E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Advertisements

Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
SPORZĄDZANIE PROJEKTÓW UMÓW. Inter – Group sp.k. sp. z.o.o. jest właścicielem nieruchomości, składającej się z działki gruntu zabudowanej budynkiem biurowym,
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Projekt ZRD CPS 6 MOPR Gdańsk. ADRESACI Dzieci z rodzin wspieranych przez MOPR w Gdańsku ADRESACI Dzieci z rodzin wspieranych przez MOPR w Gdańsku CZAS.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
P RZYWÓDZTWO PRZEZ INSPIRACJĘ „ Przywództwo oznacza kreowanie świata, do którego ludzie chcą przynależeć ” Gilles Pajou.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Bajkowy wąż Praca wykonana przez uczennice: kl. 2b – Aleksandrę Czyżowicz i 3 – Martynę Staszczyk Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Starym.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
KANDYDAT DO ŁÓDZKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO ŁUKASZ WASZAK.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
„Programowanie to nasza przyszłość”
Aktywny RODZIC.
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym
Program eTwinning Planowanie projektów
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Sylabusy.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
„MEN Mazowieckie e-Możliwości
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Jak wspierać rodziców małych dzieci w wychowaniu bez przemocy – doświadczenia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Renata Szredzińska Warszawa, 30 listopada.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Warsztaty: „Jak zostać swoim własnym rzecznikiem”
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Przedszkole Promujące Zdrowie
Program profilaktyczno-wychowawczy
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Miasto Przyjazne Dzieciom
Mini przedsiębiorstwo tel.case DATA: r.
Specjalność wydawnicza
Czym się zajmujemy? Nasze Miniprzedsiębiorstwo zajmuje się organizacją turniejów ESL (Electronic Sports League)
Aktywny RODZIC.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Eksperyment edukacją przyszłości
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Podsumowanie wyników badania rezultatów Programów
Zapis prezentacji:

E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych Olga Łodyga 1

Kompetencje matematyczne Matematyka, została uznana przez społeczność międzynarodową za jeden z fundamentów wykształcenia współczesnego człowieka, Umiejętność myślenia matematycznego wyróżniono w badaniach PISA, Kompetencje matematyczne są wśród ośmiu kompetencji kluczowych. 2

Interakcje Rys. Ćwiczenie Zakupy w sklepie http://scholaris.pl/resources/run/id/104996 3

Interakcje Rys. Krzyżówka Funkcje http://scholaris.pl/resources/run/id/64282 4

Gry edukacyjne Rys. Gra Figurki http://www.yummy.pl/pl/game/10_pl 5

Gry edukacyjne Rys. Gra Laboratorium liczb http://www.eduscience.pl/materia%C5%82y 6

Wortale Rys. Matematyczne zoo http://matzoo.pl 7

Wortale Rys. Math.edu.pl http://www.math.edu.pl 8

Podsumowanie Materiały edukacyjne dostępne w Internecie dają możliwość aktywizacji w procesie rozwijania kompetencji matematycznych, Interakcje i gry stanowią połączenie zabawy z edukacją, Interakcje i gry dzięki emocjom, które wyzwalają, zwiększają zaangażowanie, Materiały interaktywne i gry rozwijają zainteresowania i zwiększają kreatywność, Wortale tworzą internetową przestrzeń do dyskusji, wymiany wiadomości, sposobów rozwiązywania zadań, Wortale matematyczne przyczyniają się do rozwijania zainteresowań i pogłębiania wiedzy matematycznej. 9

Dziękuję za uwagę  10