonych Pracowni Bioróżnorodności wyniosła 1.783.500,00 zł.

Pracownie Bioróżnorodności utworzone w ramach projektu, zlokalizowane zostały w następujących szkołach: 1. Szkoła Podstawowa nr 4 im. I Armii Wojska Polskiego w Kołobrzegu 2. Zespół Szkół w Grzmiącej 3. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. majora H. Sucharskiego w Gościnie 4. Szkoła Podstawowa nr 7 im. Noblistów Polskich w Szczecinku 5. Zespół Szkół w Dargini 6. Szkoła Podstawowa im. Boh. 6 Pomorskiej Dywizji Piechoty w Karlinie 7. Zespół Szkół w Ustroniu Morskim 8. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Białogardzie 9. Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza we Wrzosowie 10. Szkoła Podstawowa w Wierzchowie 11. Szkoła Podstawowa im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Bornem Sulinowie 12. Zespół Szkół Publicznych w Rymaniu

13. Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Rąbinie 14. Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Rogowie 15. Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie 16. Zespół Szkół im. Noblistów Polskich w Siemyślu 17. Zespół Szkół nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Białym Borze 18. Szkoła Podstawowa im. prof. Władysława Szafera w Barwicach 19. Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Tychowie 20. Szkoła Podstawowa im. kpt. Władysława Wysockiego w Biesiekierzu 21. Zespół Szkół Publicznych w Sławoborzu 22. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza w Połczynie Zdroju Wszystkie 22 Pracownie Bioróżnorodności zostały oddane do używania na przełomie 2015 i 2016 r.

Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji Szkoła Podstawowa nr 4 im. I Armii Wojska Polskiego w Kołobrzegu Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zespół Szkół w Grzmiącej Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. majora Henryka Sucharskiego w Gościnie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji Szkoła Podstawowa nr 7 im. Noblistów Polskich w Szczecinku Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji Zespół Szkół w Dargini Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji Szkoła Podstawowa im. Bohaterów 6 Pomorskiej Dywizji Piechoty w Karlinie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zespół Szkół w Ustroniu Morskim Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Białogardzie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza we Wrzosowie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Szkoła Podstawowa w Wierzchowie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Szkoła Podstawowa im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Bornym Sulinowie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zespół Szkół Publicznych w Rymaniu Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Rąbinie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Rogowie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zespół Szkół im. Noblistów Polskich w Siemyślu Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zespół Szkół nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Białym Borze Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Szkoła Podstawowa im. prof. Władysława Szafera w Barwicach Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Tychowie Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Szkoła Podstawowa im. kpt. Władysława Wysockiego w Biesiekierzu Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zespół Szkół Publicznych w Sławoborzu Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza w Połczynie Zdroju Zdjęcia Pracowni Bioróżnorodności przed i po aranżacji

W ramach projektu zorganizowane zostały również 262 warsztaty edukacyjne dla szkół podstawowych i gimnazjalnych w Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Lipiu, w których udział wzięło 10.480 osób (uczniów i opiekunów).

W trakcie pobytu w OEE w Lipiu, prowadzone były: warsztaty tematyczne, warsztaty laboratoryjne, warsztaty terenowe.

Drugiego dnia warsztatów, uczniowie zwiedzali Ogrody „Hortulus” w Dobrzycy, w trakcie których poznawali możliwości naprawy środowiska przyrodniczego zniszczonego na skutek działalności człowieka i przywrócenia bioróżnorodności na zdegradowanym terenie.

Zorganizowane zostały dwa konkursy: konkurs fotograficzny „Bioróżnorodność wokół nas” dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum konkursu na najlepszy scenariusz zajęć z zakresu bioróżnorodności: „Żyj, poznawaj, rozwijaj się – chroń bioróżnorodność” skierowany do nauczycieli

Najlepsze zdjęcia wyłonione w konkursie zamieszczone zostały w pamiątkowym albumie, który wydany został w nakładzie 1.000 egzemplarzy. Natomiast najlepsze scenariusze wyłonione w konkursie, zamieszczone zostały w podręczniku dobrych praktyk, który wydany został w nakładzie 2.000 egzemplarzy. Opracowano także mobilną aplikację internetową dostępną na urządzeniach mobilnych typu telefon komórkowy, smartfon, tablet. Aplikacja składa się z: przewodnika po gatunkach roślin i zwierząt występujących na obszarze Dorzecza Parsęty Interaktywnego Dorzecza Parsęty – gry planszowe, ankiety, quizy Stworzono stronę internetową dedykowaną projektowi: www.bioroznorodnosceog.parseta.pl

Strona internetowa projektu www.bioroznordnosceog.parseta.pl

Realizacja projektu rozpoczęła się w lutym 2015 roku, a zakończy się 30 kwietnia 2017 r. Całkowity koszty projektu wyniesie 3.964.707,00 zł, w tym dofinansowanie: Z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 - 3.308 719,35 zł Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie – 200.000,00 zł wkład własny – 455.987,65 zł.

Realizacja projektu przyczyniła się do osiągnięcia następujących efektów: zwiększenia wiedzy wśród dzieci i młodzieży na temat sposobów ochrony środowiska, kształcenie umiejętności dostrzegania zjawisk w ekosystemach, poszerzenie wiedzy wśród dzieci i młodzieży z zakresu różnorodności gatunkowej, warunków życia roślin i zwierząt oraz czynników wpływających na utratę bioróżnorodności, zwiększenie umiejętności przewidywania i oceny pewnych następstw obserwowanych zjawisk przyrodniczych i czynów człowieka.

Dziękuję za uwagę!